تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۴۲۵۹۰۵
یادداشت ارسالی:

کالبدشکافی اولین نطق مهدی روشنفکر

۴۰
۳
کالبدشکافی اولین نطق مهدی روشنفکر
کبنا ؛مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، بعد از چهار ماه از شروع به کار مجلس، به قید قرعه برای اولین مرتبه فرصت پیدا کرد تا پشت تریبون مجلس قرار گرفته و مشخص گردد ایا مصمم است تا به وعده‌های خویش، از جمله شعار بازگشت به مردم، جامه عمل بپوشاند و حرف دل مردم را بر زبان آورد.
  بعد از اولین سخنان دکتر مهدی روشنفکر در مجلس، قریب به اتفاق فعالان سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، به ویژه در حوزه انتخابیه ایشان در ساعت‌های گذشته، محتوای سخنان ایشان را نه تنها منطبق بر شعار بازگشت به مردم و قابل تحسین دانسته‌اند بلکه پذیرفته‌اند در شرایط امروزی، لزوم چنین تفکری متفاوت با گذشته به نام اصول گرایی و انقلابی در مجلس برای جلوگیری از هیجان‌زدگی، مرزبندهای اشتباه و گاها مصادره کردن انقلاب احساس می‌شود.
 با دقت وکالبدشکافی سخنان مهدی روشنفکر، موضوعات قابل تأمل زیر را می‌توان از مطالب ایشان بیرون کشید.
 روشنفکر با تکرار نام استان به جای حوزه انتخابیه خود و اشاره به جغرافیا استان وتمرکز بر سه حوزه انتخابیه، نشان داد کوچکترین نگاه مرزبندی و منطقه‌ای در اندیشه و رفتار ایشان وجود ندارد و نگاهش نگاه همدلی و برادری در جهت رشد و توسعه استان است.
ایشان با اشاره به اسامی دو تن از شهدای شجاع و کم‌نظیر استان و کشور و یکی از روحانیون و عالمان شجاع و برجسته تاریخ جنوب کشور، و اشاره به رشادت فرزندان استان در قرن‌های گذشته قبل از انقلاب نشان دادند برای عزت این سرزمین باید علم و تفنگ، دین‌گرایی و ملی گرایی در کنار یکدیگر باشند. و به نحو احسن از وفاداری و درصد بالای استعدادهای شکوفا شده علمی و نظامی استان با وجود مظلومیت و محرومیت بالای این منطقه، و نبود کوچکترین امکانات و خدماتی در گذشته، سخن گفتند.
 روشنفکر به درستی عدم اولویت بندی درست در مسائل را یکی از دلایل اساسی مشکلات موجود دانستند و از سطحی‌نگری برخی از سیاستمداران گفتند؛ زمانی که، دلیل کم لطفی این سیاستمداران به استان را سطحی نگری، کَمی‌نگری و نگاه به جمعیت به جای کیفی‌نگری دانست و در مجلس نیز خود و دیگر نمایندگان خانه ملت را به اولویت قرار دادن کیفیت در تصمیمات، به جای کمیت توصیه کرد و در یک جمله کاملاً هوشمندانه در انتهای سخنان خود سوءمدیریت ها را دلیل نابسامانی‌ها خواند نه تحریم‌ها و دست اندازی دیگر کشورها را و دیگر بهانه تراشی‌ها!
 مهدی روشنفکر با تشبیه استان کهگیلویه و بویراحمد به بهشت گمشده خاورمیانه به نحو احسن در یک جمله کوتاه، از پتانسیل بالای این منطقه در زمینه سرمایه گذاری برای گردشگری و توریست در سال‌های آینده سخن گفتند.
  مهدی روشنفکر با بکر و اصیل دانستن خلق و خوی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شبیه سازی خصوصیات ان‌ها به درختان بلوط و روخانه‌های زلال و پر ابی که بدون هیچ چشم داشتی می‌بخشند اباد می‌کنند و می‌روند سخاوت، مردانگی، استقامت، وفاداری، صداقت، شجاعت و کم توقعی مردمان استان کهگیلویه‌وبویراحمد در طول تاریخ نسبت به عزت این آب و خاک را، به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیدند.
 مهدی روشنفکر ادعای مظلومیت و محرومیت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را که در ابتدای سخنان خود، به آن اشاره کرده بود در میانه نطق پیش از دستور خود، به بهترین شکل ممکن به اثبات رساند انجا که نه تنها از بی بهره بودن اقتصادی مردم از پتانسیل بالی طبعیت بکر و پایتخت طبیعت ایران بودن گفت بلکه ادعا کرد ما با وجودی در معضلات و اسیب‌های اجتماعی به دلیل بی مهری و سوءمدیریت دست پا می‌زنیم و در رده‌های نخست قرار گرفته‌ایم که یکه‌تاز نسبت‌های مشارکتی و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و با توجه به جمعیت و وسعت اندک، در تولید سرمایه از جمله نفت و گاز و معادن زیر زمینی، این استان را نیز می‌توان پایتخت تولید سرمایه کشور به صورت نسبی دانست.
