کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید معاون آموزش متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد از هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی

29 شهريور 1399 ساعت 18:14

سید ولی موسوی پرهیز از مسائل حاشیه ای و توجه خاص به مسائل آموزشی و علمی هنرستان را از سیاستهای کلیدی مجموعه عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی عنوان کرد وگفت: با همکاری دانشگاه یاسوج وسایر ظرفیتهای استانی و حمایت ویژه متولیان کشاورزی استان تلاش می کنیم مهارت آموزی دانش آموزان به بهترین نحو ممکن انجام گیرد.


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: استفاده از مدیران توانمند وکارآمد جز سیاستهای اصلی وزارت آموزش وپرورش در سطح مدارس وهنرستانهاست.
ایوب رضایی در بازدید از هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه و سیاستهای وزارت آموزش وپرورش دانش آموزان باید تا پایان این برنامه 50 درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش سوق داده شوند.
وی با بیان اینکه میانگین درصد دانش آموزان در تحصیل رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش در کشور 35 درصد است گفت: هم اکنون در استان کهگیلویه وبویراحمد 20 درصد در رشته های فنی وحرفه ای تحصیل می کنند که از میانگین کشوری عقب هستیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: تنوع رشته ای در حوزه فنی حرفه ای برای جذب دانش آموزان جهت مهارت آموزی وجذب بازار کار یک ضرورت است که باید در همه بخشها دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد بخش کشاورزی است وقریب 20 سال است هنرستان کشاورزی وجود نداشت گفت: با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی ومنایع طبیعی استان و آموزش وپرورش هنرستان کشاورزی در دو رشته بخش کشاورزی متناسب با نیازهای استان در سال 96 راه اندازی شد .
رضایی یکی از مشکلات این هنرستان از بدو تاسیس تا کنون را کمبود فضای آموزشی دانست وگفت: خوشبختانه با حمایت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  این مشکل حل شد و بستر برای توسعه  رشته های بخش کشاورزی در سالهای آینده نیز میسر شد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه انتخاب وانتصاب مدیران در مدارس طبق دستورالعمل وازطریق آزمون ومصاحبه تخصصی هر ساله انجام می گیرد گفت: اگر بخواهیم 5 مدیر نمونه و برتر در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد انتخاب کنیم یکی از این مدیران مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی است.
رضایی افزود: در سایه مدیریت توانمند علمی هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی ، علی رغم همه محدودیتهای مکانی و مشترک با دو دستگاه اداری  ایشان به خوبی این مجموعه را اداره کردند  به طوری که در سال تحصیلی گذشته این هنرستان در سطح ملی در زمینه جذب دانش آموز رتبه اول کشوری را کسب کرد.
وی با تقدیر وتشکر از همکاری خوب مرکز تحقیقات کشاورزی با هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی گفت: خوشبختانه نیروی انسانی دروس تخصصی دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی از نیروهای علمی وتوانمند که اکثرا در سطح دکتر هستند آموزش دانش آموزان را برعهده دارند که با بررسی میدانی فعالیتهای عملی به خوبی آموزش داده می شوند.
وی گفت: در ایستگاه چم خانی مختار یک هکتار زمین به رشته کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده و درمرکز تحقیقات واصلاح نژاد دشت روم نیز از ظرفیت این مرکز وسایر طرحهای سطح شهرستان برای اجرای کار عملی دانش آموزان استفاده می شود.
رضایی استقبال دانش آموزان از رشته های هنرستان کشاورزی را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با حل مشکل فضا در سالهای آینده رشته هایی جدیدی را درهنرستان کشاورزی دایر می کنیم.
وی به شرایط کرونایی و آموزش دانش آموزان اشاره کرد واز مدیر و مجموعه همکاران هنرستان کشاورزی خواست که با جدیت بحث آموزش مجازی دانش آموزان را در کنار آموزش حضوری دانش آموزان پیگیری نمایند.
رضایی  با اشاره به حمایت وتعامل آموزش وپرورش با مرکز تحقیقات در بحث شبانه روزی ،کادر مدیریتی و دروس عمومی هنرستان کشاورزی نیز گفت: انتظار می رود مرکز تحقیقات کشاورزی فضای این هنرستان را به بهترین شکل ممکن تجهیز کندتا محسطی شاداب برای آموزش دانش آموزان فراهم گردد.
پرهیز از مسائل حاشیه ای و توجه خاص به مسائل آموزشی از سیاستهای کلیدی عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در این بازدید از پیگیری های مجدانه استاندار محترم ،معاون محترم سیاسی استاندار ،مدیرکل آموزش وپرورش استان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ،رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی ،معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان و مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در حل مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی  که بیش از 3سال به طول انجامید تقدیر وتشکر کرد وگفت: با توسعه فضا بستر برای آموزش مطلوب دانش آموزان هنرستان کشاورزی فراهم می شود.
سید ولی موسوی پرهیز از مسائل حاشیه ای و توجه خاص به مسائل آموزشی و علمی هنرستان را از سیاستهای کلیدی مجموعه عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی عنوان کرد وگفت: با همکاری دانشگاه یاسوج وسایر ظرفیتهای استانی و حمایت ویژه متولیان کشاورزی استان تلاش می کنیم مهارت آموزی دانش آموزان به بهترین نحو ممکن انجام گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته 4 نفر از دانش آموزان هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی در جشنواره هنرستانهای کشاورزی به میزبانی مرکز تحقیقات استان خراسان رضوی رتبه برتر کشوری را کسب کردند که نشان از توانمندی دانش آموزان این دیار دارد.
در پایان این بازدید معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان به همراه رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان رئیس اداره فنی وحرفه ای و کاردانش آموزش وپرورش استان از نزدیک در جریان توسعه فضاهای ملحق شده به هنرستان کشاورزی قرار گرفتند.


کد مطلب: 425729

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425729/بازدید-معاون-آموزش-متوسطه-استان-کهگیلویه-بویراحمد-هنرستان-کشاورزی-آیت-الله-ملک-حسینی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1