تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۲۵۵۴۴
معاون وزیر ورزش:

امتیازات زنان در تخصیص اعتبارات بیشتر از مردان است

۰
امتیازات زنان در تخصیص اعتبارات بیشتر از مردان است
کبنا ؛معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش، گفت: امتیازی که حوزه زنان در تخصیص اعتبارات دریافت می‌کنند بیشتر از مردان است.
«مهین فرهادی‌زاد» روز دوشنبه در پنجمین نشست تخصصی با نایب رییسان فدراسیون‌های فوتبال، هاکی، ناشنوایان، شطرنج  و جانبازان، بیان داشت: در ارزیابی امتیازی که حوزه زنان در تخصیص اعتبارات دریافت می‌کنند،  بیشتر از مردان بوده زیرا ظرفیت بخش زنان بیشتر است. این نوع نحوه تخصیص بر اساس امتیاز به فضای توسعه زنان کمک می‌کند.
معاون وزیر ورزش، اظهار داشت: در فضای کرونا برخی فدراسیون‌ها خلاقیت ایجاد کردند که نمونه آن اصلاح آیین‌نامه‌ها و برپایی کارگاه‌های آموزشی است.
در ادامه نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، گفت: تاکنون ۱۰ سهمیه پارالمپیک توکیو کسب شده است و سایر ورزشکاران خود را برای حضور در رقابت‌های کسب سهمیه می‌کنند.
«مژگان نصیری»  گفت: از مهرماه امسال نیز بخش آموزش از سر گرفته می‌شود و در حال حاضر به دنبال تقویت این بخش هستیم.  درباره شروع اردوهای انفرادی منتظر مجوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش هستیم چون شرایط جانبازان ویژه است.
نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، تصریح کرد: قرار است در صورت مجوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش، نخستین رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کشور که به صورت رکوردگیری است را در مهرماه امسال برگزار کنیم.
نایب رییس فدراسیون ناشنوایان نیز گزارش داد که در فضای کرونا ورزش همگانی را توسعه دادیم و حتی در این مدت شناسایی استعدادها در دستور کار قرار گرفت.
«زهرا داوودی» ادامه داد: همچنین برخی رقابت‌ها به صورت مجازی برگزار شد. البته برنامه ویژه برای استعدادیابی نیز در دستور کار داریم. به دنبال مجوز برای برگزاری رقابت‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی هستیم.
نایب رییس فدراسیون هاکی نیز بیان داشت: مجازی شدن فضای کار در دوران کرونا امتیازی برای حضور فعال‌تر زنان هاکی شد.
«الهی شجاعی» تصریح کرد: به دنبال برگزاری کارگاه مربیگری پیشرفته و برگزاری یک دیدار تدارکارتی با کشور مالزی برای آمادگی در رویداد آسیایی هستیم.  
نایب رییس فدراسیون شطرنج درباره فعالیت‌های حوزه زنان در این رشته، توضیح داد: طی یکسال اخیر توانستیم کرسی‌های خود را در عرصه جهانی حفظ کنیم و همچنین در هیات‌های استانی ۲ زن در راس هیات قرار گرفتند.
«شادی پریدر» گفت: رقابت‌ها و اردوها را به صورت مجازی برگزار کردیم و دوره مجازی مربی‌گری هم در این مدت برپا شد.
وی ادامه داد: در برگزاری رقابت‌های حضوری مشکلی نداریم فقط بحث خوابگاه مطرح است. فدراسیون جهانی شطرنج هم رقابت‌های خود را مجازی برگزار کرد که «سارا خادم‌الشریعه»  در آن شرکت کرد.
نایب رییس فدراسیون شطرنج در تکمیل گزارش حوزه زنان پیشنهاد داد که با توجه به فضای کرونا در زنگ ورزش این رشته به صورت مجازی آموزش داده شود.
نایب رییس فدراسیون فوتبال در ادامه این نشست درباره عملکرد حوزه زنان، گفت: با شیوع کرونا کلیپ‌های متعددی تهیه و در فضای مجازی استفاده کردیم.
«لیلا صوفی‌زاده» افزود: بیش از ۲۵ جلسه حضوری درباره اساسنامه فدراسیون برگزار شده و تلاش شده تا نقش زنان پررنگ‌تر دیده شود.  
نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره انتخابات توضیح داد که هنوز اساسنامه فدراسیون در فیفا تایید نشده که در صورت تایید در آبان یا آذرماه امسال انتخابات برگزار خواهد شد.
 
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1