تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۴۲۵۴۵۹
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نوشت:

پاسخ علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به پیام اکبری مدیر سابق درمان تامین اجتماعی؛ در عالم واقعیت قدم بر دار

۱۵
۱
پاسخ علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به پیام اکبری مدیر سابق درمان تامین اجتماعی؛ در عالم واقعیت قدم بر دار
کبنا ؛پیام اکبری مدیر سابق درمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در مطالبی علت دعوت نشدنش را به جلسه ستاد کرونا در مقطعی توضیح داد و از اختلاف استاندار با خود پرده برداشت [کلیک کنید]، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که ریاست آن را پرویز یزدان پناه برعهده دارد، متن زیر را در پاسخ به اظهارات پیام اکبری برای این پایگاه خبری ارسال کرده است.
به گزارش کبنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مصاحبه منتشر شده از مدیر سابق درمان تأمین اجتماعی استان در پایگاه خبری کبنا نیوز واکنش نشان داد و نوشت:
مسئول محترم سایت کبنا نیوز
با سلام
با توجه به اینکه دکتر اکبری معاون سابق درمان سازمان تأمین اجتماعی اتهاماتی را متوجه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نموده است طبق قانون مطبوعات موظف به درج جوابیه دانشگاه در همان قسمت از سایت می‌باشید.
1- در ابتدا لازم است خدمت مردم شریف استان یادآور شویم که موفقیت‌های بدست آمده در کنترل و مبارزه با کرونا مدیون مشارکت آگاهانه مردم، مدیریت مدبرانه استاندار محترم و معاونین استاندار، حمایت آگاهانه روحانیت شریف استان بخصوص آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، حجه الاسلام و المسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در استان و سایر علمای استان، سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانداران، هلال احمر، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، سازمان اطلاعات، شهرداری‌ها، سایر نهادهای دولتی و حکومتی، صدا و سیما، هنرمندان، سیاسیون، ورزشکاران، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نخبگان، دانشگاهیان، سایت‌ها و خبرگزاری‌های استان و جامعه پزشکی استان بوده است.

افرادی که در ستاد کرونا ابلاغ داشته‌اند عمدتاً اعضا شورای سلامت استان بوده‌اند. به همین دلیل نهادها و سازمان‌هایی مانند بیمه‌های سازمان تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سایر بیمه‌ها، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و... جز ستاد کرونای استان نبوده‌اند. اما عجیب است که معاون سازمان تأمین تأمین اجتماعی، بی صبرانه انتظار عضویت در این شورا را داشته است در حالی که حتی از بین هفت معاون دانشگاه علوم پزشکی، فقط معاون بهداشتی عضو ثابت این ستاد می‌باشد.
اینکه دکتر اکبری انتظار دارد عضو این ستاد باشد آن هم در حالی که مدیرکل‌های سایر نهادهای حامی سلامت و معاون‌های دانشگاه (بخصوص معاون درمان) عضو ستاد نیستند به چه دلیل و یا طبق کدام بخشنامه ستاد ملی کرونا می‌باشد؟

2- دانشگاه علوم پزشکی همواره خود را حامی زحمتکشان و جامعه پزشکی استان به خصوص مدیران سازمان‌های حامی سلامت دانسته و می‌داند. حضور ریاست دانشگاه در جلسه تودیع دکتر اکبری و اهدا تقدیرنامه و هدیه شاهد این مدعاست.
اما آنچه به یاد داریم این است که در طی سالیان متوالی استانداران و یا معاونین سیاسی ایشان در جلسات تودیع و یا معارفه هیچکدام از معاونین دانشگاه علوم پزشکی شرکت نداشته‌اند. اینکه دکتر اکبری، استاندار و معاون سیاسی ایشان را متهم به مخالفت با ایشان و عدم شرکت در جلسه تودیع می‌کند شاید خواسته نابجایی باشد چرا که جایگاه عرفی و علمی دانشگاه علوم پزشکی و معاونین دانشگاه بالاتر از سازمان‌های بیمه گر همچون تأمین اجتماعی می‌باشد اما هیچ گاه گلایه‌ای از عدم حضور استاندار و معاونین در جلسات اینچنینی نداشته است.
