تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : ۴۲۵۵۹۸
کبنا گزارش می دهد

وقتی دادِ کارگران بیمارستان دهدشت ره به جایی نمی‌برد / پاسخ عجیب «یزدان پناه»! / وعده پوران فرد به کارگران

۱۴
۳
وقتی دادِ کارگران بیمارستان دهدشت ره به جایی نمی‌برد / پاسخ عجیب «یزدان پناه»! / وعده پوران فرد به کارگران
کبنا ؛بیش از ۵۰ نفر از نیروهای شرکتی خدماتی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و مراکز مربوط به آن چند ماه است که هیچ گونه حقوقی دریافت نکرده‌اند و پیگیری مطالبات آن‌ها از  مسوولان مربوطه نتیجه‌ای نداشته است!
به گزارش کبنا، این موارد که جز کمیته برون سپاری دانشگاه است، امور قراردادهای دانشگاه علوم پزشکی قراردادی با پیمانکار می‌بندد که  در حال حاضر به گفته این نیروها نه دانشگاه علوم پزشکی و نه پیمانکار پاسخ گو نیستند!
یکی از این نیروهای شرکتی خدماتی به نمایندگی از همکاران خود در گفت و گو با کبنا، اظهار کرد: ما نیروهای خدماتی دوشادوش سایر پرسنل پرستاران، پزشکان در بخش‌های مختلف اورژانس، کرونا و... مشغول به خدمت هستیم ولی ۵ ماه بود که یک ریال حقوق دریافت نکرده بودیم.
پس از پیگیری‌های زیاد و بی توجهی از سوی مسوولان و رسانه ای شدن مشکل، بالاخره پیمانکار ۲ ماه حقوق کارگران را پرداخت کرد ولی از برج ۲ تا حال را یک ریال پرداخت نکردند.
وی افزود: نماینده پیمانکار هم می‌گوید تا الان حقوق و بیمه کارگران را  از جیب خود داده‌ایم ولی اگر دانشگاه تا پایان سال هم بودجه ای به ما ندهد یک ریال به کارگران پرداخت نمی‌کنیم!
این معترض با اشاره به اینکه بی صاحب‌ترین نیروهای بیمارستان، همین نیروهای شرکتی خدماتی، است، گفت: پیمانکار، بیمارستان، شبکه بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی هیچکدام توجهی به ما نمی‌کنند، اگر این موضوع ادامه پیدا کند همه دست از کار می‌کشیم.
این جوان بیان کرد: هر چه قدر داد می‌زنیم، راه به جایی نمی‌بریم، چرا دانشگاه علوم پزشکی با این پیمانکار قرارداد بسته است؟
شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهند به کجا برسند که حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند؟ دو برابر سایر پرسنل کار می‌کنیم!
یزدان پناه رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با کبنا، گفت: در حقیقت من اطلاع ندارم، با آقای پوران فرد تماس بگیرید.
باید گفت واقعاً جای بسی تامل و تاسف است که کارگران ماه‌ها است در این شرایط اقتصادی حقوقی دریافت نکرده‌اند و پاسخ رییس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظر عالی این باشد که «اطلاع ندارم حقیقت!»

اطلاعی از سلطان پروژه های خانه بهداشت ندارم / چنین چیزی را تایید نمی کنم پورانفر معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

