تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۴۲۵۵۱۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سبک زندگی امام سجاد (ع) نجات بخش زندگی های امروزی است

۰
سبک زندگی امام سجاد (ع) نجات بخش زندگی های امروزی است
کبنا ؛دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با توجه به شیوع ویروس کرونا امروز(۲۳ شهریور) به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی برگزار شد.
 «حسین کلانتری» استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی»، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، ستار هدایت خواه، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه هرمزگان در ارتباط مجازی با کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به صحبت پرداختند.
 «حسین کلانتری» در این ارتباط مجازی که به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی کشور واقع شده و جمعیت آن بیش از۷۳۰  هزار نفر است که همگی شیعه اهل بیت و دل داده خاندان عصمت و طهارت هستند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سبک و سیره نبوی بهترین الگو برای حیات فردی و اجتماعی است و زیباترین قله آن در روز عاشورا به منصه ظهور گذاشته شد.
وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی امام سجاد (ع) الگوی مناسبی برای زیستن در این دنیای پر از انحطاط و اسیر تهاجم فرهنگی است، گفت: آثار امام سجاد (ع) از جمله صحیفه سجادیه نه تنها در دوران خفقان آور آن امام همام راهگشای بسیاری از امور بود، بلکه این آثار متعلق به عصر کنونی و زمان آینده نیز هستند.
کلانتری تصریح کرد: همچنین آثار امام سجاد (ع) در حفظ و گسترش قیام عاشورا نیز نقش بی بدیلی را ایفا کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه حائز اهمیت است، سبک زندگی امام سجاد (ع) بوده که در دوران معاصر بسیار می تواند نجات بخش باشد.
 وی یادآور شد: در دنیای کنونی به ویژه غرب که انحطاط اخلاقی بیداد می کند و ما با معنویت و اخلاق در دنیای غرب و عصری که بشریت اسیر هجوم فرهنگی گسترده با وجود فضای مجازی بسیار قابل نشر است، پی می بریم که روش و منش امام سجاد (ع) با توجه به بینش آن امام همام می تواند به بشریت برای خارج شدن از ورطه نابودی اخلاقی کمک کند.
کلانتری ادامه داد: مستحق ترین و شایسته ترین آحاد جامعه، آحاد جامعه اسلامی به ویژه شیعی است که می توانند با استفاده از آموزه های بسیار بلندی که امام سجاد (ع) به جا گذاشت، با اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت آشنا شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فرازهایی از زندگی امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: بیانات امام سجاد (ع) در پاسداری از نهضت امام حسین (ع) در کنار خطبه های آتشین حضرت زینب (س) قیام عاشورا را زنده نگه  داشته است.
 وی خاطرنشان کرد: اگر بررسی کنیم می بینیم امام سجاد (ع) در دوره سخت ظلم و خفقان بار سنگین امامت را امانت دارانه به سرمنزل مقصود رساندند.
کلانتری گفت: شیوه های آن حضرت متناسب با شرایط آن روز بوده و حضرت از دعوت ها استفاده می کرد و عهدشکنی و پیمان شکنی با امام حسین (ع) را با صدای رسا به مردم گوشزد می کرد تا بشریت را بیدار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1