اما زحمات مدیریت و کارکنان شریف سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی به بیمه گزاران و مردم شریف استان بر کسی پوشیده نیست و مدیریت دانشگاه همواره قدردان و حامی سازمان‌های بیمه گر و کارمندان خدوم آن‌ها بوده و می‌باشد.

3- با شروع کرونا در استان در جلسه‌ای به ریاست دکتر کلانتری استاندار پرتلاش و دلسوز استان، تصمیماتی مبنی بر شروع غربالگری جاده‌ای در پلیس راه یاسوج به شیراز گرفته شد. یک دستگاه دماسنج جیوه‌ای در خود دانشگاه وجود داشت اما بنا به اطلاعات واصله در سازمان تأمین اجتماعی دو دستگاه دماسنح دیگر وجود داشت که دکتر اکبری قول مساعدت لازم را دادند. متاسفانه در تاریخ مشخص شده و علیرغم تماس‌های فراوان، پاسخی از طرف وی داده نشد و بعد از دستور استاندار، دماسنج‌های فوق توسط مدیرکل تأمین اجتماعی (مهندس نورمحمدی) تحویل دانشگاه گردید و اولین غربالگری جاده‌ای در کشور و استان با سه دستگاه دماسنج شروع شد.
دکتر اکبری مدعی شده‌اند: " البته درخواست‌هایی از طرف دانشگاه از ما شد مبنی بر اینکه پلی کلینیک تأمین اجتماعی را در اختیار بیمارستان شهید جلیل قرار دهیم، با توجه به اینکه بیمارستان شهیدجلیل روزانه بالغ بر 2 هزار نفر مراجعه کننده داشت، 40 میلیارد تجهیزات در آنجا مستقر بوده است، جایگزینی برای این تجهیزات در پلی کلینیک تأمین اجتماعی تعریف نشده بود، به همین دلیل مورد مخالفت ما مواجه شد که خوشایند مسئولان نبود. از طرفی به نظر می‌رسد در حوزه درمان، ما را رقیب خود محسوب کردند، در صورتی که ما همواره خود را مکمل حوزه درمان می دانیم."
اما لازم است اعلام نماییم که دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونای استان هیچ‌گاه چنین درخواست و پیشنهادی را مطرح نکرده‌اند. بهترین راه برای شفاف سازی این موضوع انتشار درخواست دانشگاه و یا ستاد استانی کرونا و راستی آزمایی این ادعای دکتر اکبری است.
در ضمن مگر می‌شود کلینیک تأمین اجتماعی که روزانه پذیرای تعداد زیادی از بیماران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است را به امر دیگری اختصاص داد؟
بهتر است دکتر اکبری قدری در عالم واقعیت قدم بردارد.
جالب‌تر اینجاست که وی در پاسخ سؤال خبرنگار گفته‌اند: "شاید باور اینکه شما با وجود نظرات علمی و کارشناسی‌ای که ارائه می‌دادید از ستاد کرونا حذف شدید سخت باشد، آیا دلیل دیگری وجود داشته است؟ عدم حضور ما در جلسات کرونا و دعوت نشدن از بنده به عنوان مدیر درمان و متولی بیمه شدگان تأمین اجتماعی در شرایطی که 45 درصد استان را تحت پوش داریم و جزو لاینفک درمان استان هستیم شائبه برانگیز است."
همانطور که در ابتدا اعلام شد مدیر کل تأمین اجتماعی و معاونین ایشان از جمله دکتر اکبری جز ستاد استانی کرونا نبوده‌اند که حذف شوند.