پوران فرد نیز در گفت وگو با کبنا با اشاره به درآمد اختصاصی و ۵ درصد درآمد رییس دانشگاه بیان کرد: برنامه ریزی کردیم که در این هفته به تمام شرکت‌های پیمانکاری پرداخت داشته باشیم که تا پایان مرداد ماه بتوانند حقوق کارگران را پرداخت و به روز رسانی کنند.
به محض پرداخت اعتبار به شرکت‌ها، واحد باید حقوق را به نیروها پرداخت کنند، در غیر اینصورت با واحد برخورد قانونی می‌شود.
پوران فرد افزود: تابع اصل ۴۴ با هدف برونسپاری، ۹۱۴ نیروی پیمانکار با قراردادهای متفاوت در کل دانشگاه داریم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه باتوجه به کسری بودجه ای که داشت این بند را به قراردادها اضافه کرد، تا هر زمانی که کارفرما پول به پیمانکار پرداخت کند، پیمانکار باید حقوق کارگر را پرداخت کند، پیمانکاران هم این بند را قبول  و امضا کردند.
دانشگاه به عنوان ناظر عالی این کار است، ناظر بالای پیمانکار آن واحدی است که با آن کار می‌شود.
ممکن است درآمد بیمارستان در یک ماه اندازه ای نباشد که بتواند حقوق کارگران را پرداخت کند، ولی پیمانکار موظف است از جیب خود این حقوق را پرداخت کند که اگر چنین نکرد، ناظر باید به ما گزارش دهد.
 طبق قرارداد، پیمانکار با دریافت تذکر اول ۵ درصد قرارداد، تذکر دوم ۱۰ درصد، تذکر سوم ۱۵ درصد قرارداد را باید پرداخت کند، در غیر این صورت خلع پیمان  می‌شود.
متاسفانه برخی پیمانکاران این کار را انجام نمی‌دادند و گزارشی هم به دانشگاه اعلام نمی‌شد.
ولی از زمانی که این گزارش در تیرماه به دانشگاه ارسال شد، ما هم در این مدت برای ۸ پیمانکار تذکر کتبی پرداخت ۵ درصد قرارداد را صادر کردیم که آن تذکر باعث شد حقوق چند ماه را پرداخت کنند.
البته ما هم پیمانکار را در این شرایط اقتصادی درک می‌کنیم و همکار ما است.
---------------------------------------------------
گزارش از سیده فاطمه خطیبی
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت قسم خانم خطیبی یه مدتی نبودت همه ما از دست گزارشات بی ته و بنی که میزنی راحت بودیم الان دوباره هم شروع کردی؟ این چه گزارشیه که زدی چرا اینقدر بی محتوا نوشتی فقط هدفت این بود بگی گزارش نوشتم؟ این گزارش رو از خودت درآوردی وگرنه هیچ کارگر بیمارستان ناراضی،نیست لطفا یا این خبرو پاک کن یا هم اسم و فامیل اون کسی که باهاش مصاحبه کردی بعنوان کارگر توی گزارشت بیارش...این جوان ابراز کرد یعنی چه؟ کدوم جوان؟ دلت خوشه خبر زدی؟ جمع کن کاسه کوزته...چرا نون ماها و خانواده‌هامونو میبری...میخوای فردا دسته جمعی بریم ازت شکایت کنیم...این چه وضعیه؟ حالا که به درد ماها نمیخورین حداقل نون زن و بچه مونو قطع نکنین
کارگران بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام شماها ۲ماه پیمانکارپرداخت کرده مانیروهای شرکت خدماتی درحوزهای مختلف دانشگاه درسال ۹۹هیچ گونه حقوق ومزایایی دریافت نکردیم هیچ کسی هم متاسفانه پاسخگونبود
Iran, Islamic Republic of
که پیمانکار ها همکار شما هست، عجب، چطوری پیمانکاران با قرار داد یک سال یهویی همکار،
کارگر بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
/تلویحاً فرمودند پیمانکارها مقدم بر زیرمجموعه شان هستند این است .
Iran, Islamic Republic of
منشور درمانی را زیر سوال میبرد
دلسوز کارگر که باحقوق کم
Iran, Islamic Republic of
پس اگر پیمانکار همکار شماست شما در این بین دارید چکار میکنید وشرایط اقتصادی را هم درک میکنید چرا کسی را انتخاب نمیکنید که وضع مالی خوبی داشته باشد و پشتوانه پرداختش خوب باشد یعنی شرایط اقتصادی برای اون کارگری که شش ما حقوق نگرفته خوب هست چگونه نون و خرج و مخارج سخت زندگی رو روی سفره خانواده اش ببرد
