کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هر هفته با مسئولان (شماره 2)/

عملکرد و قیمت خدمات نابسامان دفاتر پیشخوان در کهگیلویه و بویراحمد / حسین کلانتری و جواد غلامپور به مردم پاسخ دهند!

22 شهريور 1399 ساعت 11:03

این دفاتر در کلیه نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد از بخش ها و دهستان ها تا مرکز استان به تعداد تقریبا کافی دائر شده اند، ولی متاسفانه نظارت کافی بر آنها وجود ندارد و نحوه ارائه خدمات در این دفاتر بسیار متشتت و مشوش است. اصولا برای این دفاتر وظایفی مقرر شده و نوع خدمات آنها تعیین شده و می بایست در چهارچوب مشخص شده به ارائه خدمات به مردم شهرها و روستاها بپردازند.


مقدمه: پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز بنا دارد هر هفته مشکلات و سهل انگاری های موجود را در راستای مطالبات مردم نسبت به دستگاه های اجرائی منتشر نماید و دستگاه مربوطه را موظف به پاسخگویی و البته عمل در مورد گزارش منتشر شده نماید. در این راستا گزارش مطالبه منتشر شده متوجه رئیس دستگاه مذکور و استاندار (به عنوان عالی ترین مقام استان) که می تواند مقام مسئول مربوطه را بازخواست نماید و مردم نیز از وی مطالبه گری می نمایند، خواهد بود و مردم از ایشان نیز پاسخگویی و عمل را خواستارند. مردم می خواهند بدانند آیا استاندار نسبت به دستگاه ها و مسئولان زیردست خود نظارتی دارد؟ آیا استاندار در جلسه شورای اداری استان مسئولان را بازخواست می کند و یا صرفاً این شورا گعده و دورهمی هفتگی مدیران به ریاست استاندار است و ...؟
دفاتر پیشخوان به عنوان یکی از محل های ورودی و خروجی ارائه خدمات به مردم در کلیه نقاط کشور شناخته می شود که همه وزارتخانه ها و دستگاه ها، امور مرتبط با خود را به این دفاتر واگذار کرده اند. قیمت ها و نحوه ارائه خدمات و میزبانی مردم از سوی این دفاتر مورد نظارت و تحت سرپرستی سازمان ارتباطات قرار دارد.
این دفاتر در کلیه نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد از بخش ها و دهستان ها تا مرکز استان به تعداد تقریبا کافی دائر شده اند، ولی متاسفانه نظارت کافی بر آنها وجود ندارد و نحوه ارائه خدمات در این دفاتر بسیار متشتت و مشوش است. اصولا برای این دفاتر وظایفی مقرر شده و نوع خدمات آنها تعیین شده و می بایست در چهارچوب مشخص شده به ارائه خدمات به مردم شهرها و روستاها بپردازند.
به کرات دیده شده که بسیاری از این دفاتر فراتر از وظایف مشخص شده به امور خارج از وظایف خود می پردازند و مثلا برخی از این دفاتر عملاً به دفاتر ارائه خدمات دیگر غیر از جنس وظایف خویش می پردازند و در این دفاتر هر نوع اقدام و فعالیتی مشاهده می شود. به عنوان مثال دفاتری که در حوالی شهرداری یاسوج و ... قرار دارند، عملاً دیگر دفاتر نظام مهندسی شده اند و به تبلیغ برای طراحی نقشه، محاسبات، اجراء و ... تبدیل شده اند. حتی گاهی مشاهده شده که در نقش بنگاه های معاملاتی املاک به عملیات خرید و فروش ملک و اجاره و ... نیز روی آورده اند.
قیمت های ارائه خدمات نیز در این دفاتر یکدست و واحد نیست. این در حالی است که قیمت کلیه خدمات ارائه شده توسط این دفاتر در تمام نقاط کشور واحد بوده و از قبل این قیمت ها اعلام شده اند. به عنوان مثال در مدت اخیر به مراتب دیده شده که شهروندان از وضع نابسامان قیمت انجام خدمات بورسی جهت دریافت کدهای بورسی گلایه و شکایت دارند. در همین شهر یاسوج دفاتر پیشخوان به میل خود از مردم کارمزد می گرفتند و حتی قیمت های هر دفتر نیز ثابت نبوده و هر روز به میل خود تغییر قیمت می دهند.
متاسفانه در قیمت سایر خدمات نیز اینگونه عمل می شود، قیمت ها نوسان بسیار و ناهمگونی زیادی دارند و هر دفتر برای ارائه خدمت خود قیمتی متفاوت از مردم مطالبه می کند. این وضعیت در دفاتر پیشخوان روستایی در بخش ها نیز بشدت شیوع دارد و مردم بیچاره و بدبخت باید تاوان عدم نظارت بر این دفاتر را بدهند و برای انجام امور خود هزینه های بیشتری پرداخت کنند.
دستگاه مسئول تأسیس و نظارت بر این دفاتر وزارت فناوری و ارتباطات و یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که مدیریت بلند مدت و قریب به یک دهه جواد غلامپور بر آن در استان، مسئولیت نظارت و کنترل آنها را دارد. جواد غلامپور و استاندار می بایست در خصوص این وضعیت نابسامان به مردم گزارش دهند و تلاش کنند تا کیفیت ارائه خدمات و قیمت های آن در  این دفاتر مطابق مقررات و ضوابط باشد.
پی نوشت:
کبنانیوز منتظر اقدام و عمل مسئولان است و صرفاً به ارائه پاسخ رسانه ای از سوی این مقامات کفایت نمی کند، ضمن اینکه پاسخ رسانه ای را نیز لازم می داند. لذا در این راستا تا حصول نتیجه نهایی به تکرار گزارش و به چالش کشیدن مسئولان مربوطه تا دستیابی به نتیجه درخور و رضایت مردم، ادامه خواهد داد.
در ضمن به زودی در خصوص گزارش (شماره 1) هر هفته با مسئولان که پاسخگویی حسین کلانتری (استاندار کهگیلویه و بویراحمد) و سالار حسین پور (مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد) در باب وضعیت قیمت های نجومی اسنپ در شهر یاسوج را مطالبه می کرد، پرداخته خواهد شد و بررسی می شود که آیا این دو مقام در این راستا اقدامی داشته اند و خود را نسبت به مردم پاسخگو دانسته اند و برای حل مشکلات مردم تلاشی داشته اند؟  
 


کد مطلب: 425458

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425458/عملکرد-قیمت-خدمات-نابسامان-دفاتر-پیشخوان-کهگیلویه-بویراحمد-حسین-کلانتری-جواد-غلامپور-مردم-پاسخ-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1