 و اما مهم‌ترین و ماندگارترین سخنان ایشان را می‌توان در نگاه و تعریف ایشان از واژه انقلابی و انقلابی گری دانست انجا که، انقلابی بودن را به برابری، وحدت و برادری گره زدند و در حقیقت هر عملی که به این سه آسیب بزند را مضر و آفت انقلابی‌گری دانستند.
 مهدی روشنفکر ثمره و عملکرد مجلس و تواضع نمایندگان در مقابل مردم و کنار گذاشتن توقعات نابه‌جا از نظام را مبنای قضاوت مردم دانستند نه میزان غلظت شعارها، هیجان زدگی و یکه تازی شور انقلابی‌گری عاری از شعور انقلابی! و به راحتی تقسیم مردم به انقلابی و غیر انقلابی و جبهه حق خواندن و دیگری را ناحق خواندن را آفت خطرناک انقلابی‌گری دانستند.
 مهدی روشنفکر به زیبایی هر چه تمام‌تر و آگاهانه، آسیب‌شناسی کرده و توجه به دو قشر نخبگان و محرومین را اولویت مجلس انقلابی برشمردند.
 مهدی روشنفکر در قسمت دیگری از سخنان خود، به برداشت اشتباه از جوان‌گرایی و توجه به سن پایین در جامعه به عنوان جوانگرایی پرداختند و بیان‌کردند تخصص محوری، تعهد و تولید را از نشانه‌های یک جوان در جامعه دانستند حتی اگر فرد کهن‌سالی چنین تفکراتی داشته باشد.
 مهدی روشنفکر در بخشی از سخنان خود از یک ترس و دلهره بزرگ گفتند و ان فراموش کردن اندیشه و اهداف شهدا و مفاخر چند هزار ساله این مرزوبوم بود زیرا به درستی تشخیص دادند سهم بزرگی از هویت و خودباوری مردم این سرزمین متمدن، به زنده نگه داشتن نام و اندیشه شهدا و دیگر مفاخر دینی و ملی تاریخ سرزمین متمدنی همچون ایران بستگی خواهد داشت و بدون شناخت از این دو، مردم و به ویژه جوانان دچار سردرگمی، بحران هویت و عدم‌خودباوری خواهند شد و ممکن است در تاریخ دیگر ممالک و سرزمین‌ها دربه در به دنبال پیدا کردن قهرمان برای الگوبرداری از انان باشند.
و در پایان، با پرداختن به مسائل روز همچون نوسانات و بی‌ثباتی بورس، عدم‌کنترل بازار، و موانع بزرگ سد راه ازدواج و تشکیل زندگی جوانان و به کارگیری افراد متعهد و متخصص، صحبت خود را به زیبایی و ظرافت خاص به اتمام رساندند.
 نوع نگاه مهدی روشنفکر به مسائل سیاسی، اجتماعی، تاریخی و مسائل روز قابل تحسین بوده و ضمن ارزوی موفقیت و سربلندی برای ایشان، امیدواریم مردم و به ویژه فعالان سیاسی _اجتماعی و نخبگان علمی با وحدت و همدلی در کنار نقدهای شجاعانه و منصفانه، جهت جامه عمل پوشاندن به این تفکرات و پیشرفت و توسعه استان، با جناب روشنفکر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی همکاری لازم داشته باشند.
 ------------------------------------------
سید طهماسب سجادی خواه
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت خیلی عالی
Iran, Islamic Republic of
درود به قلمت.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
درود بر حاج روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
من با اینکه رای ندادم به دکتر روشنفکر ولی واقعا نطق بسیار خوبی داشت

عالی بود
Iran, Islamic Republic of
واقعا کیف کردم و خوش حال شدم از این نطق بسیار بسیار زیبا بود
Iran, Islamic Republic of
درود به رسانه محترم و وزین کبنا که به موقه نقد میکنن و به موقه حمایت میکنن.
واقعا صحبت های دکتر جای تحسین و حمایت داشت. چرا که وجود ایشان پشت تریبون در واقع یعنی حیثیت و ابروی ما پشت تریبون بود و حرف دل همه مردم استان رو زد
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی.
صحبت های دکتر روشنفکر روزنه امیدی بود بزای همه هم استانی ها
پدرام دولتی
Iran, Islamic Republic of
حاج مهدی ورود شما به عرصه سیاسی استان شکوفایی دیارمان را به ارمغان دارد🌺🌺
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
درود بر نگارنده محترم
من به آقای روشنفکر رای ندادم پشیمان هم نیستم که رای بش ندادم و به برادرم رای دادم.
