تاریخ انتشار
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۴۲۵۷۶۱
کبنا بررسی کرد

وعده‌های بر روی کاغذ مانده‌ی غریب پور و ایمیدرو

۲۰
۴
وعده‌های بر روی کاغذ مانده‌ی غریب پور و ایمیدرو
کبنا ؛معرفی مهندس خداداد غریب پور به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معاون و صنایع معدنی ایران در سال ۱۳۹۷ این امیدواری را در استان بوجود آورد که با توجه به شناخت وی از استان می‌توان شاهد رونق و تحول اساسی در بخش معادن استان باشیم و این مدیر هم استانی باعث و بانی منشأ خیر و رونق کسب و کار به واسطه راه اندازی معادن در استان خواهد شد همچنان که در همین رابطه همواره و بارها از ناحیه رسانه‌های استانی شاهد تیترها و مطالب فراوانی در تمجید و ستایش از خداداد غریب بوده‌ایم. در همین راستا نشست‌های متعددی با حضور مسئولان استانی و مدیریت ایمیدرو برگزار شد و وعده‌های زیادی نیز به مردم داده شده اما امروز بعد از گذشت حدود ۲۰ ماه از حضور این مدیر هم استانی در ایمیدرو و وعده‌ها و انتظارات بوجود آمده مربوط به فعال شدن معادن در استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها کوچکترین جنب و جوش و اتفاقی در بخش معدن استان نیفتاده است بلکه گزارشاتی از غارت و خام فروشی معادن استان نیز به گوش رسیده است.
بعد از گذشت ۵۰ سال از آغاز عملیات اکتشافی در بوکسیت چرام و وعده‌های هزار باره مسئولان برای شروع کار مردم محلی از فروش ماده خام این معدن و پیشرفت لاک پشتی آن می گویند. هم چنین مدت‌هاست در سکوت و پنهانکاری مطلق خبری ترافیک سنگینی از کامیون‌هایی که سنگ معدن بوکسیت در سرفاریاب را به کارخانه آلومینا خراسان می‌برند به راه افتاده است.
بدون شک برای راه اندازی هر معدن موانع و مشکلات زیادی را می‌توان متصور بود و این کار نیازمند به سرمایه گذاری بسیار بالایی دارد که تعامل و همکاری نهادهای زیادی را می‌طلبد ولی این موارد نمی‌تواند بهانه قابل قبول برای تعطیلی و نیمه تعطیلی معادن استان و عدم انجام کوچکترین حرکت در این استان باشد. انتظار حمایت از یک مدیر که دست بر قضا متعلق به همین آب و خاک است و در سطح اول مدیریت صنعت و معدن کشور قرار دارد برای توجه به معادن استان که اتفاقاً در مرتبه اول یک جهش اقتصادی برای اقتصاد کشور است و در مرتبه بعد به رونق و بهبود اقتصادی استان کمک می‌کند توقع زیادی نیست. اما متاسفانه آن چه را که در ۲۰ ماه گذشته و بعد از نشست‌ها و وعده‌های مختلف شاهد بوده‌ایم همان وعده‌های شکیلی است که تنها بر روی کاغذ بودند و نه تنها کاری صورت نگرفته است بلکه برخی از این معادن بصورت خام در حال انتقال به سایر استان‌های و جاهای دیگر است. برخی از وعده‌های مطرح شده در حوزه معادن استان از زبان خداداد غریب پور مدیرعامل ایمیدرو را در زیر مرور می‌کنیم؛
یکی از وعده‌های بر روی کاغذ مانده به نشست برخی از مدیران و شخصیت‌های بهمئی با غریب پور در سازمان ایمیدرو در ۵ شهریور ۹۸ بر می‌گردد، وی در آن نشست وعده داد: "به زودی در استان کهگیلویه و بویراحمد یک کارگروهی تشکیل خواهیم داد که این کارگروه در بخش معادن فعال شوند و قطعاً به شهرستان بهمئی نگاه ویژه خواهیم داشت. در برنامه داریم که معادن نیمه فعال شهرستان بهمئی را فعال کنیم و سرمایه گذاران در بحث گچ و آهک برای شروع کار در منطقه بهمئی سرمایه گذاری کنند".
اما آنچه در عمل اتفاق افتاد ادامه تعطیلی و رکود در معادن بهمئی است و در همین صحبت‌های غریب پور نیز مشخص است که در بهمئی معادن نیمه فعالی وجود دارد که فعالیت مجدد آنها نیاز به یک دستور و پیگیری ساده داشته است.
غریب پور در ۲۰ شهریور سال گذشته نیز در یک سفر کاری مهمان استان بود و در نشستی که به مناسبت حضور وی به ریاست استاندار برگزار شد گفته بود: "پنج محدوده فسفات و بوکسیت در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است. وی همچنین از عملیات اکتشاف بیش از ۹ هزار کیلومتر مربع در این استان خبر داد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000422/n00422684-r-b-000.jpg دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با غریب پور رئیس سازمان ایمیدرو

