کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گلایه شدید مدیر اشتغال بنیاد شهید از بی‌توجهی مدیران به قانون جذب ایثارگران؛

شکایت بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد از 16 دستگاه دولتی

5 مهر 1399 ساعت 0:37

امروز فرزند شهید داریم تک فرزند است و هیچ کسی را ندارد هر صبح که بلند می‌شود به بنیاد شهید مراجعه می‌کند. نامه‌ای به دست می‌گیرد و به این اداره و آن اداره می‌رود، شاید جلوی هر کسی زانو بزند به امید اینکه بکارگرفته شود. ولی پشت سر همین فرزند شهید، شخص صاحب دار با یک تلفن شروع به کار می‌کند و شرکتی می‌شود و بعد از مراحل اداری، استخدام می‌شود. باید جلوی سم خواهی‌ و پارتی‌بازی گرفته شود.


منوچهر هرمزپور مدیر اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی خطاب به مسئولان این استان نوشت:
عرض سلام دارم خدمت همه بزرگوارانی که این پیام را می‌خوانند، استاندار محترم استان کهگیلویه وبویراحمد، معاون محترم استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی؛
امروز وقتی در فضاهای مجازی دیدم، شما پیام تبریک برای شهدا فرستادید، بغض گلویم را گرفت، با خودم گفتم شما که نسبت به شهدا ارادت دارید و با دست گل پیشواز شهدا می‌روید و ادای احترام می‌کنید، چرا برای جامعه ایثارگری، بازماندگان همین شهدای گرانقدر در راستای اشتغال آنها کاری صورت نمی‌گیرد. چرا بعضی از مدیران از قانونی که دولت و مجلس تصویب کرده، و اجرا هم شده، سرپیچی می‌کنند.
آقای استاندار آیا قانونی که دولت و مجلس محترم ابلاغ کرده به تمام دستگاه‌های اجرایی و لازم الاجرا است، متاسفانه این قانون به محض ورود به دبیرخانه‌های ادارات اجرا نمی‌شود. آیا در جریان هستی اکثر ادارات این قانون را اجرا نمی‌کند. امروز وقتی می‌بینیم تمام مسئولیت‌ها را به دوش بنیاد شهید انداخته‌اید، می‌گویند که بنیاد شهید باید پاسخگو باشد در صورتی که بند «ذ» ماده 87 قانون جامع ایثارگری که مخصوص استخدام ایثارگران در دستگاههای دولتی است و باید این قانون را اجرا کنند. ولی متاسفانه قانون اجرا نمی‌شود. جناب آقای استاندار آیا در جریان هستی که بنیاد شهید شاکی 16 دستگاه دولتی شده و به تمام دستگاه‌های نظارتی و امنیتی گزارش داده و حتی به دفتر حضرتعالی ولی متاسفانه تا الان بعد از دو سال هیچ پاسخی گرفته نشده، اکنون هفته دفاع مقدس است. روزی که پدران هم این فرزندان بدون اینکه اطلاع داشته باشند امروز چه می‌شود رفتن و از مرز و بوم ایران عزیز دفاع کردند تا آسایش آرامش را برای این سرزمین به ارمغان بیاورند، همین مدیران بی‌توجه به قانون استخدام ایثارگران در چنین روزهایی برای بزرگداشت این شهدا صف می‌کشند و به گلزار شهدا می‌روند تا ادای احترام کنند. ولی کاش می‌شد فرزندان همین شهدا را که حقشان هست در دستگاه‌های دولتی برابر قانون بند «ج» ماده ۸۷ استخدام می‌کردیم.
 جناب استاندار جلوی رانت و پارتی بازی را در بعضی دستگاه‌های دولتی بگیرید تا حقی از جامعه ایثارگری ضایع نشود.
جناب آقای استاندار امروز جامعه ایثارگری نیاز بیشتر دارد، حمایت بشوند. امروز پدر و مادر شهدا و جانباز و آزاده‌ای برای حقش به دستگاهی رفت آن دستگاه برای اینکه شخصیت این عزیزان را خدشه دار کند. حرفای چرند و پرند خطاب به این عزیزان می‌زنند، که ای کاش می‌شد مکاتبه‌ای بشود تا شخصیت این عزیزان خراب نشود. امروز فرزند شهید داریم تک فرزند است و هیچ کسی را ندارد هر صبح که بلند می‌شود به بنیاد شهید مراجعه می‌کند. نامه‌ای به دست می‌گیرد و به این اداره و آن اداره می‌رود، شاید جلوی هر کسی زانو بزند به امید اینکه بکارگرفته شود. ولی پشت سر همین فرزند شهید، شخص صاحب دار با یک تلفن شروع به کار می‌کند و شرکتی می‌شود و بعد از مراحل اداری، استخدام می‌شود. باید جلوی سم خواهی‌ و پارتی‌بازی گرفته شود.
جناب آقای استاندار ناامیدی نسبت به دستگاه‌ها افزایش پیدا کرده یا جلسه اضطراری گرفته شود و حق جامعه ایثارگری را بگیرید یا اینکه به خانواده‌های ایثارگر شفاف اعلام شود تا به دنبال حق‌شان نگردند.
 جناب آقای استاندار مکاتباتی که به حضرتعالی شده است. بارها با معاون شما صحبت شده است، ۱۰۰ نفر نیروی کارورزی در دستگاه‌های اداری پذیرفته شدند. بعد از سه سال سختی، بدبختی و رنج به راحتی دستگاه اداری  فرزند شهید و ایثارگر را اخراج ‌می‌کنند و جایگزین همان فرزند شهید نورچشمی‌ها به کار گرفته می‌شوند طبق همان صورت جلسه‌ای که در دفتر استاندار گرفته شد به کار گرفته شدند.
برای ما افتخار است که هر چه می‌توانیم خود را به فرهنگ شهادت و سیره عملی شهدا نزدیک کنیم، هر چه امروز داریم از برکت خون شهیدان است و این وظیفه همگان است که قدردان فداکاری‌های شهدا، جانبازان و زحمات پدران و مادران آن‌ها باشیم.


کد مطلب: 425939

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425939/شکایت-بنیاد-شهید-کهگیلویه-بویراحمد-16-دستگاه-دولتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1