تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۴۲۵۴۷۵

محدودیت زمانی صادرات کالا از مرز شلمچه برداشته شد

۰
محدودیت زمانی صادرات کالا از مرز شلمچه برداشته شد
کبنا ؛معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:محدودیت زمانی صادرات کالا از مرز بین‌المللی شلمچه بر اساس اعلام کشور عراق برداشته شده و از این پس صادرات کالا از این مرز روزانه انجام می‌شود.
به گزارش کبنا، به نقل از ایرنا، سیدعلی موسوی شنبه اظهار کرد: فعالیت مرز تجاری شلمچه از امروز شنبه ۲۲ شهریورماه بر اساس اعلام کشور عراق و موافقت نخست وزیر این کشور روزانه بوده و این گذرگاه مرزی در تمام ایام هفته برای صادرات کالا به کشور عراق فعال است.
وی با بیان اینکه محدودیت روزانه صادرات کالا که تا پیش از این در روزهای یکشنبه و چهارشنبه انجام می شود از این پس در این گذرگاه مرزی وجود ندارد گفت: مرز شلمچه در طول هفته برای صادرات کالا به کشور عراق آماده خدمات رسانی به تجار، فعالان بازرگانی و صادرکنندگان است.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند میزان کالای ورودی به مرز شلمچه و لجستیک به منظور صادرات به عراق را به صورت میانگین ۳۰۰ کامیون در طول روز عنوان کرد و گفت: میوه و تره بار، صیفی جات، انواع مواد غذایی، مصالح ساختمانی، صنایع معدنی و صنایع فولادی عمده کالاهایی هستند که از مرز شلمچه به کشور عراق صادرات آن توسط بخش خصوصی در حال انجام است.
مرز بین المللی شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1