کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیام تبریک مهدی روشنفکر بمناسبت هفته دفاع مقدس

31 شهريور 1399 ساعت 18:09

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد.


نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد.
 
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، در پیام "مهدی روشنفکر" آمده است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
 ۳۱ شهریور سال (۱۳۵۹) سر آغاز یک روز در تاریخ جهان معاصر بود که نه تنها در نظر، بلکه در عمل و در سخت‌ترین صحنه رویارویی، معادلات نظام دوقطبی را به ریخت.
 جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران در سال ۵۹، صرفاً یک هجوم نظامی نابرابر، علیه تمامیت ارضی ایران و نظام نوپای اسلامی آن نبود؛ بلکه حمله‌ای نظامی، روانی، سیاسی، اقتصادی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب همراه با یک محاصره رسانه‌ای از سوی قدرت‌های شرق و غرب و ارتجاع منطقه بود.
 اردوگاه کفر جمع بود و همه گزینه‌های روی میز و مکانیزم های ماشه دوبلوک به سمت ملت به پاخواسته ایران نشانه رفته بود.
برآوردهای پیروزی زودهنگام براساس شاخص‌های لیبرالی و مادی درست بود، اما رهبری دینی، اراده‌های معنوی جوانان و مدل مردمی بسیج مستضعفین و وحدت ملی و مکتبی را متوجه نبودند و همین چند عنصر، معادله و صحنه بازی را عوض کرد و زیباترین صحنه‌های هستی شبیه به عاشورا را ترسیم نمود که هیچ قلم و هنری قادر به تصویر و تحلیل آن نیست.
 فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن آن با ایام محرم و صفر را گرامی می‌داریم.
 به روح شهیدان و امام شهیدان درود می‌فرستیم و بر بازوان فرماندهان و پیشکسوتان و رزمندگان و خانواده‌های معظم شهیدان بوسه می‌زنیم.
 هفته دفاع مقدس حداقل بهانه لازم برای زنده نگه داشتن آن دوران طلایی است تا هرچه بتوانیم از آن گنجینه معارف و عرفان حقیقی برای نسل جوان و نوجوان خود تبیین و ترسیم نماییم.
 مدل دفاع مقدس باید در تمام شئون زندگی و متون درسی به صورت عملی نه نمایشی و حاشیه‌ای وارد و تدریس شود تا همان گونه که ولی امر مسلمین جهان فرمودند هم از تحریف آن در جنگ روایت‌ها جلوگیری شود و هم بتوان از این الگوی عملی برای نسل‌های آینده، بهره جست و این مهم متوجه ما نمایندگان ملت و دستگاهای اداری است تا زمینه و ظرفیت‌های لازم را در این راستا فراهم نماییم.
 


کد مطلب: 425809

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425809/پیام-تبریک-مهدی-روشنفکر-بمناسبت-هفته-دفاع-مقدس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1