ولی الحق و الانصاف عملکردشون تو این چن وقت خیلی خوب بوده و ماهم براشون آرزوی موفقیت میکنیم. بخصوص این بغص صداش و شجاعتش در گفتن حرف دل مردم خیلی ناراحتم کرد.
Iran, Islamic Republic of
نقدر منصفانه و بجایی بود
با شنیدن سخنرانی دکتر روشنفکر بعد از سالها امیدی به پیشرفت استان پیدا کردم
صادق خالدی
Iran, Islamic Republic of
مرد بی ادعا با توانایی بی همتا ❤️استاد اخلاق از زحمات شما سپاس گزاریم ، سایه ات از سرمان کم نشود 💕💕💕
لیلا صداقت
Iran, Islamic Republic of
استاد عزیزم دیدگاه و عملکرد بی مثالتان در تاریخ استانمان ثبت خواهد شد، ما قدر دان زحماتتان هستیم
بهنام
Iran, Islamic Republic of
من کلیپ کامل سخنرانیشون گوش دادم واقعاعالی بودسخنرانیشون همه روشگفت زده کرددرباره استان به درستی صحبت کردن وتشکرویژه ازشون میکنن بابت نام بردن ازشهدای عزیزاستان درهفته دفاع مقدس البته مثل اینکه خودشونم ازخانواده معظم شهدان وبیشترقدرانقلاب ونظام وخونهایی که به پای نظام ریخته رومیدونن موفق باشن
حامد خالدی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر روشنفکر که با بینش و درایت خود به وصف دیار خود پرداخت و از حوزه انتخابیه خود باقاطعیت تمام دفاع کرد و نشان داد که پایبند شعار های انتخاباتی خود هست با جدیت تمام
صددرود بر شجاعتت افتخار دیارم
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
اولا تشکر میکنم از پی گیریهای خوب و موثر نماینده محترم در این مدت کوتاه
اما انتظار ما از نمایندگان محترم مجلس در همه ی ادوار این بوده:
- شناخت امورات و نیازهای روز مردم( نه تنها در حوزه انتخابیه خود بلکه در کل منطقه و کشور و بررسی مشکلات و دغدغهای مردم و جوانان بخصوص مسئله اشتغال)
-یک نماینده باید بتواند در مقابل دولت با شجاعت و قدرت بر حق و حقوق مردم پافشاری و استقامت نماید و از خود فداکاری نشان داده و از هیچ کوششی دریغ نورزد واز کسی نهراسد و منافع عمومی مردم را بر منافع خود ترجیح دهد و در راه پیشرفت جامعه و مردم حاضر باشد از حق خود بگذرد
- شناخت نسبی نسبت به کلیه مسائل جاری در زمینه های مختلف اقتصادی وفرهنگی و سیاسی و نظامی و از مسائل ریز و درشت مردم سر در بیاورند و بتوانند درد مردم را تشخیص دهند و نسبت به ان چاره جویی و باید بتوانند در کمیسیون خود در مجلس برای خود جایگاهی داشته باشد وبتواند در میان مجلسیان و دولتمردان و نخبگان کشور موثر واقع شوند.
- ارایه بهترین راه حل ها با آمار و ارقام و یک برنامه دقیق جهت حل مشکلات عمومی حوزه انتخابی و کشور.
اما شهید مدرس نمونه بارز یک نماینده بیگانه ستیز و استقلال طلب بود . او می گوید: «اختلاف من با رضاخان بر سر کلاه و عمامه و این قبیل مسائل جزئی - مثل نظام اجباری - نیست . من در حقیقت با سیاست انگلستان - که رضاخان را عامل اجرای مقاصد استعماری خود در ایران قرار داده - مخالفم . من با سیاستهائی که آزادی و استقلال ملت ایران و جهان اسلام را تهدید می کند مبارزه می کنم . راه و هدف خود را می شناسم . در این مبارزه هم پشت سر خود را نگاه نمی کنم . شما یا کسان دیگر همراهی می کنید یا نه! لازمه مبارزه در این راه، از خود گذشتگی و فداکاری است .
آرزوی توفیق برای همگان بویژه نماینده محترم.
سفلی دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا این چیزا چیه مینویسید؟؟؟
آبروی بویراحمد سفلی را نبرید
نطق پیش از دستور دیگه بدرد چی میخوره که اینقدر تعریفش میدین
Switzerland
این همه تمجید و این همه تفسیر کجا در این نطق مشخص هست چون ایشون تا ۵ دقیقه فقط سللم می داد از روی متن نوشته شده هم با ترس و اضطراب میخوند
United States
خداوکیلی زشته این حرفها چیه شما گوش به سخنرانیش کردید دیدید چجوری رو کاغذ انشا میخوند دیدید نیم ساعت سلام میکرد دیدید چقدر اضطراب داشت اینگار در سازمان ملل بود بله جناب آقای روشنفکر شهر یاسوج تبدیل شده در ادارات سرکشی کردی کسی که مدرک دیپلم داره چطوره ادعای پست کرده
خوشحالیم از اینکه شهر یلسوج رو پایتخت طبیعت یاد کردی میدونی چه کسی چقدر زحمت کشید تا این نام ارزشی رو بگذاره بله دکتر محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
تیم کامننت گذاری و مقاله نویسی اقای روشنفکر کماکان فعالن. بزرگواران این کارا قدیمی شده و مردم همم از ضعف با قوت ایشون اگاه هستن.
