تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۴۲۵۵۵۷
با اشاره به سبک مدیریت زنانه؛

زهرا شجاعی: اگر رییس‌جمهور خانم بود قطعا در مهار کرونا موفق‌تر بودیم

۰
زهرا شجاعی: اگر رییس‌جمهور خانم بود قطعا در مهار کرونا موفق‌تر بودیم
کبنا ؛یک فعال حوزه زنان با بیان این‌که اگر تعداد زنانی که قائل به مدیریت زنانه باشند در کابینه دولت افزایش یابد، قطعا مفید خواهد بود، گفت: اگر رییس جمهور خانم بود قطعا در مهار کرونا موفق‌تر بودیم.
  دکتر زهرا شجاعی در نشست زنان و کرونا که به صورت پخش زنده از شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش می‌شد، اظهار کرد: کرونا بر اقتصاد ملی و جهانی تاثیرات زیادی گذاشته است و از این طریق انسان به ناتوانی و ضعف خود در مواجهه با این ویروس کوچک پی برد و در واقع انگاره‌ی اقتدار انسان شکست خورد.
وی در ادامه اشاره‌ای به کتاب "پیشگو"ی سیلویا براون، کرد و افزود: در این کتاب به مصرف زیاد ماسک و دستکش در سال ۲۰۲۰ اشاره و عنوان می‌شود که بیماری شبیه به بیماری ذات‌الریه تمام جهان را درگیر می‌کند و تا ۱۰ سال ادامه دارد.
به گفته‌ی این فعال حوزه زنان، بانوان همانند سایر اعضای جامعه هم در معرض اثرات منفی کووید_۱۹ و هم در معرض اثرات مثبت این بیماری قرار دارند و تنها به صرف جنسیت نمی‌توان گفت که زنان در برابر کرونا مقام‌تر هستند یا مردان؛ هرچند در برخی تحقیقات تایید نشده مقاومت خانم‌ها در برابر کرونا بیشتر از مردان عنوان شده است. زنان می‌توانند مدیریت زنانه را بهتر انجام دهند اما این بدین معنا نیست تنها زنان قادر به انجام این کار هستند چراکه مدیریت زنانه به عنوان یک سبک در دنیا به ثبت رسیده است.
شجاعی به گزارش‌های شکاف جنسیتی اشاره کرد و گفت: در این گزارش‌ها آمده است، زنان باید بیش از ۲۵۰ سال صبر کنند تا دستمزدی برابر مردان داشته باشند، اما چرا چنین تصوری از رهبری زنان در جهان موجود است؟
وی افزود: زیرا عده‌ای معتقدند عوامل بیولوژیک و عدم توانایی زنان در مدیریت، مانع از رهبری آنها می‌شود، عده‌ای دیگر بر این باورند که میل خود زنان این‌گونه است که در حوزه مدیریت شرکت نمی‌کنند و اما عده‌ای دیگر بر این باورند که موانع فرهنگی و اجتماعی و فرهنگ مردسالارانه، برخی سیاست‌های حاکمیت و... این وضعیت را ایجاد کرده است.
این فعال حوزه زنان با اشاره به مقاله نشریه بیرقان به ارایه آماری پرداخت و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده اطلاعاتی به دست آمده است مبنی بر این‌که  کشورهایی که در دوران کرونا دارای رهبری زنان بوده‌اند موفق‌تر عمل کرده‌اند به‌گونه‌ای که آمار مبتلایان در آنها ۱۹ درصد و همین آمار در کشورهایی که دارای رهبر مردانه هستند ۲۶ درصد است.
وی تصریح کرد: رهبران زن با  به‌کارگیری سیاست‌های متنوع و متفاوت، اتخاذ تصمیم‌های دشوار و شجاعانه مثل بستن مرزها و قرنطینه، همراه کردن افکار عمومی با سخنان شفاف، عمومی کردن تست کرونا و... در مدیریت موفق بوده‌اند.
وی افزود: البته عوامل دیگری مانند اقتصاد پیشرفته، بالا بودن شاخص توسعه اجتماعی، بالا بودن اعتماد مردم به حکومت در کشورهای دارای رهبران زن یکسان بوده است.
شجاعی معتقد است: مطابق با پیش‌بینی سیاستمداران، مدیریت آینده جهان پس از کرونا متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود به‌گونه‌ای که شاهد خرد شدن سازمان‌های بزرگ، تمرکززدایی و از بین رفتن سیستم‌های سلسله مراتبی و... خواهد شد. بنابراین رهبران آینده جهان باید دارای ویژگی‌های نظیر خلاقیت، انعطاف‌پذیری، همکاری، مدیریت زمان و متقاعدسازی باشند که به نظر می‌رسد تمامی این ویژگی‌ها را می‌توان در زنان مشاهده کرد.
شجاعی با بیان این‌که اگر تعداد زنانی که قائل به مدیریت زنانه باشند در کابینه دولت افزایش یابد، قطعا مفید خواهد بود، گفت: اگر رییس جمهور خانم بود قطعا در مهار کرونا موفق‌تر بودیم.


 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1