تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۴۲۵۶۲۴
در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد؛

انتقاد شدید فعال زیست محیطی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد در حضور استاندار + پاسخ تند مدیرکل محیط زیست

۱۲
۲
انتقاد شدید فعال زیست محیطی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد در حضور استاندار + پاسخ تند مدیرکل محیط زیست
کبنا ؛نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمعی از مدیران برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج: سلیمان شهبازی فعال زیست‌محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز ( چهارشنبه ۲۶ شهریور ) در این نشست که در ساختمان دولت استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اظهار داشت: سمن یک نهاد غیر دولتی است که در یک رابطه تعریف می‌شود و نقش رابط بین مردم و دولت می‌باشد، ما نمی‌توانیم از سمن حرف بزنیم در صورتی که دولت در کنار آنها و پذیرنده آنها نباشد، سمن زمانی معنا پیدا می‌کند که در این رابطه نقش واسطه‌ای بین مردم و دولت را ایفا نماید.
این مدرس دانشگاه در ادامه به تقسیم بندی علمی در مورد مدیران پرداخت و آنها در سه طبقه، مدیران مشکل مدار، کسانی که به خاطر یک مشکل در یک جایگاه هستند و مدیریت آنها حول همان مشکل است و اساساً این مشکل همان حفظ صندلی می‌باشد و به قول «ابوالفضل زرویی نصرآباد»: تموم فکر و ذکرشون همینه / که هیشکی پشت میزشون نشینه و باید به آنها گفت: بیا بشین که میز اگر وفا داشت / وفا به صاحب‌های قبل ما داشت ـ قدیم که نرخ‌ها به طالبش بود / ارزش صندلی به صاحبش بود.  و همان کلام بلیغ "شرف المکان و با لمکین " ارزش صندلی به کسی است که در آن قرار می‌گیرد نه بر عکس.
شهبازی اضافه کرد: دست دوم از مدیران مسئله محور هستند دنبال یک سری اهداف نیز هستند که از این گروه تعداد زیادی در استان ما هستند مدیرانی که علاوه بر صندلی مدیریت دنبال پرستیژ اجتماعی و دیده شدن هم هستند و همیشه در آستین خود آمار و ارقامی دارند که برای حفظ ظاهر ارائه دهند اما باید بدانند که دوران ارقام و آمار تمام شده باید از پشت میز بلند شوند و وارد میدان خدمت شوند.
این مدرس دانشگاه در ادامه به دسته سوم مدیرانی که نیاز امروز جامعه ما هستند اشاره کرد و آن‌ها را مدیران دغدغه معرفی نمود و بیان داشت: این دسته از مدیران دنبال حل مشکلات ایده پردازی و خلاقیت هستند و همواره در مسیر انسانی و آرمانی خود در تلاش برای خدمت حداکثری به مردم می‌باشند که تعداد آنها از انگشتان دو دست در استان کمتر است.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425624-2.jpg

این فعال محیط زیست از استاندار محترم استان جناب آقای دکتر کلانتری خواست که نیاز امروز ما مدیران دغدغه‌مند است نه مدیر کت شلواری اتوکشیده حق به جانب، وی به عنوان مثال بیان داشت که طرح‌های بسیار قوی در جهت حفاظت از محیط زیست در زمینه آسیب‌شناسی و آموزش ارائه داده‌ایم اما بیشتر از ۶ ماه است که از آن می‌گذرد غافل از یک تماس از طرف آن اداره کل این در حالی است که سمن‌ها پای کار هستند اما پذیریش مدیران بشدت ضعیف است.
این مدرس دانشگاه خطاب به استاندار گفت: سمن‌ها با طرح و برنامه عمیلاتی برای هر مشکل و دستور کاری در جلسات حاضر می‌شوند نه مانند مدیران با آمار و ارقام غیر واقعی، در پایان امیدوارم که از ظرفیت‌های دانشگاهی و نخبگان در جهت پیشبرد اهداف عالیه استفاده شود.
