تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۴۲۵۵۳۰
کبنا گزارش می‌دهد

بخشِ بی بخشدار، دهِ بی دهیار + فیلم سایه کرونا بر سر مردم قلعه‌رئیسی

۷
۳
بخشِ بی بخشدار، دهِ بی دهیار + فیلم سایه کرونا بر سر مردم قلعه‌رئیسی
کبنا ؛یک ماه از حواشی اجتماعات اینچنینی (مراسم تشییع در دیشموک) از بدنه استانداری نمی‌گذرد که این بار چاروسا حاشیه و حادثه ساز می‌شود. بخشِ بی بخشدار و دهِ بی دهیار قابل و قائل به سرزنش‌اند یا یقه‌ی مردم را باید چسبید که به خود ظلم نکنند؛ شاید دامنه دارتر شدن زنجیره همان ظلم خاموش است، که مردم ناخودآگاه بر جامعه اطراف روا می‌دارند.
این بین فقدان قانون حاکم و ناظر بر مردم در نادیده انگاشتن چنین اعمالی ضعف را مستقیماً متوجه مجری قانون می‌کند که اصولاً چرا چنین اجتماعاتی زیر ذره بین بخشداران دیشموک و چاروسا حادث می‌شوند، همگان را به واکنش وا می‌دارد اما صدایی از بخشداری‌ها به گوش نمی‌رسد؟
ابای از اجرای قانون اگر ضعف نیست چه می‌توان بر آن نام گذاشت؟ چرا بخش اعظمی از چنین اجتماعات تنها در بخش‌های چسبیده به هم کهگیلویه اتفاق می افتد و مهم‌تر در این بین کسی پاسخگو نیست؟
در فیلم تازه منتشر شده از بخش چاروسا جمعیتی دو چندان‌تر از مراسم دیشموک اتفاق می‌افتد، بجز رسانه‌ها کسی هشدار و ابراز نگرانی نمی‌کند و هر مسئول، دیگری را مقصر عدم ورود به موقع در چنین حوادثی می‌داند. در واقع وضعیت نارنجی حاکم بر کهگیلویه با این حجم آسیب دیده‌ها، خسارت بر نظام درمان و سلامت و تلفات جانی و مالی، گویی هنوز هضم نشده و کمافی سابق اجتماعاتی اینچنین دور از دیدبان دولت و نهادهای نظارتی_اجرایی به حال خود جاری است.

نگارنده می‌داند که درگذشت جوان غم بزرگی و تحمل این مصیبت برای هر خانواده‌ای سخت است. اما این موضوع مهم را نباید فراموش کنیم که کرونا یک بیماری خطرناک و همه‌گیر است و این احتمال وجود دارد که در همین مراسم تشییع تعدادی به این بیماری مبتلا شده باشند و به نظر می‌رسد دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید برای فرهنگ سازی دست به کار شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
مگه درهمین یاسوج وبیخ گوش استانداری کم مراسمات تشیع باشکوه برگزارمیشه.....بنظرم اگرجلوی مداحان شروه خوان دراین مراسمات گرفته میشدازتعطیلی سایرمراکزمهم تربود
لوداب
Iran, Islamic Republic of
حق مردم کهگیلیویه هست.. معاون سیاسی استاندار حق را گفتند
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اکثر بیماران و کسانی که ناقل هستند از کهگیلویه هستند و تمام مردم را درگیر کرده اند.واقعا فرهنگ غلطی دارند.
ااا
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر من اگه دنبال مهار کرونا بودند مدارس وعزاداری محرم برگزار نمی‌شود .چطور همه چیز به شکل عادی هست حز مراسمات واونم مرگ عزیزان افراد مصیبت دیده؟ قطعا که این مراسمات وتجمعات غیرمعقول هست وهیچ عقلی هم نمی پسنده اما دراین مورد باید بگم چون این اتفاق بود و مردم احساسی بودند واقعا از دست هیچ کس چیزی ساخته نبود.بخشدار یا دهیار چکار کنه؟ لطفا تیتر دهن پر کن نزنید.
Iran, Islamic Republic of
ثلاث از این بهتر نمی شود!
Iran, Islamic Republic of
تازه به بیمارستان که می رسن طلبکار هم هستن
مهمان
Iran, Islamic Republic of
مقصر نیروی انتظامیه، بخشدار و دهیار و فرماندار مصوب میکنن نیرو اجرا نمیکنه...
جرات داری بنویسی؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1