کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تجمع اعتراضی مربیان اخراجی شرکت نفت جلوی فرمانداری گچساران

28 شهريور 1399 ساعت 22:23

با دیدن فیش حقوقی مربیان امور ورزش نفت و گاز گچساران قلب هر انسان حنیفی به درد می آید وقتی می‌بیند (با وجود ساختار ،وثبت در سامانه ساپنا به عنوان ارکان ثالث مستمر ) دریافتی مربیانی که غالباً بالای ۱۰ سال سابقه کاری و بعضا تحصیلات آکادمیک هستند به یک میلیون و چهارصد هزارتومان هم نمی رسد.


مربیان امور ورزش نفت و گاز جلوی فرمانداری گچساران تجمع کردند.
به گزرش کبنا، تجمع کنندگان متن زیر را در اختیار این پایگاه خبری قرار داده‌اند.
با دیدن فیش حقوقی مربیان امور ورزش نفت و گاز گچساران قلب هر انسان حنیفی به درد می‌آید وقتی می‌بیند (با وجود ساختار، وثبت در سامانه ساپنا به عنوان ارکان ثالث مستمر) دریافتی مربیانی که غالباً بالای ۱۰ سال سابقه کاری و بعضاً تحصیلات آکادمیک هستند به یک میلیون و چهارصد هزارتومان هم نمی‌رسد. ما مربیان ورزشی عمرمان را در صنعت نفت گذراندیم، البته هرچند صدها نفر در همین سالها به طروق مختلف و از راه رابطه، سیاسی بازی، انتخابات، پارتی بازی و ... وارد شرکت نفت شدند اما مشکل مربیان همچنان به قوت خودش باقی است و کسی هم به داد نمی‌رسد.
این سال‌ها بارها در خصوص وضعیت اخراج برخی از نیروهای شرکت و نفت و گاز گچساران مطالب مختلفی در رسانه‌ها منتشر شد، اما هر بار دریغ از توجه متولیان امر و باز هم انتظار چند ساله کارگران اخراجی که دستی از غیب برون آید و مرهمی بردردهایشان باشد.
در این روزها هم جمعی از مربیان امور ورزش نفت و گاز گچساران که تنها منبع درآمدشان همین راه مربیگری در ورزش شرکت نفت این شهرستان بود، و تنها از مزایای ارکان ثالث بودن در نفت فقط نامش را یدک می‌کشیدند چند هفته‌ای است که مهر اخراج از شغل هم برپیشانی شان حک شده است.
همان مربیانی که مدعی هستند که بالای 10 سال هم سابقه کار دارند و در این سالها بارهای بار هم قربانی سیاسی بازی، ناملایمات و بی تدبیرهای برخی مسئولین امر شده بودند اما بازهم تمام هم و غمشان را در تربیت جسمی و روحی ورزشکاران (فرزندان) و کارکنان خدوم صنعت نفت گذاشتند و اجحاف‌ها را تحمل و با دریافت حداقل حقوق با جدیت به کارشان ادامه می‌دادند.
حقیقتاً در مجموعه مربیان امور ورزش شرکت نفت و گاز گچساران، مربیانی با سابقه کار 17 سال هم پیدا می‌شود. هرچند فلان مسئول نفت در جواب هم مدعی شده بود که بیش از 300 نیرو مربوط به سال‌های گذشته داریم که مدت کوتاهی بیمه دارند و به دنبال این هستیم که جذب شوند؟!، اگرچه بیان کردند که مربیان هم چندین سال سابقه کار و بیمه دارند که متاسفانه حقوق این افراد هنوز هم ساعتی پرداخت می‌شد. که این خود تخلف بوده است.
جدای از این موارد وقتی به تخصیص نیرو هم مراجعه شده، اظهار می‌کنند که مشخصات مربیان در سیستم شرکت نفت وجود دارد و اینجوری نیست که بخواهید مجدد جذب شوند؟!
بنابراین این ابهام برای همه مربیان وجود دارد که مربیان متاسفانه به برخی از قوانین شغلی هم دسترسی ندارند که از حق و مطالبه خود به درستی دفاع کنند، تنها مسئله‌ای که اطلاع دارند به نوعی همین قرارداد ارکان ثالث بودن مربیان است و در قرارداد نیروهای ارکان ثالث شرکت نفت هم موضوعی به عنوان نیروهای کار ساعتی تعریف نشده است و ساختار برای مربیان حقوق تمام وقت دیده شده ولی ساعتی پرداخت شده است.
بارها مراجعه شده و حتی دفتر مدیرعامل هم پیگیر مشکلات شدند، هرچند معتقدیم که اولویت صنعت نفت این است که حداقل نیروهای سیستم خودش را حفظ کند وگرنه خیلی از افرادی که مشکلاتی همچون مربیان داشتند از طریق قانونی پیگیر مطالبات شدند که بعضاً هم مرتفع شد.
متاسفانه مربیان اخراجی از شرکت نفت وگاز گچساران هیچ فریاد رسی ندارند، اما امروز مسئولان نفت شهرستان مربیان با وجود ۲۰ سال سابقه کار و موی سپید کرده در امور ورزش شرکت نفت، اینگونه پاسخ می‌دهند که به فکر شغل دیگری باشید. اینکه کار نمی‌شود برای شما! با وجود اینکه نیرو ارکان ثالث ثابت هستند و به بیان مسئولین مناطق نفت جنوب ثابت و نه ساعتی هستند. بنابراین تقاضامندیم که مسئولین هم به مشکلات و مطالبات مربیان امور ورزش شرکت نفت و گاز گچساران توجه کنند، مربیان نه قصد ایجاد تشنج و نه قصد برهم زدن نظم شرکت نفت را دارند، اما براین باورند که حقشان تضییع شده است و تنها مطالبه جدی آنها توجه مسئولین و رفع مشکلشان است. چرا مربی ثابت که مثل یک کارگر حقوق دیده شده برایش بهش پرداخت نشده است چه کسانی این مبالغ را به تاراج برده‌اند.
اکنون مربیان احیاء حق خود والبته برخورد قانونی با مسببان این ظلم بزرگ را با ورود ذی صلاحان از جمله جناب رئیسی ریاست قوه قضاییه و مسئولان بازرسی صنعت نفت، و بازرسان کشوری را دارند و این کمترین خواسته قانونی ایشان است و مصرانه پیگیری خواهند نمود که چرا نظارتی بر پیمان و اجرای صحیح آن نشده است؟ چرا نیروی ارکان ثالث دارای ساختار را به راحتی و به صورت شفاهی اخراج و معیشت ایشان را مورد تجاوز قرار می‌دهند؟. امید است ذی صلاحان این امر در احیای حق کوچکترین مضایقه‌ای ننموده و همچون ایام دفاع مقدس که با تمام مشکلات باز هم درحمایت و کمک نسبت به مظلومین و پایین دستی‌ها کوتاهی ننموده‌اند، از قشر مذکور نیز حمایت نمایند. همانگونه که دردمند مرهم را می‌بیند، ایشان نیز در انتظار پیگیری ذی صلاحان امر هستند و پیشاپیش تشکر و قدردانی خود را اعلام می‌نمایند.


کد مطلب: 425696

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425696/تجمع-اعتراضی-مربیان-اخراجی-شرکت-نفت-جلوی-فرمانداری-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1