غریب پور در ادامه این نشست اضافه کرد: معدن فسفات چرام به عنوان یکی از ظرفیت‌های معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که مبلغ ۱۰‌ میلیون یورو سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در این معدن انجام شده است.
حالا یک سال بعد از آن سفر می‌توان به ضرس قاطع گفت نتیجه آن سفر برای استان کهگیلویه و بویراحمد «هیچ» بوده است.
چند ماه بعد از سفر غریب پور به استان این بار استاندار کهگیلویه و بویراحمد و چند تن از مدیران استانی امیدوارانه به دیدار غریب پور رفتند تا نتیجه وعده‌های ایمیدرو را در عمل ببینند که در آن نشست مشترک که در آذرماه ۹۸ برگزار شد غریب پور گفت: ایمیدرو آمادگی دارد تا زیر ساخت‌های مورد نیاز کارخانه‌های فسفات و آهک هیدراته کوه‌های شهرستان چرام را تأمین کند. وی بیان داشت: "بر این اساس طی دو هفته آتی قرارداد شروع فعالیت‌های اکتشافی در استان ابلاغ می‌شود".
غریب پور در پایان همان نشست در وعده‌ای قطعی دیگری نیز گفت: به طور حتم با توجه به وجود ذخایر سلستین، بوکسیت و فسفات در این استان می‌توان اقدام به احداث کارخانه‌هایی همچون خردایش بوکسیت و یا آلومینا کرد".
به نظر می‌رسد که این وعده‌های قطعی نیز هیچ‌کدام عملیاتی نشده‌اند و اگر هم اتفاقی افتاده است اطلاع رسانی درستی صورت نگرفته است.
بخش دیگر وعده‌های غریب پور مربوط به دیدار نمایندگان استان در زمانی که هنوز مجلس یازدهم کار خود را شروع نکرده بود است. غریب پور در دیدار با مهدی روشنفکر باز هم وعده داد و گفت: به زودی هیاتی از کارشناسان اکتشاف برای گسترش بررسی و تکمیل مطالعات بوکسیت بویراحمد و دنا به منطقه اعزام‌می شوند.
غریب پور برای سایر پروژه‌ها و فعال شدن آنها گفته بود: منتخب مردم می‌تواند از طرف ایمیدرو به بخش خصوصی تضمین دهد.
وی در پایان تاکید کرده بود: ایمیدرو از معادن سنگ‌های تزئینی در شهرستان دنا به طور ویژه حمایت می‌کند.