وی همچنین ادامه داد: "اختلافات دیگر ما بر سر تأمین پزشک متخصص مورد نیاز ما از طرف حوزه علوم پزشکی بوده است، بر اساس الزامات قانونی بنده هـ ماده 14 برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت ملزم به تأمین پزشک مورد نیاز سازمان تأمین اجتماعی بوده است، ما مکاتباتی با مقامات اجرایی استان داشتیم و از 9 ماه قبل با رئیس دانشگاه و معاونین مکاتبه داشتیم و جلساتی برگزار کردیم، که اقدامات مؤثر انجام نشد و پس از ماجرای عدم واگذاری پلی کلینیک، فاز تقابلی با ما تشدید پیدا کرد. ما بخاطر حقوق بیمه شده سازمان ایستادگی و مقاومت کردیم که نتیجه‌اش حذف ما از ستاد کرونایی استان بوده است. به نظر می‌رسید درخواست دانشگاه و اینکه پلی کلینیک تأمین اجتماعی در اختیار بیمارستان جلیل قرار بگیرد نظری غیرکارشناسی بود، چرا که مکان مناسب برای جاگذاری تجهیزات و امکانات مدنظر قرار نداده بودند، اینطور نبوده که بتوانیم فضایی را فراهم کنیم و تجهیزات را انتقال دهیم، سیستم‌های ما با زیرساخت و مکانیزه هستند."
4- بهتر است دکتر اکبری یکبار دیگر قوانین را مرور کند و بداند که بر اساس بند (ح) ماده 74 بخش 14 قانون برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت ملزم به تأمین پزشکان متخصص مورد نیاز تأمین اجتماعی در مناطق محروم استان می‌باشد. این بخشنامه شامل مراکز استان‌ها نمی‌باشد و از 93 به بعد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج موظف به تأمین پزشکان متخصص مورد نیاز سازمان تأمین اجتماعی در درمانگاه‌های ملکی سازمان در شهرستان‌های دهدشت و گچساران است.
بر اساس طرح تحول سلامت نیروهای اعزامی از سوی وزارت بهداشت به صورت تمام وقت در دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به ارائه خدمت می‌باشند و حق انجام فعالیت انتفاعی در قالب مطب و یا مراکز درمانی (خیریه، خصوصی، دولتی غیر دانشگاهی و عمومی غیر دولتی) در خارج از مراکز دانشگاهی را ندارند و تا پایان تعهدات قانونی نمی‌توانند در سایر مراکز درمانی خارج از دانشگاه بخصوص در مراکز استان خدمت نمایند.
با این وجود معاون درمان دانشگاه در زمستان سال 98 درخواست سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر موافقت دانشگاه با ارائه خدمت پزشکان تمام وقت درمانی و یا اعضا هیات علمی تمام وقت را به معاونت درمان وزارت بهداشت با نظر موافق ارسال کرد که پاسخ معاون درمان وزارت مخالفت با درخواست سازمان تأمین اجتماعی به دلیل مغایرت با قوانین موجود بود (نامه معاون درمان وزارت در دانشگاه موجود است).
بنا به قوانین وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر چنانچه پزشکان تمام وقت دانشگاه در مراکز غیر دانشگاهی ارائه خدمت نمایند ضریب تعرفه 2k آن‌ها از طرف سازمان‌های بیمه گر حذف می‌شود که سازمان بیمه سلامت استان طی نامه‌ای مخالفت خود را با این درخواست سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد. بنا به قانون اختلاف بین سازمان‌های دولتی در استان‌ها باید از طریق استانداری حل و فصل گردد منتهی جناب آقای دکتر اکبری به جای تعامل و گفت وگو با دانشگاه و یافتن راه حل‌هایی برای مشکل موجود، نامه‌ای تهدید آمیز بر علیه دانشگاه به نهادهای نظارتی نوشتند و لحن تهدید آمیز خود را بر علیه دانشگاه تکرار کردند.