گ دلشاد
Iran, Islamic Republic of
بنازمت دکترجان احست احسنت ,کر باغیرت لر زنده باد حاج مهدی
سعید
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر در مجلس از روی نوشته ای از پیش اماده شده و تمرین شده رو خوانی میکند و در عمل در استان از مدیریت نا کارامدی حمایت میکند
نتتت
Iran, Islamic Republic of
خرما تو بندر زیاده وقتی گیرت نیاد چه فایده
سلام
Iran, Islamic Republic of
اخه برادر این حرفها حداقل تو این چند ماه باچینش نیروها نمی خونه
دنا
Iran, Islamic Republic of
بخدا نماینده کاملا بی تقصیره !! نوشت و ایشون فقط انشاخونیش کرد !
اگه اشکالی توش دیدین . که همه مطالب که ایشون میگه و میخونه کار اونه و این نماینده محترم بی تقصیره بی تقصیره ، باور کنید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ای خدانخا اخ وبخت
بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست!!!!
Iran, Islamic Republic of
د هیییییییییچ تا ۱ سال د باید هی یادداشت بفرستن و فیلم ۷ دقه ای نه تکه تکه کنن ک نماینده صحبت کرده و هی تیتر خبر بزنن..
انگار صحبت کردن کار شاخی یه و باقی نمایندگان حق صحبت نیارن اصلا...
Iran, Islamic Republic of
واقعا خوب گفت ومردم هم شنیدن
ولی متاسفانه کسی نیست عمل کند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
فعلا که داره کیسه خودشو پر میکنه و ادعای انقلابی گری صرفا است بر سر فقرایی مثل نویسنده
Iran, Islamic Republic of
بابا تو را خدا بنده خدا را بیشتر آبروشو نبرید
اخه مگه چی گفت که کالبد شکافی بشه
هیچ وقت نمی شود .
خائز
Iran, Islamic Republic of
والا انگار رييس سازمان ملل اومده صحبت كرده
نميدانم چرا اينجوري شديم و عقده خودنمايي واسه كوچكترين وظيفه شرعي... بيداد ميكند
جمشیدی از طایفه جلیل
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج مهدی روشنفکر که بخوبی و بدرستی عزت بر باد داده بویراحمد را دارد احیاء میکند.
احسنت به حاج مهدی روشنفکر با غیرت،شجاع،عالم و ناطق
یا مهدی
حاج مهدی
United States
ایشون که داشت انشا میخوند این چرندیات چیه نا چه بدبختیم که یه سخنرانی رو برامون بزرگ نشون میدید واقعا محرومیم واقعا بدبختیم خودتون گوش به سخنرانیش کردید
علی
Iran, Islamic Republic of
مرزهای مالوندن جابه جا کردید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بخدا تا حرف ایزنه کلا تمام رگ ل ایخون منفجر وابن
جهانبین
Iran, Islamic Republic of
ذوق کامنت ها در دفاع از نطق جناب روشنفکر مثل ذوق مبارکه که نوزادش برای اولین بار بگه مامان یا بابا🤪🤪🤪والااااااا------یه کم خویشتنداری خوبه بخدا -یه خدا قوت کافی بود این آقا نرفته اونجا نطق کنه هر چند اون نطق زلزله ۱۰ ریشتری بپا کنه-این آقا رفته اونجا به قول خودش اشعارش ندای وحدتش ومشاوراش حقوق مردم همیشه مستضعف وطنش رو احیا کنه -به امید عمل نه سخنرانی
رضا
Netherlands
ها!! سخنرانی فیدل کاسترو بی که ایخی کالبدشکافی کنی
مونسان
Iran, Islamic Republic of
استان ما تا سیصد سال دیگر هم رشد نخواهدکرد چون فقط خودمان را با خودمان می سنجیم وهمه چی پیش ما عیبه خاصه اگر دستمان ازش کوتاه باشه
Iran, Islamic Republic of
به عمل کار براید به سخنرانی نیست.روشنفکر یکی از اصلی ترین منتقدان طایفه گرایی در ادارات بود.ولی الان که خودش نماینده شده انگار همان روش قبل را دنبال میکنند.مردم نظاره گرند و خوب همه چیز را میبینند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1