  نشست « روشنفکر » با خداداد غریب‌پور ایمیدرو ( + عکس)
دیدار مهدی روشنفکر با خداداد غریب پور

در دیدار با موحد نماینده شهرستان کهگیلویه با خداداد غریب پور نیز موارد زیادی مطرح و وعده‌هایی داده شد. در آن دیدار غریب پور گفت: اولویت کار ایمیدرو مناطق و استان‌های محروم است که استان کهگیلویه و بویراحمد جزو این مناطق محسوب می‌شود.
وی افزود: مساله اصلی فسفات چرام دانش فنی است که باید عیار آن بالا رود. کار تحقیقاتی در حال انجام است که آهک باید از فسفات جدا شود و همین کار باعث بالا رفتن عیار آن شود که امیدواریم این کار زودتر انجام شود.
در پایان همین دیدار نیز مصوب شده بود نشستی با حضور کارشناسان ایمیدرو و سرمایه گذاران کارخانه‌های فسفات در شهرستان برگزار و برای تسریع در پیشرفت پروژه تصمیم‌گیری شود.
 این وعده‌ها و صحبت‌ها تنها بخشی از وعده‌های مطرح شده است که مدیران هم استانی در نشست‌های مختلف با امیدواری به دیدار غریب پور رفتند و انتظار تحقق درصدی از آنها را داشته و دارند. ولی متاسفانه هیچ نشانه‌ای نه تنها از پیشرفت کار دیده نمی‌شود که همان‌گونه که اشاره شد در سال جدید شاهد خام فروشی در معادن استان هستیم موضوعی که توسط سالار حسن پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز تأیید شده است.

  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425761-2.jpg
دیدار موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ با غریب پور

این مطلب به معنای نادیده گرفتن توانمندی خداداد غریب پور نیست بلکه بحث بر سر وعده‌هایی است که قرار بود در استان کهگیلویه و بویراحمد محقق شود و سبب یک شکوفایی در استان شود ولی هیچ گشایشی جدی صورت نگرفت. قطعاً کار در این بخش ماندگارتر خواهد و یک سرمایه گذاری عمیق در خدمت به مردم خواهد بود که بهتر بود در این زمان باقیمانده برای انجام آن برنامه ریزی ویژه‌تری صورت گیرد و اگر هم موانع و مشکلات مانع از انجام کار هستند لااقل به مردم وعده بی دلیل داده نشود.
در مورد عملکرد غریب پور بویژه در حوزه بکارگیری نیروی انسانی به زودی مطلب مفصلی کار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر بالاخره یه مرد پیدا شد و ایشون رو نقد کرد.
خدا خیر بده نویسنده مطلب و نیز سردبیر فهیم و عدالت‌خواه سایت وزین کبنانیوز‌.
Iran, Islamic Republic of
غریب پور مرد عمل . و مایه افتخار قوم لر
Iran, Islamic Republic of
کبنا یه پولی ازش بگیرولش کن تو که فقط پولو میشناسی
Iran, Islamic Republic of
سلام من با نظر شما درباره ی پولکی بودن کبنا موافقم و نه فقط کبنا بلکه کل خبر نگاران چون قرار بود یه مطلب انتقادی برای من بنویسند و مدارک مستدل هم برای خبر نگاران و کبنانیوز فرستادم ولی نوشتند گفتند با با اون مسؤل صحبت کنند فکر کنم یه حق السکوت ازش گرفتند و قید پیگیری من را زدند
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
قرار بود نماینده زاگرس باشه حالا این هم از کرمش به هم استانیهای خودش ای کاش تمام اخبار همینطور رصد میشد و واقعیت ها به مرد گفته میشد تا نیروهای استان تکونی به خودشون بدن و گامی برای آبادی استان بردارند
آشنا
Iran, Islamic Republic of
با وعده ها ، یاد زمان ریاستش بر فرمانداری بویراحمد میفتم
به همه کاغذ یادداشت سفارشی میداد، چپ و راست...
هدف چیز دیگری بود و البته با وجود همه حمایت های همه جانبه سید باقر موسوی از ایشان ، قصد کاندید شدن در انتخابات مجلس و حذف سید اصلاحات رو در آن برهه در سر داشت..
Iran, Islamic Republic of
در مورد نیروی انسانی فقط برا کسی کار میکنه که بدونه به دردش بخورن
مثلا نیروهای..
یا هم فامیلهاشو
تو حوزه دهدشت و بهمئی و لنده و چرام که اینگونه بوده
حقیقی
Iran, Islamic Republic of
دگه عصر وعده گذشته مرد آن است که تو عمل ثابت کنه همچنان منتظر دکترمان هستیم هر چند الان اختیارش در مورد معادن محدوده
مطلع
Iran, Islamic Republic of
فسفات چرام ..
Iran, Islamic Republic of
ای کبنانیوز خائن
هرچه دشمنی بادبویراحمد می منید شکر خدا دودش در چشم خودتون می ره
حقگو
Iran, Islamic Republic of
درود بر سایت وزین کبنا نیوز
مطلب بسیار خوبی بود،البته نقد های که بر غریب پور وار است به یک کتاب میماند.
حتما بعدا نقدهای بجا و تندتری در مورد ایشون میخوانید.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
درود بر سایت وزین کبنا نیوز
مطلب بسیار خوبی بود،البته نقد های که بر غریب پور وار است به یک کتاب میماند.
حتما بعدا نقدهای بجا و تندتری در مورد ایشون میخوانید.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنانیوز
رسانه همیشه قهرمان
فریادگر مردم...
محمد
Iran, Islamic Republic of
معاون وزیره 20 ماهه هیچکاری برای زادگاه خودش نکرده چطوری میخاد یه زمانی بیاد برای نمایندگی مجلس و مفید باشه چرا که به کرات شنیدم بعد از این دولت قصد نماینده شدن داره
ضمن اینکه در حال حاضر که در تهرانه طیف گرایی ایشان برای بنده محرز شده
متأسفانه نخبگان استان فقط اسمی برای خودشان در پايتخت در کردن هیچ خدماتی برای استان نداشتند
حسینخانب
Romania
با سلام عرض ادب احترام خدمت همه هم استانی های عزیز .

