کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

کهگیلویه و بویراحمد همچنان در وضعیت هشدار کرونا/فوتی‌ها به ۱۱۳ نفر رسید

27 شهريور 1399 ساعت 22:07

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه استان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد گفت: هم اکنون ۴ شهر استان از جمله کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و باشت در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند.


  رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه استان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد گفت: هم اکنون ۴ شهر استان از جمله کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و باشت در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند.
 “پرویز یزدان پناه” افزود: کل بیماران بستری در بخش‌های کرونایی استان ۲۶۳ نفر می‌باشد که از این تعداد ۱۱۸ نفر کرونایی قطعی و ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
 وی تصریح کرد: از ابتدای کرونا تاکنون در سطح استان ۶ هزار و ۳ نفر بهبود یافته‌اند و طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر فوت ناشی از کروناویروس در سطح استان داشته‌ایم و در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: طی امروز ۲۹۵ نمونه گرفته شده که درصد و موارد مثبت روند ثبات و کاهشی داشت که ۴۰ درصد از موارد مثبت این تعداد نمونه گرفته شده مربوط به شهرستان بویراحمد، ۱۹ درصد شهرستان کهگیلویه، ۱۳ درصد شهرستان بهمئی، ۱۲ درصد شهرستان گچساران، ۱۱ درصد شهرستان چرام و ۵ درصد نیز مربوط به شهرستان دنا بوده است.
یزدان پناه تاکید کرد: بیماران بستری کرونایی استان نسبت به چند روز گذشته ثابت و کاهشی بوده که علت این امر مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و حضور نیافتن در تجمعات بوده است.
 وی ادامه داد: همچنین امیدواریم با پرهیز از مسافرت‌ها شاهد کاهش موارد مبتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در استان باشیم.

  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425657-2.jpg

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: هم اکنون ۴ شهر استان کهگلویه و بویراحمد از جمله کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و باشت در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان لنده در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برند و در مجموع استان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد.
 یزدان پناه تصریح کرد: میانگین سن مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۱ سال است و از ۱۱۳ فوت ناشی از کرونا در استان ۸ نفر بدون داشتن بیماری زمینه‌ای و مابقی فوتی‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بودند.
 وی اظهار کرد: در زمینه تخت و فضای بیمارستانی جهت خدمات دهی به بیماران کرونایی در سطح استان مشکلی نداریم و در شهر دهدشت و گچساران فضا و امکانات کافی وجود داشته و همچنین در شهر یاسوج فشار بر نیروها و بیمارستان وجود دارد اما در صورت افزایش مبتلایان تخت‌های ذخیره نیز داریم.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با توجه به اینکه درآمد بیمارستان محدود است، بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به مرکز کرونایی استان تبدیل می‌شود و از ظرفیت بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز جهت ارائه خدمات جراحی و سایر خدمات به مردم استان استفاده خواهیم کرد.


کد مطلب: 425657

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425657/کهگیلویه-بویراحمد-همچنان-وضعیت-هشدار-کرونا-فوتی-ها-۱۱۳-نفر-رسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1