تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۲۵۵۹۶
پیشگیری و مقابله با کرونا؛

هرگز در خانه‌ی دیگران به این ۹ مورد دست نزنید

۰
هرگز در خانه‌ی دیگران به این  ۹ مورد دست نزنید
کبنا ؛
این توصیه‌های آداب معاشرت را هنگام بازدید از خانه‌ی دیگران به یاد داشته باشید تا میزبان را نیز خوشحال کنید.
۱. در را باز نکنید
هیچ‌گاه برای ورود به خانه‌ی دیگران به «در» دست نزنید. منظور از جمله‌ی قبل بدون اجازه وارد شدن است. حتی اگر درِ خانه، باز بود باز هم باید ابتدا زنگ در را بزنید و منتظر دعوت میزبان به داخل خانه باشید.
۲. به اتاق خواب نروید
اتاق خواب‌ هر خانه‌ای جزو محل‌های خصوصی آن خانه است که باید سعی کنید تا حد امکان از ورود به آن خشودداری کنید. نباید روی تخت کسی بنشینید با دراز بکشید. تنها وقتی خوشایند است که خود میزبان از شما به اتاق خواب دعوت کند.
۳. کشوها و کمدها
این یکی قطعا تهاجم به حریم خصوصی میزبان است. ممکن است وسوسه شوید که درون کمد یا کشوها چیست اما بدانید که این رفتار خارج از حدود و مرزهای شماست و برای هیچ‌کس ورود دیگران به حریم شخصی، خوشایند نیست.


۴. بدون کفش وارد نشوید
بسته به ترجیحات شخصی یا هنجارهای فرهنگی، بسیاری از خانواده‌ها بدون کفش وارد خانه نشوید. بهتر است اگر نیاز به پرسیدن دارید اول بپرسید و بعد عمل کنید. به یاد داشته باشید که نباید پاهایتان را روی کاناپه یا میز بگذارید.
۵. یخچال و کابینت
اگر با کسی خیلی هم صمیمی هستید باز هم نباید به در یخچال و کابینت‌های آشپزخانه را باز کنید. نباید در خانه‌ی کسی سفارش غذا یا پیشنهاد رفتن به رستوران را بدهید. در واقع باید نظر میزبان را محترم بشمارید. هیچ‌گاه ظروف را با دستمال پاک نکنید، این کار بی احترامی به میزبان است.
۶. پنجره‌ها، بخاری یا کولر
نباید بدون اجازه و سرخود عمل کنید. به طور مثال اگر گرمتان است، بهتر است که از میزبان بخواهید پنجره‌ای باز کند یا کولر را روشن کند و بالعکس، اگر گرمتان است، می‌توانید از میزبان بپرسید «آیا می‌توانم کولر را روشن کنم»، «پنجره را باز کنم؟» یا «با بخاری را زیاد کنم؟».
۷. فضای کار، نامه‌ها و پول
بعد از اتاق خواب، شما نباید به محیط کار کسی وارد شویدف خواه این محیط اتاق کار باشد یا در حدود میز کنار پذیرایی. از خواندن نامه‌ها، قبض‌ها و دست زدن به پول موجود در خانه امتناع کنید. انگار که چیزی نمی‌بینید.
۸. سیگار یا سیگار الکترونیکی
اگر میزبان به شما سیگار تعارف کرد می‌توانید استفاده کنید؛ اما نباید از او سیگار بخواهید یا بدون اجازه در خانه‌ی او سیگار بکشید. در واقع باید از او بپرسید که آیا می‌توانید آنجا سیگار بکشید یا باید به بیرون بروید.
۹. وای فای
از پرسیدن رمز وای فای پرهیز کنید. وای فای دیگر امکانات خانه است که اگر میزبان بخواهد در اختیار شما قرار می‌دهد ولی اصلا خوشایند نیست که درخوست رمز وای فای را کنید.
منبع: ریدرز دایجست
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1