تاریخ انتشار
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب : ۴۲۵۹۳۶
کارشناسان می‌گویند

یکه‌تازی کرونا / مرگ 5 سالمند در سروک یاسوج / روش موثر مقابله با کرونا چیست؟

۰
یکه‌تازی کرونا / مرگ 5 سالمند در سروک یاسوج / روش موثر مقابله با کرونا چیست؟
کبنا ؛کرونا در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد در حال یکه تازی است و به گفته کارشناسان با شروع فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوانزا در صورتی که رفتارهای مردم مناسب مقابله با کرونا نباشد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، فاجعه به بار می‌آید.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ۲۰۰ تخت جدید برای بیمارستان شهید جلیل پیش بینی شده، گفت: پادگان امام جعفر صادق (ع) به عنوان نقاهتگاه برای مواقع ضروری تا حدودی تجهیز شده است.

دکتر یزدانپناه در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان معین کرونا در مرکز استان گفت: بیمارستان شهید جلیل یاسوج در صورتی که نیاز باشد تعداد تخت‌های آن افزوده خواهد شد.
 یزداپناه با بیان اینکه پیش بینی ۲۰۰ تخت جدید در بیمارستان شهید جلیل صورت گرفته، تاکید کرد: احداث بیمارستان جدید نیاز به هزینه و نیروی انسانی زیادی دارد.
وی در خصوص آخرین وضعیت نقاهتگاه در مرکز استان افزود: درصورتی که تعداد افراد ایزوله و قرنطینه زیاد باشد، از پادگان امام جعفر صادق (ع) به عنوان نقاهتگاه استفاده می‌شود از طرفی این پادگان برای مواقع ضروری تا حدودی تجهیز شده، اما تا کنون نیازی به استقاده از آن نشده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص استفاده از بیمارستان شهید بهشتی، برای بعد از کرونا تاکید کرد: همه بیمارستان‌های کشور برای بعد از کرونا برنامه دارند تا بتوانند خدمات به مردم ارائه دهند این موضوع به معنای آن نیست بیمارستان کرونا را به بیمارستان شهید بهشتی منتقل کنیم بلکه تغییری در برخی بخش‌ها خواهیم داد که بتوان از ظرفیت گروه‌های جراحی در آن بیمارستان استفاده کرد.
وی گفت: از طرفی با گذشت مدت زمانی از فصل پاییز این تغییر انجام می‌شود تا نیاز نباشد از کل ظرفیت بیمارستان شهید جلیل استفاده شود یعنی از ظرفیت گروه‌های زنان، بخش جراحی، گروه‌های داخلی بیمارستان شهید بهشتی استفاده می‌شود تا مردم به استان‌های دیگر برای درمان مسافرت نکنند.
   
آخرین جزئیات وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
 
همچنین پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در روز پنجشنبه ( 3 مهرماه 99) گفته شمار قربانیان کووید 19 استان به 127 نفر رسیده است.
 یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 268 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 122 بیمار کرونایی قطعی بوده و 16 بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ابراز داشت: از 404 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج بیشترین موارد مثبت به کووید 19، بویراحمد (50 درصد)، کهگیلویه (17 درصد)، بهمیی (14 درصد)، گچساران (10 درصد) و مابقی در سایر شهرستانها بود.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 6831 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / مرگ مشکوک 2 نفر / 13 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند / هزینه بیماران کرونایی رایگان است
یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

 یزدان پناه بیان کرد: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند شاهد افزایش افسار گسیخته کرونا و خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ویروس کرونا در حال یکه تازی است و بدون شک همزمانی شیوع آنفلوآنزا و کرونا می‌تواند فاجعه به بار بیاورد.
 وی عنوان کرد: در حال حاضر هیچ روشی موثرتر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل این ویروس وجود ندارد و مردم باید با رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست نسبت به مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال آن اقدام کنیم.

۵ نفر درخانه سالمندان سروک یاسوج به علت ابتلا به کرونا جان باختند

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: پنج سالمند در خانه سالمندان سروک به علت ابتلا به کرونا جان باختند.

 محمد یزدانپناه (پنجشنبه 3 مهر ماه 99) در جمع خبرنگاران اظهار کرده که ۳۷ سالمند در این خانه سالمندان بود که اکنون ۳۰ نفر از آن‌ها به کرونا مبتلا شدند.
 وی بیان داشت: چنانچه این روند ادامه داشته و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و مردم در اجتماعات حضور یافته و از ماسک استفاده نکنند، به فاجعه انسانی منجر می‌شود.
 یزدانپناه افزود: دفاتر پیشخوان، پایانه‌های مسافربری، زندان، اداره برق، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، پاساژها، شوراهای حل اختلاف و دادسراها رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگرفته‌اند.
 وی تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز قرار داشته و با توجه به سرعت ابتلاء و سرایت بیماری در خانه مانده و از حضور در میهمان‌ها و مراسم خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۵۶۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش کبنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۰۸ نفر از آن‌ها بستری شدند.
وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.
لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.
لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۶۹ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
به گفته وی، ۴۰۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی افزود: تا کنون سه میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی درباره استان‌های در شرایط هشدار نیز گفت: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1