تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۴۲۵۶۱۱
گزارشی از داغ های مجازی؛

آقای آقا میری! این چه عکسی بود؟

۰
کبنا ؛آقامیری از جمله سلبریتی های اینستاگرامی است که با تفکرات و شیوه ارتباط خاص خود مخاطبان زیادی ر جذب خود کرده است، و بیش از 3 میلیون فالوور دارد. آفتاب یزد در خصوص یکی از پست های اخیر این سلبریتی روحانی نوشت: چند روز پیش روحانی خلع لباس شده مشهور کشور در حساب اینستاگرامی خود با یک تصویرعجیب و به زعم بسیاری نمایشی، خبرداد که به کرونا مبتلا شده است. سید حسن آقامیری از آن دست روحانیونی است که به واسطه سخنان نو و رویکرد متفاوتش به برخی مقولات، شهرت بسیاری دارد و از محبوبیت بالایی نیز بین جوانان کشور برخوردار است و از آنجا که زبان جوانان را بلد است او را از روحانی‌های روشنفکر جامعه قلمداد می‌کنند. این روحانی فعالیت پررنگی در فضای مجازی دارد. یعنی از این تریبون برای ارائه سخنرانی‌ها و عقایدش استفاده می‌کند. جالب اینجاست که ویدئوهای سخنرانی‌اش هم جزء پر بازدیدترین هاست. به طوری کلی او از متفاوت‌ترین روحانیون در حال حاضر کشور است حتی در مورد منبع درآمدش. به گفته خودش، وابستگی به درآمد روحانیت ندارد و از حوزه علمیه، بیمه و شهریه نمی‌گیرد و کسب‌وکار شخصی‌اش را دارد و در یک شرکت خصوصی، مشاور است. هر چند گفته می‌شود که وی از طریق شبکه‌های اجتماعی درآمد هنگفتی دارد و برای کلیپ‌هایی که می‌سازد هزینه‌های زیادی متقبل می‌شود. سال 97 بود که سید حسن آقامیری با شکایت دادستان ویژه روحانیت تهران و به حکم قاضی شعبه دوم دادگاه کیفری به دلیل هتک حیثیت روحانیت، تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات به خلع لباس دائم محکوم شد.
ابتلا به کرونا
حالا مدتی است که بیماری مرموز کرونا به جان او افتاده است. آقا میری این خبر را با انتشار عکسی در حساب کاربری اینستاگرامش اعلام و گفته که در دفتر کارش قرنطینه است. اما عکسی که او برای این کار انتخاب کرده، کمی عجیب است. این عکس با پشت زمینه سیاه، آقامیری را در حالی که روی تخت خوابیده و سرم به او وصل است و مردی که به حالت نگران و ناراحت کنار او نشسته و یک دستش را بر روی قفسه سینه آقامیری گذاشته نشان می‌دهد. انگار یک تیم عکاسی با یک سناریو برای اعلام خبر مبتلا شدنش به کرونا در نظر گرفته است. به همین خاطر است که از زمانی که این عکس منتشر شده بسیاری آن را نمایشی و غلو شده برای جلب توجه قلمداد کرده‌اند. اما نکته اینجاست که چنین کارهای نمایشی‌ای آنهم از سوی این روحانی معروف که عمده پای منبری‌هایش و شنونده سخنانش جوانان هستند، ممکن است که کارهای نیک و خوب‌اش را زیر سوال ببرد. حتی امکان دارد که دیدگاه‌ها را نسبت به خود تغییر دهد. کما اینکه بسیاری او را به خاطر همین عکس مورد انتقاد قرار داده اند.


حسن آقامیری
واکنش کاربران
کاربران شبکه‌های اجتماعی در باورشان نمی‌گنجد که حسن آقامیری چنین عکسی را از خودش منتشر کرده باشد.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« حسن آقامیری با انتشار این عکس از ابتلایش به کرونا خبر داد. خیلی از سکانس‌های فیلم‌های هالیوودی هم به پای صحنه آرایی و نورپردازی این عکس نمیرسه. انگار عکس لحظه مرگ چگوارا رو بازسازی میکنه».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:« یعنی همه کارای این آقامیری شوآفه! این چه عکسیه آخه؟ با این عکس گفته من کرونا گرفتم!»
کاربران دیگر نوشته اند: «ملت مریض میشن دنبالشون عکاس حرفه‌ای با بند و بساط نور و فلان میره. شومن جدید فضای مجازی»، «بعید می‌دونم کرونا داشته باشه. بیشتر برای جذب مخاطب بیشتره»، « از کدوم عالِم و دیندار چنین تصویری تا به حال کسی مشاهده کرده؟ مردی که روی منبر می‌شینه، با بدنی عریان عکس از خودش منتشر می‌کنه.....»، « آقامیری با انتشار این عکس مرزهای شوآف با کرونا رو درنوردید خدا شفاش بده»، « داداش مگه فیلم هندیه که این عکس رو از خودت گذاشتی. با این تصویر بهت نمیاد کرونا گرفته باشی»، «آدم وقتی حالش خیلی بده که نمیاد از خودش عکس هنری بگیره اونم بیمار کرونایی»، «مشاور رسانه ایش هر کی هست خوب کارش رو بلده»، «حالا چرا دکتره ماسک نداره.... ».
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1