کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شهرداران شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با معاون عمرانی وزیر کشور مطرح کرد

توصیه «روشنفکر» به کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا / مطالبات روشنفکر از معاون عمرانی وزیر

27 شهريور 1399 ساعت 17:32

نماینده مردم بویراحمد و دنا گفت: در خصوص تکمیل سایت بازیافت زباله کمک ویژه ای داشته باشید، همچنین نسبت به ساماندهی پارک جنگلی یاسوج و رودخانه بشار برنامه ای داشته باشید.


نشست شهرداران شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (پنجشنبه 27 شهریور ماه 99) نشست شهرداران شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد.
مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: اکثر شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به نبود درآمد پایدار ابراز نگرانی کرده‌اند. کمبود ماشین آلات سبک و سنگین، نبود سرمایه گذاری در شهرداری‌ها، کمبود منابع انسانی، همسان سازی های حقوق و مزایا در شهرداری، شرایط انتقال نیرو از شهرداری مشکل ایجاد کرده است.
وی افزود: شهرهای ما به تسهیلات مالی نیاز دارد. در 1339 جمعیت مرکز استان 950 نفر بوده است، ظرفیت‌هایی که یاسوج دارد و از ان به عنوان پایتخت طبیعت نام می‌برند مهاجرپذیری بالایی دارد.
روشنفکر بیان کرد: تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی مشکلات زیادی را برای شهرداری‌ها ایجاد کرده است.

وی گفت: ورودی‌های شهرهای ما نیاز به ساماندهی دارند، کمک کنیم پل چهارم بشار در جهت کاهش ترافیک شهری به بهره برداری برسد.
روشنفکر افزود: دستور بفرمایید با توجه به پتانسیل‌های شهر یاسوج، بر اساس تخصصی که شما و مجموعه تحت نظرتان دارند محل درآمد پایدار طراحی شود.
روشنفکر گفت: در خصوص تکمیل سایت بازیافت زباله کمک ویژه‌ای داشته باشید، همچنین نسبت به ساماندهی پارک جنگلی یاسوج و رودخانه بشار برنامه‌ای داشته باشید.
روشنفکر اظهار کرد: بسیاری از محلات ما پارک و فضای سبز ندارند، آرامستان های ما نیز نیاز به ساماندهی دارند.

نماینده بویراحمد و دنا گفت: شهر مادوان مطابق با تبصره دو، در سال 1384 تعاریف خاصی دارد، وقتی متصل شوند دیگر نمی‌شود مستقل از هم باشند. اکبر آباد، سرابتاوه، بلهزار و مادوان باید به یاسوج ملحق شوند.
وقتی می‌توانیم برای یاسوج برنامه تفصیلی داشته باشیم که یک نگاه منظومه‌ای به یاسوج داشته باشیم.
روشنفکر گفت: در خصوص حریم شهر یاسوج، بیش از چندین سال است که حاشیه شهر بلاتکلیف مانده‌اند، 70 درصد این جمعیت در حوزه‌های اقتصادی در مرکز استان فعالیت دارند.
روشنفکر در ادامه توصیه‌ای به کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کرد و اظهار داشت: افرادی که برای شورای شهر کاندیدا می‌شوند، باید از رشته‌های تحصیلی مرتبط مثل مدیریت شهری، برنامه ریزی شهری برخوردار باشند، یکی از مشکلات شوراهای شهر ما به همین موضوع بر می‌گردد.
وی بیان کرد: زمینه ساماندهی رودخانه بشار، زمینه ایجاد فضاهای سبز برای استفاده گردشگران ایجاد شود، و تبدیل به منبع پایدار درامدزایی برای یاسوج شود.
روشنفکر با اشاره به کمبود نیروی متخصص در شهرداری گفت: درخواست ما این است در مورد استان ما در ماده 58 انعطاف بیشتری داشته باشید، دست شورای شهر و شهرداری در خصوص کمبود نیروی متخصص شهرداری باز شود.


کد مطلب: 425660

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425660/توصیه-روشنفکر-کاندیداهای-انتخابات-شوراهای-شهر-روستا-مطالبات-معاون-عمرانی-وزیر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1