از نظر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی پایبندی به قوانین موجود و پذیرش استانداری که عالی‌ترین نهاد اجرایی دولت در استان‌ها است به عنوان نهاد میانجی و تصمیم گیرنده نهایی بهترین روش حل مشکلات فی مابین سازمان‌های دولتی می‌باشد.
با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در فکر ارائه خدمت به بیمه گزاران خود بوده و می‌باشد بهتر است با رعایت قانون، پزشکان متخصص مورد نیاز کلینیک‌ها و بیمارستان ملکی خود را استخدام نماید و اینکه پزشکان فاقد پروانه و فاقد مطب از سایر استانها را در یاسوج بکار می‌گمارد قانون شکنی واضح مدیریت درمان سازمان فوق بوده و می‌باشد و همانطور که قبلاً از طرف معاونت درمان دانشگاه تذکر داده شده است اگر این روند اصلاح نشود برخوردهای قانونی لازم انجام خواهد شد.
در پایان از خداوند متعال سلامتی و شادابی دکتر اکبری را خواهانیم و انتظار داریم که مدیران دستگاه‌هایی که سالها بر مسند مدیریت سازمان خود بوده‌اند هنگام ترک مدیریت با سخنانی نسنجیده و شتاب زده زحمات خود و همکارانش را بی ارزش جلوه ندهد و برای سازمان متبوع خود حاشیه درست نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
. جایگاه شما اینجا نیست و عملکرد ضعیف شما و عدم تسط شما و بیان ضعیف شما میبب خیلی از مشکلات استان هست. مجموعه تامین اجتماعی همه بر مدیریت قوی و خوب اقاقی اکبری اذعان دارن. بیش از این درگیر حواشی نشید و به وظایفی که براتون مشخص شده برسید. چرا که مردم شما وو شخص استاندار رو در اینده قضاوت خواهند کرد اگر عملکردتون بد باشه تا کنون نیز خوب نبوده پس بخاطر مردم دست از حاشیه بردار و به وظایف محوله برسید
یکی و همکارلشون
Iran, Islamic Republic of
نکته عجیب و باور نکردنی و طنز در این جوابیه بند 1 آن است که از استانداری گرفته تا خودشون و همه علما و فقها و روسا تقدیر و تشکر کرده اند بخاطر مهار موفقیت آمیز کرونا!
در حالیکه با آماری که خودشون اعلام کرده اند از همه جا در ابتلا پیشی گرفته اند تا حالا یکصد نفر فوت کرده اند و چند صد نفر طی این چند ماه بدون آزمایش کرونا فوت کرد ه اند و به حساب سکته قلبی و غیره گذاشته شده. چه دستاوردی بوده که قابل تقدیر باشه. همون اشتباه چند ماه پیش را دوباره تکرار کردن که به اشتباه تبلیغ موفقیت کردن همه دنیا می گفتن غیر قابل مهاره اینا می گفتن ما در کهگیلویه بویراحمد مهارش کردیم رئیس جمهور هم ازمون تشکر کرده! زهی خیال باطل
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ضعف مدیریتی باعث شده که امار کرونا تا این حد بالا بره اقا دست از جان این مردم بردارید شما دارید با جان مردم بازی میکنید. جناب برا همه ثابت شده ..
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با درود خدمت سایت کبنانیوز
سوای این بحث و دعوای تامین اجتماعی و دانشگاه ،دکتر اکبری یکی از مدیران توانمند سازمان تامین اجتماعی استان بوده ،از ابتدا تا کنون ،در دوره مدیریت ایشون مراکز ملکی تامین اجتماعی و بیمارستان شهدای گمنام چندسال متوالی بهترین و اولین بیمارستان در سطح کشور شناخته شده که مستندات آن موجود میباشد . در زمان مسولیت ایشان ارتقا تمام مراکز ملکی را شاهد بودیم که قبل از ریاست ایشون اینگونه نبوده .مطمعنا از تجربیات دکتر اکبری در استانها و کلان شهرها در اینده نزدیک استفاده خواهد شد .
