کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بخشِ بی بخشدار، دهِ بی دهیار + فیلم سایه کرونا بر سر مردم قلعه‌رئیسی

24 شهريور 1399 ساعت 9:57

ابای از اجرای قانون اگر ضعف نیست چه می‌توان بر آن نام گذاشت؟ چرا بخش اعظمی از چنین اجتماعات تنها در بخش‌های چسبیده به هم کهگیلویه اتفاق می افتد و مهم‌تر در این بین کسی پاسخگو نیست؟


یک ماه از حواشی اجتماعات اینچنینی (مراسم تشییع در دیشموک) از بدنه استانداری نمی‌گذرد که این بار چاروسا حاشیه و حادثه ساز می‌شود. بخشِ بی بخشدار و دهِ بی دهیار قابل و قائل به سرزنش‌اند یا یقه‌ی مردم را باید چسبید که به خود ظلم نکنند؛ شاید دامنه دارتر شدن زنجیره همان ظلم خاموش است، که مردم ناخودآگاه بر جامعه اطراف روا می‌دارند.
این بین فقدان قانون حاکم و ناظر بر مردم در نادیده انگاشتن چنین اعمالی ضعف را مستقیماً متوجه مجری قانون می‌کند که اصولاً چرا چنین اجتماعاتی زیر ذره بین بخشداران دیشموک و چاروسا حادث می‌شوند، همگان را به واکنش وا می‌دارد اما صدایی از بخشداری‌ها به گوش نمی‌رسد؟
ابای از اجرای قانون اگر ضعف نیست چه می‌توان بر آن نام گذاشت؟ چرا بخش اعظمی از چنین اجتماعات تنها در بخش‌های چسبیده به هم کهگیلویه اتفاق می افتد و مهم‌تر در این بین کسی پاسخگو نیست؟
در فیلم تازه منتشر شده از بخش چاروسا جمعیتی دو چندان‌تر از مراسم دیشموک اتفاق می‌افتد، بجز رسانه‌ها کسی هشدار و ابراز نگرانی نمی‌کند و هر مسئول، دیگری را مقصر عدم ورود به موقع در چنین حوادثی می‌داند. در واقع وضعیت نارنجی حاکم بر کهگیلویه با این حجم آسیب دیده‌ها، خسارت بر نظام درمان و سلامت و تلفات جانی و مالی، گویی هنوز هضم نشده و کمافی سابق اجتماعاتی اینچنین دور از دیدبان دولت و نهادهای نظارتی_اجرایی به حال خود جاری است.

نگارنده می‌داند که درگذشت جوان غم بزرگی و تحمل این مصیبت برای هر خانواده‌ای سخت است. اما این موضوع مهم را نباید فراموش کنیم که کرونا یک بیماری خطرناک و همه‌گیر است و این احتمال وجود دارد که در همین مراسم تشییع تعدادی به این بیماری مبتلا شده باشند و به نظر می‌رسد دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید برای فرهنگ سازی دست به کار شوند.


کد مطلب: 425530

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425530/بخش-بی-بخشدار-ده-دهیار-فیلم-سایه-کرونا-سر-مردم-قلعه-رئیسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1