تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۴۲۵۵۶۱
در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت مطرح شد؛

گزارش فرایند عملکرد اجرایی دستگاه‌های استان در سال ۱۳۹۸

۰
گزارش فرایند عملکرد اجرایی دستگاه‌های استان در سال ۱۳۹۸
کبنا ؛
صبح امروز سه‌شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) نشست شورای راهبری توسعه‌ی مدیریت در محل سالن شماره‌ی یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. 
به گزارش کبنا نشست با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید شروع شد.  نخست گزارشی از فرایند عملکرد اجرایی دستگاه‌های اجرایی استان ارائه شد. بر اساس آن، ۲۷ شاخص در دو دسته عمومی و اختصاصی مورد سنجش قرار گرفته بود و نمره‌ی دستگاه‌ها بر اساس آن محاسبه شده بود.
محورهای عمومی در محاسبه عبارت بودند از: یک) اصلاح ساختار سازمانی، دو) توسعه‌ی دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، سه) مدیریت سرمایه‌ی انسانی، چهار) بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء بهره‌روی، پنج) ارتقاء سلامت اداری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، شش) استقرار نظام مدیریت عملکرد.
به‌طور کلی نمره‌ی دستگاه‌های اجرایی در شاخص‌های عمومی نسبت به سال ۱۳۹۷، افزایش داشته است؛ در سال ۱۳۹۷ نمره‌ی شاخص عمومی ۵۲ بوده و در سال ۱۳۹۸ به ۵۶ رسیده است. در شاخص‌های اختصاصی هم همینطور بوده است؛ در سال ۱۳۹۷ نمره‌ی ۷۰ و در سال ۱۳۹۸ نمره‌ی ۷۳ را کسب کرده‌اند. در مجموع این شاخص‌ها امسال دستگاه‌های استان رشد ۳ درصدی داشته‌اند.
پس از بحث درباره‌ی این شاخص‌ها،  حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از حاضرین جلسه صحبت‌های خود را شروع کرد. به گفته‌ی وی، ماهیت و نفس این جلسه هم در روند خدمت‌رسانی به مردم و هم در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها بسیار تأثیرگذار است. قطعاً شورای راهبری می‌تواند شرایطی را فراهم کند برای خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم و همچنین باعث افزایش میزان رضایت مردم شود.
وی افزود: تمام هم‌و‌غمِ ادارات خدمت‌رسانی به مردم است. تردیدی نیست که نظام جمهوری اسلامی دنبال ایجاد رضایت، امنیت، آرامش و آسایش برای مردم است. 
وی در ادامه با اشاره به شاخص‌های سنجش ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها بیان کرد که این شاخص‌ها چندگانه و کمی‌اند. شاید در شاخص‌های محدود و کیفی، اعمال سلیقه صورت گیرد، اما در شاخص‌های کمی که با آمار و ارقام بیان می‌شود جایی برای اعمال سلیقه باقی نمی‌ماند.
کلانتری ضمن اشاره به برخی از این شاخص‌ها گفت: دو شاخص‌ برای ما خیلی مهم بوده است؛ یکی همکاری دستگاه‌ها در مدیریت و کنترل بیماری‌ها و دیگری همکاری دستگاه‌ها در مدیریت بحران است.
وی افزود: مدیر و مسئول باید در مقابل همه‌ی مسائلی که در حیطه‌اش پیش می‌ید حساس باشد؛ مسئول باید آمادگی داشته باشد که در هر شرایطی به مردم خدمت دهد.
کلانتری ادامه داد: توسعه‌ی دولت الکترونیک نیز یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد است که گام‌های بلندی در مسیر توسعه‌ی آن برداشته شده است. توسعه‌ی دولت الکترونیک می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات مردم را حل کند. وی ادامه داد: باید متناسب با شرایط انعطاف داشته باشیم؛ مثلاً در همین شرایط کرونا، باید تلاش کنیم که خدمت‌رسانی غیرحضوری صورت گیرد. کلانتری با اشاره به اینکه طیِ ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر فوتی داشته‌ایم، باید شرایط را به سمتی ببریم که مردم بتوانند در خانه‌هایشان خدمات الکترونیکی بگیرند.
استاندار ضمن اشاره به وضعیت مدارس گفت: توسعه‌ی دولت الکترونیک کمک بسیاری به آموزش کرده است. وی افزود: الان در زمینه‌ی آموزش، دانش‌آموزان سه انتخاب دارند؛ حضور در مدرسه، یا استفاده از برنامه‌ی شاد و یا استفاده از برنامه‌های صدا و سیما.
کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: ما گفتیم پویشی مردمی راه بیفتد و دستگاه‌ها هم با آن همکاری کنند که بتوانیم هرچه‌زودتر این وضعیت را کنترل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1