تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۲۵۶۳۶
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد؛

سالهای آینده سالهای جنگ فناوری است / توسعه فضاهای فیزیکی؛ نیاز پارک علم و فناوری یاسوج

۰
سالهای آینده سالهای جنگ فناوری است / توسعه فضاهای فیزیکی؛ نیاز پارک علم و فناوری یاسوج
کبنا ؛صبح امروز (پنجشنبه 27 شهریور ماه) نشست مسئولان واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
هاشمی رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: از نقطه نظرات آقای استاندار مکرر استفاده کرده‌ایم، از ظرفیت‌های ایشان در ایجاد فرهنگ فناوری استفاده
هاشمی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: همکاران ما در حوزه اقتصاد مقاومتی در حال دفاع و فعالیت هستند و به نظر می‌رسد که سالهای آینده سالهای جنگ فناوری است و باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم.
هاشمی در خصوص اهداف و وظایف پارک‌ها گفت: پارک‌های علم و فناوری حلقه مفقوده میان صنعت و دانشگاه را پر می‌کنند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد زیر نظر وزارت علوم است، اولین پارکی بودیم که قبل از تأسیس ردیف بودجه گرفتیم. قبل از سفر رئیس جمهور ساختمان پارک خریداری و زیرساخت‌ها فراهم شد.
وی افزود: 263 نفر بصورت پاره وقت و تمام وقت در این پارک مشغول به کار هستند.
وی گفت: بالغ بر 100 شرکت درخواست استقرار در پارک دادند که 29 شرکت پذیرفته شدند.
هاشمی بیان کرد: جلسات و برنامه‌های مشاوره‌ای ما در دوره کنونی کرونایی بصورت ویدئوکنفرانفرسی ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: در سال اول تأسیس، شرکت‌های ما 3 میلیارد و 700 میلیون تومان فروش داشتند، سال 98، 9 میلیارد تومان فروش داشتیم، بصورت تصاعدی این عدد افزایش پیدا خواهد کرد.
هاشمی گفت: 12 برابر تسهیلاتی که پارک به شرکت‌ها داده است، شرکت‌های ما فروش داشته‌اند و نکته مهم این است که 70 درصد این تسهیلات برگشته است.
هاشمی اظهار کرد: فضایی که در پارک در اختیار داریم  6 هکتار است، برای اینکه پارک بتواند به درجه دو ارتقا پیدا کند حداقل 20 هکتار مورد نیاز داریم.
هاشمی افزود: در نمایشگاه‌ها شرکت‌ها به خوبی خود را عرضه می‌کنند، نمونه‌اش قرارداد 7 میلیاردی بود که یکی از شرکت‌ها در نمایشگاه اخیر منعقد کرد، در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران توانستیم رتبه غرفه برتر را بدست بیاوریم.
هاشمی اظهار کرد: با توافق نامه‌هایی که با برخی از پارک‌های کشور داشتیم، شرکت‌های ما می‌توانند  از ظرفیت این پارک‌ها، از جمله پارک‌های دانشگاه تهران و پارک شریف  استفاده کنند.
هاشمی گفت: مقدمات لازم برای پارک دهدشت فراهم شده، زیرساخت‌های اولیه برای پارک دهدشت از اعتبارات پارک علم و فناوری استان خریداری شد، یک طبقه از دانشگاه آزاد دهدشت به واحد دهدشت اختصاص داده شده است.
وی خطاب به استاندار بیان کرد: پارک علم و فناوری برای استان یک ضرورت است، و امیدواریم همانطور که تاکنون به رفع نیازهای پارک ورود کرده‌اید با جدیت ادامه دهید. معارضاتی نیز در سوله سرابتاوه وجود دارد، جا دارد که دستوری بفرمایید تا کار سریع‌تر پیش برود.
هاشمی گفت: 80 هکتار زمین زیر دانشگاه یاسوج با کاربری آموزشی بوده است، و اینجا بهترین فضا برای توسعه پارک و فناوری است، و حتی اگر در ابتدا 5 هکتار از این زمین در اختیار قرار بگیرد بسیار برای پارک کمک کننده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توسعه فضاهای فیزیکی برای پارک اهمیت و ضرورت زیادی دارد، ساختمانی در کنار رودخانه بشار ساخته شده و کاربری‌اش در ابتدا پارک علم و فناوری کودک و نوجوان بوده است ولی در حال حاضر استفاده خاصی نمی‌شود، هر چقدر پیگیری کردیم آموزش و پرورش این ظرفیت را در اختیار ما قرار نداده است، با اینکه این ساختمان با برخی از امکاناتی که دارد جذابیت‌های خوبی برای دانش آموزان و کودک و نوجوان دارد و با هزینه کمی می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه فرهنگی پارک‌ها به خوبی استفاده کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1