کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدن هرکدام از ما به چقدر میوه احتیاج دارد؟

21 شهريور 1399 ساعت 17:08

میوه یکی از قسمت های اصلی رژیم های غذایی سالم است. در حقیقت، رژیمی که میوه های زیادی در خود دارد، تمام فواید سلامتی از جمله کاهش خطر بسیاری از بیماری ها را به همراه خواهد داشت.


میوه یکی از قسمت های اصلی رژیم های غذایی سالم است. در حقیقت، رژیمی که میوه های زیادی در خود دارد، تمام فواید سلامتی از جمله کاهش خطر بسیاری از بیماری ها را به همراه خواهد داشت.
میوه (fruit) یکی از قسمت های اصلی رژیم های غذایی سالم است. در حقیقت، رژیمی که میوه های زیادی در خود دارد، تمام فواید سلامتی از جمله کاهش خطر بسیاری از بیماری ها را به همراه خواهد داشت. با این حال بعضی از افراد نگران محتوای قندی میوه ها و اینکه اگر زیاد مصرف شود ممکن است مضر باشد، هستند. بنابراین چقدر از این میوه ها را به صورت روزانه بخوریم که برایمان سالم باشد؟ و آیا ممکن است که خیلی زیاد خورده باشیم؟
علت نیاز بدن به میوه؛ میوه ها غنی از بسیاری مواد مغذی پر اهمیت هستند
یکی از دلایل علت نیاز بدن به مصرف میوه ، ارزش غذایی بالای آن است. ترکیبات مغذی میوه ها با توجه به انواع مختلف آن متفاوت است، اما تمام گونه های آن حاوی مواد مغذی پر اهمیتی هستند. میوه ها ویتامین و مواد مغذی بالایی دارد که شامل ویتامین C، پتاسیم و فولات می شود که بسیاری از مردم کمبودشان را دارند. میوه ها همچنین حاوی فیبر بالایی نیز هستند که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. خوردن فیبر ممکن است به پایین آمدن کلسترول، افزایش احساس سیری و وزن کم کردن در طول زمان، کمک کند.
میوه ها همچنین اشباع از آنتی اکسیدان ها هستند و به مقابله با رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب می زنند، کمک می کند. داشتن رژیم غذایی که حاوی آنتی اکسیدان زیادی است، ممکن است سرعت پیری را کمتر کرده و خطر بیماری را نیز کاهش دهد.
به این علت که میوه های مختلف حاوی مقدار متفاوتی از مواد مغذی هستند، اهمیت دارد که انواع مختلف آن را استفاده کنید تا فوایدشان را به حداکثر برسانید.
خوردن میوه ها می تواند به کاهش وزن کمک کند
دارا بودن مقدار زیاد مواد مغذی و کالری نسبتا کم در میوه ها، آنها را به گزینه عالی برای افرادی تبدیل کرده است که به دنبال کاهش وزن هستند. میوه ها حاوی آب و فیبر بالایی هستند که به ما کمک می کند تا احساس سیری کنیم. به همین دلایل معمولا می توانید تا زمانی که احساس سیری کنید میوه بخورید بدون آنکه کالری زیادی را مصرف کرده باشید.
در حقیقت، مطالعات متعدد نشان می دهد که خوردن میوه ها با پایین آمدن مصرف کالری همراه است و ممکن است در طولانی مدت به کاهش وزن کمک کند. سیب ها و مرکباتی مثل پرتغال و گریپ فروت در میان سیر کننده ترین میوه ها قرار دارند. همچنین مهم است که توجه کنید تمام انواع میوه ها به صورت جامد نسبت یه میوه های پوره شده و آبمیوه ها خیلی بیشتر سیر کننده هستند. شما می توانید مقدار زیادی از این پوره ها و آبمیوه ها را بدون اینکه احساس سیری کنید، مصرف نمایید.
مطالعات نشان می دهد که خوردن مقدار زیاد آبمیوه با افزایش مصرف کالری همراه بوده و ممکن است خطر چاقی یا سایر بیماری های جدی را افزایش دهد. به عبارت دیگر، از خوردن مقدار زیاد آبمیوه اجتناب کرده و به جای آن خود میوه اش را بخورید.
خوردن میوه ممکن است خطر بیماری را کاهش دهد
تحقیقات همواره نشان می دهد، رژیم های غذایی که مقدار زیادی میوه و سبزیجات در خود دارند، با کاهش خطر بسیاری از بیماری های جدی از جمله سرطان، دیابت و بیماری های قلبی همراه هستند. در حالی که بسیاری از مطالعات بر مصرف تمام انواع میوه ها و سبزیجات انجام شده است، تنها مطالعات کمی وجود دارد که خواص میوه ای را به صورت مشخص بررسی کرده باشد.
در یک بررسی انجام شده از ۹ مطالعه، نشان داده شده است که روزانه هر چقدر اضافه تر میوه بخورید، خطر بیماری های قلبی تا ۷ درصد کاهش می یابد. مطالعه دیگری نشان می دهد که خوردن میوه هایی مانند انگورها، سیب و بلوبری با کاهش خطر دیابت نوع ۲ همراه است. به طور خاص مرکبات می توانند مقدار کراتین که خطر سنگ کلیه را بالا می برد، در ادرار را افزایش دهند.
افزایش مصرف میوه ها همچنین می تواند به کاهش فشار خون و کاهش فشار اکسید کننده ها کمک کند که در نتیجه ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر کنترل قند خون را در افرادی که دیابت دارند، بهتر می کند.
آیا خوردن میوه برای افرادی که دیابت دارند، بی خطر است؟
بیشتر رژیم های غذایی توصیه شده برای افرادی که دیابت دارند، پیشنهاد می کند که میوه و سبزیجات فراوانی بخورید. دستورالعمل های غذایی توصیه می کنند افراد دیابتی روزانه ۲ تا ۴ وعده میوه مصرف کنند که به همان اندازه عموم مردم است. با این حال، مطالعات نشان می دهد زمانی که قند از طریق انواع میوه ها مصرف می شود، تاثیر بسیار کمی بر سطح قند خون می گذارد. البته هنوز بعضی از افراد مقدار میوه هایی که می خورند را محدود می کنند، چراکه در مورد محتویات قندی شان نگران هستند.
میوه ها فیبر بالایی دارند که در واقع هضم و جذب قند را آهسته تر کرده و به طور کلی کنترل قند خون را بهتر می کند. فیبر داخل میوه ها همچنین مقاومت انسولین را کاهش می دهد که ممکن است به محافظت از شما در مقابل دیابت نوع ۲ کمک کند.
حالا که با علت نیاز بدن به میوه بیشتر آشنا شدید پس سعی کنید بیشتر این مواد را به بدنتان برسانید. البته تفریط هم نکنید.


کد مطلب: 425436

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425436/بدن-هرکدام-چقدر-میوه-احتیاج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1