علی
Iran, Islamic Republic of
اول که از لحاظ کرونا وضعیت استان خوب نیست درثانی برقول خود بمانید هنگام وداع مثل بقیه برای سازمان متبوع خود حاشیه نسازید 😁
علی
Iran, Islamic Republic of
انصافا خیلی رو میخواد از دکتر اکبری انتقاد کردن. مدیر توانمند و کار بلد حیف حیف حیف تازه خنده دار اینکه علوم پزشکی به مرز فلاکت رسیده ولی کسی عرضه برخورد رو نداره
سعید
Iran, Islamic Republic of
/ مردم علوم پزشکی را موفق نمیدانند! شما منتخب مردم نیستید! شما منتخب لابی سیاسیون هستید ولا غیر و این واقعیت است! جامعه پزشکی استان نخبگانی دارد که شایسته مدیریت بهتریست
Iran, Islamic Republic of
این بیانه که همش حول قربان صدقه استاندار می چرخه،
توضیحات عدم حضور استاندار و معاونش را باید روابط عمومی استانداری می داد نه شما
چرا اینقد خودتون رو گم کردید و شتابزده اید، یه کم اصول مدیریت و قدرت را یاد بگیرید بندگان خدا
در واقعیت قدم بردارید..
محمد
Iran, Islamic Republic of
.خیلی ضعیفه کرونا داره بیداد میکنه تو خواب خیاله بهتر از این هم هست که بیاد مدیریت کنه
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت همه دوستان آقای دکتر اکبری به اندازه خودش انصافا ایشان اصلا توجه به نظر کسی وارباب رجو نمیکرد
F.e
Iran, Islamic Republic of
با سلام..
هیچ مدیری لایق تر و شایسته تر از دکتر اکبری در یاسوج نبود و همانند ایشان نخواهد آمد..
ایشون هر سال مدیر برتر استان شناخته میشن..
این حرفای مزخرف و بیخود رو برای خودتون نگه دارید
شما به فکر کار مدیریتی خودتون باشین ..هر چند هیچکدوم به خاک پای دکتر اکبری هم نخواهید رسید..
Iran, Islamic Republic of
اولا دکتر اکبری مدیر درمان بود نه معاون دوما در سخنان دکتر یزدان پناه ..
Iran, Islamic Republic of
اینقدر سیاسی کاری کنید. برای مهار کرونا چه کردید که روز به روز به آمار فوتی های کرونا اضافه میشه؟؟؟
چطور مدیر درمان تامین اجتماعی به عنوان مدیر درمان بزرگترین سازمان بیمه ای استان جایی در شورای کرونا نداشته، خواهشا مدیریت ضعیف خودتون رو با نوشتن توجیه نکنید.
چرا این جوابیه در زمانی که دکتر اکبری در راس سازمان بود رو منتشر نکردید؟!
دست شما ها و امثال شماها برای همه رو شده، شایسته نیست برای مدیری که بعد از چهار سال زحمت در استان در خیلی از معیارهای نظام سلامت رتبه های بالا رو کسب می کنه این طور صحبت بشه.
ایشون هم قطعا در خارج از استان در جایی که بیشتر قدر زحمات ایشون رو بدونند خدمت رسانی خواهد کرد.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب خودتم میدونی داری تحویل میدی... دکتر اکبری مدیر مدبر و ملی است و حس مسولیت ایشان فراتر از آن تراوشات ذهنی شماست
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دکتراکبری از موفق ترین نیروهای استان دربخش درمان بوده وهست...خودتان را پشت کرونا قایم نکنید...نه شما ونه استاندار هیچ خدمتی به مردم نکردید خصوصا دربحث درمان وپیشگیری کرونا....دنبال عملکرد وخدمت باشید که آنچه درذهن مردم می ماند عملکرد واقعی ست نه فرافکنی های سیاسی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1