با توجه به فعالیت بنده در حوزه معادن و صنایع معدنی بخصوص بخش بازرگانی داخلی و خارجی به استحضار دوستان میرسانم که هرچند جناب دکتر غریب پور عرق ویژه ای به استان دارند ولی باید در نظر داشته باشید با توجه به کاهش قیمت نفت و مشتقات نفت و تحریم این فیلد همه امید کشور برای ارز آوری در حوزه معادن و صنایع معدنی هست بنده از نزدیک شاهد هستم دکتر غریب پور این مسئولیت را به دوش میکشد بی انصافی هست که زحمات ایشان را در عرصه بین المللی نبینیم و فقط به موضوعات کوچک توجه کنیم . در حوزه داخلی اطلاع دارین چند وقت پیش مشکلاتی در بورس برای سهامداران بوجود آمد درایت و مدیریت دکتر غریب پور بود که با تلاش و تزریق 30میلیارد تومان به بورس ان را مدیریت کردن . الان یک تنه هم ارز آوری در حوزه معادن و صنایع معدنی را مدیریت می‌کنند هم بازرگانی داخلی در همین حوزه را هم اینکه در حال توسعه و نوسازی صنایع مربوط هستن . با یک سرچ ساده متوجه خواهید شد پیشرفت این حوزه از زمان مدیریت آقای غریب پور بیشتر از زمان تاسیس این سازمان تا سال 97هستش .
در پایان قطعا دکتر غریب پور پلنی را برای معادن و صنایع معادن استان دارند اجازه بدهیم تا به وقتش به اجرا دربیایید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تازه فهمیدید استاد.خودش و دور براشو خوب پر کرد
حسینخانی
Romania
پیرو کامنت قبلی
بنده آمادگی سرمایه گذاری در حوزه معادن . سنگ آهن . مس . بوکیسیت . نیکل . کرم . در استان هستم
parsp436@gmail.com
Amirhossin
Iran, Islamic Republic of
پدرم حمایتش کرد بعد ب پدرم پشت کرد.
Iran, Islamic Republic of
یه بر بیکاری هم شغلشون اینه که ببینند کی یهجایگاه و ابرویی داره بر علیهش بنویسند.
اه
Iran, Islamic Republic of
از کسی که مشاورش.است انتظاری بیش از این نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1