شهبازی در ادامه به مدیریت در حوزه شیلات پرداخت و افزود: بر اساس کدام شاخص علمی استان کهگیلویه و بویراحمد مقام سوم کشور را در تولید شیلات کسب کرده در صورتی‌که مصرف شیلات در استان پایین است. این طرح چه دلیل منطقی دارد؟ چه کسی آن را بررسی کرده است؟ چرا قیمت ماهی تولید شده در استان کهگیلویه و بویراحمد از مصرف آن بیشتر است؟ اجازه دهید سمن‌ها به اداره‌کل شیلات طرح ارائه دهند.
سید اسداله هاشمی مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این فعال زیست‌محیطی گفت: وقتی قرارداد با سمن‌ها بسته می‌شود مدیر خوب و عالی هستیم اما وقتی منابع مالی در اختیار نداشته باشیم و نتوانیم قراردادی ببندیم بد می‌شویم؛ در قراردادها هیچ کار غیرقانونی انجام نخواهیم داد.
وی افزود: متوجه نشدم که گلایه شما شخصی و یا اداری و.. هست! نمی‌توانیم یک میلیارد تومان اعتبار برای آموزش به یک سمن دهیم سمن‌ها باید طرح توجیهی داشته باشند اهداف، نتیجه و برنامه آن باید مشخص باشد.
هاشمی بیان داشت: برای اولین بار در سطح استان دهیاران مناطق حفاظت شده دنای غربی و شرقی را به تجهیزات اطفای حریق تجهیز کردیم و کلاس‌های آموزشی در تقویت کشاورزی برای روستاییان برگزار شد تا میزان سموم و پودرهای کشاورزی به خاک وارد نشود. ما در بین و در دل مردم هستیم با آن‌ها صحبت می‌کنیم، این‌ها صوری نیست و مستندات موجود است فعالیت ما با مردم است اگر مردم و مشارکت مردم را نداشته باشیم حفاظت از محیط زیست معنا ندارد به این موضوع اعتقاد واقعی و قلبی داریم.
او گفت: با 2 سازمان مردم نهاد رسمی و قانونی در استان که مورد تأیید محیط زیست کشور است قرارداد 100 میلیون تومانی بسته شده است که در استان مشارکت‌های مردمی را داشته باشند.
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: اولاً هیچ اشکالی ندارد که انسان کت و شلوار بپوشد. هیچ مشکلی نیست؛ موقع کار باید لباس کار بپوشد و بعد از آن هم کت و شلوار بپوشد.
کشت گیاهان دارویی را به جد پیگیری می‌کنیم؛ و آموزش برای مردم و جامعه هدف در منطقه دنا برگزار شده است چون دنا به عنوان یک طرح ملی است اعتبارات ملی هم دارد و در این منطقه به عنوان پایلوت فعالیت می‌کنیم.
همچنین با همکاری دانشگاه یاسوج 2 دستگاه سنسور در منطقه حفاظت شده دنا که میزان گازها را در آتش سوزی تعیین می کتد نصب کردیم. دوربین‌های فوق پیشرفته عملیاتی شده است که از شهر یاسوج می‌توانیم مناطق حفاظت دنا را آنلاین رصد کنیم.
هاشمی ادامه داد: اعتقاد داریم که تشکل‌های مردم نهاد حلقه‌ی واسط حاکمیت و مردم است سمن‌ها باید به حفظ محیط زیست کمک کنند نه اینکه یک چاقو زیر گلوی بنده بگذارند و بگویند یا قرارداد یا نقد می‌کنیم. این شهامت را دارم که بگویم هیچ کار غیرقانونی انجام نمی‌دهم و نیازی به تعریف و تمجید هم ندارم.
وی افزود: اولین اداره‌ای بودیم که اتاق در اختیار سازمان‌های مردم نهاد گذاشتیم. تشریف بیاورید درب اتاق ما به روی شما باز هست و هیچ اشکالی ندارد اگر ما را زیرسوال ببرید. هدف این هست که به عنوان دولت و حاکمیت بین مردم باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه خیلی درست حسابی حرف میزنه مدیران فقط کت و شلوار اتو میزنند و به فک شهر و منطقه نیستند بنظر من باید تمام مدیران غیر بومی باشند ک امکان چنین چیزی نیست مدیران محترم وجدا کاری هم داشته باید نه فقط اخر ماه حق مدیریت و ماموریت خود را به حسابداری تحویل بدین خدا بر اعمال همه ماها ناظر هست بترسید از روز حساب
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقای هاشمی عزیز
شما بفرمایید تخصص شما چیست چند واحد حیات وحش , محیط زیست ؛ آمایش سرزمین پاس کرده اید.