من به شخصه مطمئنم که اون کارگر الان سوء تغذیه گرفته چه برسد به پرداخت اقساط یا خرید برای زن و بچه اش یا سرمایش و گرمایش خانه اش و مطمئنم زندگی خانواده اش بخاطر همین مسائل بی پولی وبی بضاعتی از هم می‌پاشد و منجر به جدایی میشود.یه مسئول باید در برابر مشکلات مردم احساس مسئولیت کند نه توپ را در زمین پیمانکار یا اون این یا نمیدونم درآمد دانشگاه ودیگر مسایل بیندازد. توی مسئول اگه سر ماه حقوق گیرت نیاد ایا اقساط پرداخت میشود ایا زن و بچه ات تحمل این رادارد که پول سر موقع تو حسابت نیست و هزاران امید آرزویی که در سر دارند.
حاجی
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده هیچ امیدی نیست به این و مجموعه زیر دستش همه میدونن ولی سکوت سکوت سرپوش و البته آشفتگی سیاسی در استان که بعد از تاجگردون هنوز تو کما رفته و امیدی نیست که به هوش بیاد
Iran, Islamic Republic of
واقعا این واژه از کدوم گوری پیداشده که پدر کارگران در اورده ورییس وروسا هم نظاره گرند همه هم میگن اطلاعی ندارن یکسال از علوم پزشکی شهید بهشتی بازنشسته شدم از پادش خبری نیست هروقت هم زنگ میزنم میگن پول نیست حق مارو پرداخت نمیکنن
خشت زر
Iran, Islamic Republic of
سردمداران بیمارستان دهدشت رو که اینقدکارگران بدبخت روعذاب میده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چراجواب مردم مگه من اطلا ندارم!!!مگه شما رئیس دانشکاه علوم پزشکی نیستی؟چرا بی خبری!!!؟نمیدانم شما کی بودکه این پست بهت داد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای یزدانپناه لیاقت این پست نداره.......
دکتررررررر🤥
Iran, Islamic Republic of
اقاییییی دکترچرا اطلاع نداری!!!!!!!؟واقعالیاقت این پست هم نداری...........
مونسان
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه پیمانکاران معلومه فقط منافع خود را میخواد میتونه حتی پولی باشدرا در بانک به روز بزاره وسود ببره وقتی دولت نظارت نداره مستقیم بر کارکردها ویا تبانی باشد از این هم بد تر میشود فقط از خدا بترسید و نان حلال شرط باشد
حسین
Iran, Islamic Republic of
به به اقای پوران فر شما که ماهانه حقوق دریافت میکنی هیچ مشکلی هم نداری از چه زمانی پیمانکار شده همکار شما یعنی میفرمایی پیانکار که برای معامله وسود کردن امده همکار شماست اما کارکنان دانشگاه و بیمارستان همکار شما نیستند الحق که راست میگی پیمانکار پول دار همکار است اما کارگر بی پول همکار نیست چطور دراین شرایط اقتصادی پیمانکار را درک میکنید وبراش نگران هستید وهمکار خود خطاب میکنید کیکن کسی که از فرط نداری اومده شرکتی کار میکنه وسالهاست همکار شماست نگرانش نیستید وبهش گفتید که اشکال نداره شماباید با این موضوع کنار بیایید اشکال نداره چندماه حقوق نگیری این انصافه به شما میگن مسول به خدا قسم اگر انصاف داشته باشن اولین نفری که بازخواست بشه به جای پیمانکار شما معاون پشتیبانی دانشگاه بابد باشد
تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
بازی مجلس با «معیشت» مردم

بازی مجلس با «معیشت» مردم

«معیشت مردم»؛ این اسم رمز اختلافات این روزهای پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه 1400 ...
(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

نماینده سبزوار در مجلس با انتشار یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از سربازی که مانع ورود بدون مجوز ...
1