کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

اتصال روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پرسرعت

26 شهريور 1399 ساعت 13:54

در طرح اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات 74 روستای استان در یک سال اخیر به شبکه ملی اطلاعات متصل و 11هزار و 538 نفر از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.


به گزارش کبنانیوز، طرح تجهیز مدارس به اینترنت پرسرعت، به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجراست.
این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد، توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری آموزش و پرورش در حال پیگیری است و تمام مدارس استان از آن بهره‌مند می‌شوند؛ تاکنون یک‌هزار مدرسه در استان تجهیز شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش بی وقفه مجموعه ارتباطات برای اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پر سرعت، تصریح کرد: در طرح اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات 74 روستای استان در یک سال اخیر به شبکه ملی اطلاعات متصل و 11هزار و 538 نفر از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.
این مقام مسئول اظهار کرد: 5 ایستگاه دیگر نیز با پیشرفت 50درصد در حال احداث و 10 ایستگاه در مرحله بازدید و جانمایی هستند که ظرف سه ماه به بهره برداری می رسند.
غلام پور اضافه کرد: هزینه های اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی تامین شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه راه اندازی دو ایستگاه ارتباطی موشمی زیلائی و خونگاه، 2638 نفر از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردار شدند، گفت: روستاهای بنه درازموشمی، قلعه بنی موشمی، گودتلخدان زیلائی، موشمی سفلی، اب سپا، خونگاه و دشت رز روستاهایی هستند که با راه اندازی این دو ایستگاه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد از خاتمه یافتن 97 درصد از شکایات ثبت شده مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سامانه 195 در سال جاری خبر داد و گفت: سریع ترین راه برای حل مشکلات ارتباطی مشترکین، ثبت گزارش مشکل در سامانه 195 است مشکلات ثبت شده مشترکین بررسی و مرتفع می شود.
غلام پور افزود: مردم می توانند مشکلات و شکایات خود در حوزه خدمات تلفن همراه و تلفن ثابت، خدمات پستی، دفاتر پیشخوان، اینترنت و خدمات ارزش افزوده را در سامانه 195 به آدرس https://195.cra.ir ثبت و پیگیری نمایند تا اقدام لازم جهت برطرف کردن این مشکلات در سریع ترین زمان صورت گیرد.

 


کد مطلب: 425606

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425606/اتصال-روستاهای-کهگیلویه-بویراحمد-اینترنت-پرسرعت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1