تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۲۵۴۶۲
کبنا گزارش می‌دهد

برخورد قانونی با استخدام‌های فله‌ای مطالبه عمومی / شورای تأمین تصمیم قاطع بگیرد

۱۱
۰
برخورد قانونی با استخدام‌های فله‌ای مطالبه عمومی / شورای تأمین تصمیم قاطع بگیرد
کبنا ؛در کشورهای مختلف دنیا، نهادهای نظارتی وظایف مختلفی برای مبارزه با فساد و تخلفات دارند. در این بین، وقتی تخلفات به گونه‌ای از چشم نهادهای نظارتی به دور باشد، مردم باید از حق مسلم خود دفاع کرده و این گونه موضوعات را به انحای مختلفی به نهادهای نظارتی گزارش دهند. وقتی مطالبه، پرسشگری و گزارش تخلف تبدیل به فرهنگ شود، دیگر کسی از قانون گریزی ندارند و میزان تخلف به شکل محسوسی کاهش می‌یابد.
به گزارش کبنا، سالهاست فرهنگ استخدامی‌های بدون ضابطه که حاصل فرهنگ سیاست زده است، به غلط نهادینه شده، فرهنگی که غالباً دستپخت نمایندگان ناتوانی است که توانایی بدست آوردن آراء، بدون دادن قول و قرار به مردم را ندارند و در استان کهگیلویه و بویراحمد که به لحاظ بیکاری در رتبه‌های اول کشوری است این بی قانونی بیش از پیش به چشم می‌آید.
بدون شک نهادهای نظارتی از جمله دستگاه قضا و سازمان بازرسی به موضوع استخدامی‌های بدون ضابطه در استان کهگیلویه و بویراحمد ورود کرده‌اند، و این موضوع به دلیل حساسیتی که دارد خط قرمز این نهادها است. از جلوگیری از استخدامی‌هایی که در ایام انتخابات سال گذشته در ادارات مختلف پیداست عزم دستگاه‌های نظارتی مستحکم است و به هیچ عنوانی از این تصمیم کوتاه نمی‌آیند. در این بین مردم نقش یاری کننده و چشم ناظر این نهادها را باید داشته باشند و خود نیز تابع قانون استخدامی باشند، گزارش دادن به نهادهای سازمان بازرسی یا قوه قضاییه (از طریق سامانه سجام) یکی از این وظایف ما به عنوان شهروند است. بدون شک فرهنگی که نهاده شده، یک شبه از بین نمی‌رود، و باید چندین سال با این فرهنگ مبارزه کرد.
مطالبه گری مردم از مسئولان یک اصل مهم است که به عنوان شهروند و افرادی معمولی که عضوی از جامعه هستیم باید پیگیر آن باشیم، ولی طی سالهای گذشته، با وجود اینکه بی قانونی و تخلف در استخدام نیروها دیده می‌شود ولی کسی این موضوع را مطالبه نمی‌کند، از طرفی در صورت مطالبه کردن، مسئولان یا کتمان می‌کنند یا آن را موجه جلوه می‌دهند. در حالی که رئیس و مدیر و مسئول حراست یک اداره نظارت مستقیمی بر اینگونه رفتارها دارند.
طی سالهای اخیر، استخدامی‌های بی ضابطه در شرکت نفت و گاز گچساران حواشی وسروصدای زیادی ایجاد کرد. بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها حکم اخراج افرادی که بدون ضابطه وارد این شرکت نفت شدند، توسط دادگاه بصورت قطعی صادر شده است، لازم است که شورای تأمین شهرستان گچساران همانند گذشته شجاعانه در این خصوص تصمیم لازم را اتخاذ نماید. به نمایندگی از جوانانی که سالها عمر خود را صرف درس خواندن کرده‌اند و به نمایندگی از کسانی که سالها بدون پارتی، پشت آزمون‌های استخدامی مانده‌اند، سؤال ما این است که چرا شورای تأمین در این خصوص تاکنون تصمیم نگرفته و تعلل کرده است! اینکه این افراد روی این شغل حساب باز کرده‌اند و سالها شغل محل معیشت آنها بوده است دلیل خوبی برای سکوت در برابر تخلف و حکم قطعی دادگاه نیست. بسیاری از جوانانی هستند که به دلیل فقر نتوانسته‌اند برای خود زندگی دست و پا کنند و از طرفی خود را گرفتار پارتی و تخلفات این چنینی نکرده‌اند. در صورتی که شورای تأمین به این خواسته مهم مردم و جوانان گچساران پاسخ دهد، قطعاً مردم ولایتمدار گچساران همچنانکه به نظام خود امید و اعتقاد قلبی دارند، روز به روز این اعتماد نیز بیشتر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
چرا باید غیر بومی ها توی استان ما استخدام شوند؟آیا اگر ما هم توی استان آنها بودیم استخدام می شودیم؟جواب معلومه ما غریبه پرستیم ولی آنها نه.کمایی جان منتشرکن
غریب دیار غربت
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست فرمودین . الان بعد از گذشت ده سال از کار و فعالیت در پارس جنوبی حال که نوبت به بهره برداری و ورود نفت و گاز به کارگاه شده نماینده و فرماندار و عوامل اجرایی کنگان و سیراف مسرانه دنبال جذب ۱۰۰درصدی نیروی بومی هستند و ما و دیگر نیروهای غیر بومی حق حضور حداقلی رو هم نداریم و پروژه ملی فقط برای بومی ها تعریف شده. نه در استان خود سهمی داریم و نه در دیار غربت . پس سهم فرزندان استان ما کجاست . فقط بیگاری و حمالی؟
بیدار
Iran, Islamic Republic of
جم کن هالو .هرکی و گرسنی مرده تو ایگی استخدام فله.بزار چهارتا حداقل بترن نون بخرن .مشکلات امروز ما از این چیزا گذشته
Iran, Islamic Republic of
ها بشی تا برخورد وابو باشو🤣🤣
رحیم
Iran, Islamic Republic of
در// استان اقای هاشمی کادر اصلی ستاد استان به غیر از یک نف از دانشگاه بقیه افراد بدون مجوز قانونی و همه ابستگان دکتر هاشمی هستند اقای استاندار رسیدگی کن
Iran, Islamic Republic of
از این به بعد راببینید
Iran, Islamic Republic of
شهرداری گچساران ۹۰ نیرو بکار گرفته است.
سازمان بتزرسی و شورای تامین کجایند.‌
بیکاااااااار
Iran, Islamic Republic of
امان از انعال اداره کار
Iran, Islamic Republic of
این هم از مصائبی است که غلامرضا تاجگردون نه تنها در گچساران و نه تنها در استان خودمون که در فارس و تهران و بسیاری مناطق دیگر بر مدیران گماشته تحمیل کرد و چه تبعیض ها که در حق مردم بی پناه روا داشت.
بازی
Iran, Islamic Republic of
چرا دستگاهای
رزمنده بسیجی
Iran, Islamic Republic of
چرا دستگاهای نطارتی در رابط با استخدام های فعله ای اقدام موثری انجا نمی دهند در پارک فن اوری و شهرداری و امر مالیاتی صندق بیمه روستایی و عشاری امور عشایر اداره برق استان چرا برخورد نمی شود مردم نگرانند باور کنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1