شما چرا در جهاد کشاورزی تشریف ندارین که در محیط طبعی و محیط زیست کار می کنید.
از شهید چمران پرسیدند در اخذ مدیریت تقوا مهمتر است یا تخصص؟ فرمودند .....
سعید
Iran, Islamic Republic of
انصافا در محدوده دنا کار شده است ومی طلبد که همه ما دست به دست هم دهیم و برای نسل آینده و حفظ منابع ملی و طبیعت و جنگل ها و مراتع و جانوران محیط زیست خود تلاش کنیم. از خدمات مهندس هاشمی مدیر کل محترم محیط زیست استان تقدیر و تشکر میکنیم.
احمد
Iran, Islamic Republic of
یکی از ضهیف ترین مدیران استان اسدالله هاشمی هست که بواسطه صیا هاشمی رئیس سابق ایرنا مدیر کل شده
مجموعه محیط زیست اکثره از ایشان نارضی هستند و ضعیف مدیریت ایشان محیط زیست استان را نابود کرده است
Iran, Islamic Republic of
یکی از ضهیف ترین مدیران استان اسدالله هاشمی هست که بواسطه صیا هاشمی رئیس سابق ایرنا مدیر کل شده
مجموعه محیط زیست اکثره از ایشان نارضی هستند و ضعیف مدیریت ایشان محیط زیست استان را نابود کرده است
Iran, Islamic Republic of
آفرین ،توی چهارمحال و بختیاری همین طور است میگن رتبه اول تولید ماهیان سرد آبی رادارد ولی من ندیم کسی زیاد ماهی بخرد؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خواهش کبنا نشر کن
این آقای منتقد محیط زیست شهبازی
می‌خوام خدمتش عرض کنم زیادی حرف زدن کاری رو از پیش نخواهد برد باید عمل و وجدان کاری داشته باشیم
خود شخص جنابعالی پارسال به عنوان مسول تقسیم لباس دانش اموزان در سطح شهرستان بویراحمد بودید با مدیریت ضعیف شما متاسفانه بیشتر واحد‌های تولید پوشاک متضرر شدند که با شرایط امسال و کرونا تا سال ها خسارت و ورشکستگی کارگاه ها قابل جبران نیست
اول خودمون اصلاح کنیم بعد به دیگران خرده بگیریم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
استاد دانشگاه واقعا خوب گفته است اغلب مدیران ما مدیر نیستند غلام حلقه به گوش نماینده اند و فقط در فکر حفظ صندلی
پریروز بالای ۱۰ هکتا رجنگل بلوط بین روستای کریک و دارشاهی اتش گرفت ولی یک نیرو انجا برای خاموش کردن حضور پیدا نکرد چطور دم از وجدان کاری می زنید الان به راحتی گوشت کل وبز در روستاهای کره و اب سپاه و ... فروخته می شود کیلویی ۱۵۰هزار تومان ولی کجا شما اقدام کرده اید
علی پور
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست استان در دوره هاشمی رو له استیصال و فناست آقای استاندار کاری کنید
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما ..مهندس هاشمی
کمالی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر شهبازی
گزیده ای از واقعیات مدیران امروزی ما را بیان فرمودی ، ای کاش مدیران ما در هر رسته ای ، آنقدر شایسته می بودند ،که صندلی لیاقت دنبال او میرفتند ، و بقول مثل مدیر کلی نباشند که برای حفظ صندلی ، صبح در مراسم آقای روشنفکر و شب در مراسم دعای موحد حضور پیدا میکردند و این در حالی بود که قبل از این، یقه چاک نمایندگان سابق بود .به امیدداشتن مدیران شایسته، دلسوز ،خلاق،مردمی و فعال.
منصف
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست فقط شده حرف وحاشیه محیط زیست استان ..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1