تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۲۵۴۶۳
گزارش کبنا از نشست ستاد ملی مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد؛

استقبال استاندار از پویش‌های مردمی/ احتمال بحرانی‌شدنِ وضعیت در صورت بروز ساده‌انگاری و روزمرگی/ شروع به‌کارِ سامانۀ شاد از امروز

۰
استقبال استاندار از پویش‌های مردمی/ احتمال بحرانی‌شدنِ وضعیت در صورت بروز ساده‌انگاری و روزمرگی/ شروع به‌کارِ سامانۀ شاد از امروز
کبنا ؛
ظهر امروز شنبه (۲۲ شهریور ۱۳۹۹) نشست ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در محل سالن دولت برگزار شد.
در این نشست، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین اولویت‌ در تمام ادارات، اصناف و اقشار مختلف است. وی با بیان این‌که میانگین رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در استان ما ۸۵ درصد و در کشور ۷۷ درصد است گفت: اما بااین‌حال زمانی می‌توانیم امیدوار باشیم که همه‌ی اصناف و گروه‌ها بالای ۹۰ درصد رعایت کنند. درحالی‌که در بعضی اقشار و اصناف، میانگینِ رعایت پایین است؛ پیشخوان‌ها، پاساژها، ایستگاه‌های درون و برون‌شهری و پلیس +۱۰ پاشنه‌ی آشیلِ ما در رابطه با شیوع کرونا هستند
وی افزود: امروز هم در رابطه با همین اقشار و اصناف جلسه خواهیم داشت.
کلانتری ادامه داد: در زمینه‌ی آموزش و پرورش قطعاً تدابیری اندیشیده شده است. در استان ما به نسبتِ درصدِ سهمِ ما، اعتبار بیشتری به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است. هرچند مشکلات در این زمینه زیاد است، اما مشکلات و مسائل چندساله را نمی‌شود به یک‌باره حل کرد و در این شرایط، باید اولویت‌ها بر اساس و متناسب با شرایط کرونایی در نظر گرفته شوند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از دستگاه‌های خدمات‌رسانِ برق‌، گاز، آب و... حق قطعِ انشعاب هیچ واحد آموزشی‌ای ندارند
کلانتری ادامه داد: ما از پویش‌ها استقبال می‌کنیم؛ حتی از پویشی که در رابطه با بازگشایی مدارس به‌وجود آمد هم استقبال کردیم. اما در پویشِ جدید که در ارتباط با کمک به بچه‌ها و مدرسه است، همه‌ی دلسوزان باید خود را نشان دهند و تا جایی‌که می‌توانند کمک کنند. وی بیان کرد‌: در سطح ادارات هم باید چنین پویش‌هایی داشته باشیم. دستگاه‌ها همگی کمک کنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات اساسیِ مدارس را حل کنیم.
وی ادامه داد: ما از همان اول هم گفتیم که دغدغه‌ی خانواده‌ها درباره‌ی مدرسه‌ی دانش‌آموزانشان به‌حق است. باید دغدغه‌های آنها را برطرف کنیم، اما با روش‌های معقول، منطقی و مؤثر باید این کار صورت گیرد. آموزش دانش‌آموزان هم حضوری است و هم مجازی؛ از امروز هم سامانه‌ی شاد، رسماً خدمات‌اش را شروع می‌کند. 
کلانتری خطاب به مسئولینئ دستگاه‌ها و ادارتِ استانی بیان کرد: کارها و نمونه‌های برجسته در رابطه با کرونا را شناسایی کنید و بیاورید در صدا و سیما و آنها را تشویق کنید. آنهایی هم که رعایت نمی‌کنند را با ارشاد و راهنمایی و خواهش، تذکر دهید. اگر اصلاح شدند که بسیار عالی، اما اگر ادامه دادند باید برخورد شود. وی گفت: ما مشتاق نیستیم که حتی یک واحد هم تعطیل شود، اما زمانی‌که کارد به استخوان برسد ما دیگر چاره‌ای نداریم.
کلانتری ادامه داد: در ادارات و بانک‌ها میزان رعایت پروتکل‌ها خوب است، نانوایی‌ها هم روزبه‌روز بهتر می‌شوند. همه باید کمک کنند، نماینده‌های اقشار مختلف نشان دهند که دنبال این هستیم پروتکل‌ها رعایت شوند.
کلانتری گفت: باید با کمکِ همه، فضای عمومی را به این سمت ببریم که همه رعایت کنند تا بتوانیم این وضعیت را کنترل کنیم؛ اگر ساده‌انگاری شود، اگر بی‌توجهی شود، اگر دچار روزمرگی شویم، شرایط هر آن ممکن است بحرانی شود، تلفات سنگین شود و آرامش و امنیتِ روانیِ مردم به‌هم بخورد. ما باید از همه‌ی ظرفیت‌ها استفاده کنیم. باید پویشِ ادارات را هم راه بیندازیم.
در پایان کلانتری بیان کرد: ارزشمندترین کمک به ما این است که هر کس خود و خانواده‌اش رعایت کنند. اگر چنین کمکی صورت گیرد ما قدرشناس همه هستیم. انشاالله که بتوانیم با کمکِ هم گام‌های بلندی برداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1