کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صحبت‌های رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با مردم؛

طیب زادگان؛ مسئولیت پذیری همگانی راه مقابله با کرونا / به یاریتان نیازمندیم

21 شهريور 1399 ساعت 1:25

بی تردید تا زمانیکه به مسوولیت همگانی برای مقابله با این بیماری نرسیم، نمیتوانیم آسیب های ناشی از آن را کنترل کنیم.
اگر به این نتیجه نرسیم که تک تک ما در مقابل سلامتی خودمان و سایر همنوعان،هم شهری ها، اعضای خانواده مسوول هستیم، نمی توانیم کار مهمی کنیم.


محمدطاهر طیب زادگان، رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه، دومین مدیری است که بیش از ۲ ساعت پاسخگوی شهروندان در برنامه پرسش و پاسخ در فضای مجازی شهرستان شد.
طیب زادگان در پایان این برنامه اظهار کرد: صحبتی با تمام مردم کهگیلویه، اهل قلم و تمام کسانی که اثر گذار هستند دارم.
از همان ابتدا هیچ ادعایی در خصوص شکست کرونا نداشتیم، اوایل برخی شعارهایی دادند ولی الان همه به این نتیجه رسیده‌ایم  که باید با کرونا زندگی کنیم.
اینکه بخواهیم خیلی ایده آل به شرایط نگاه کنیم، همه جا را تعطیل کنیم، تا کرونا هم نباشد، عملاً امکان پذیر نیست.
همه ما باید از خود بپرسیم، این همه شبانه روز توصیه می‌کنند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید، ماسک بزنید، فرهنگسازی کنید و...ما در این زمینه چه گامی برداشته‌ایم؟
اینکه تنها منتظر باشیم و بگوییم شبکه بهداشت و درمان، فرماندار، دادستان چه اقدامی انجام می‌دهند، ره به جایی نخواهیم برد.!
تنها یک مورد را عرض می‌کنم، در مورد عروسی‌ها، گفتیم تالارها را ببندید تا تجمعی صورت نگیرد، تالارها بسته شد.
در خانه‌ها و دفاتر ثبت ازدواج عروسی گرفتند، گفتیم دفاتر ثبت ازدواج را محدود کنیم و مجوز ندهیم، چند روز هم دفاتر را تعطیل کردیم.
ولی باز متاسفانه بیشتر از همه، توسط همین مردم تحت فشار قرار گرفتیم!
در حال حاضر مصوباتی برای مقابله با تجمعات در دستور کار داریم، ولی متاسفانه به واسطه عدم همکاری و همراهی می‌بینیم خیلی راه به جایی نمی‌بریم.
در این شرایط ویژه که در حال حاضر وضعیت شهرستان قرمز است، توانمان به ویژه در ارائه خدمات درمانی محدود است، چندین روز است که اعلام می‌کنیم ظرفیت بیمارستان تکمیل است.
اگرچه ظرفیت‌های اضافی را برای مواقع بحرانی‌تر در نظر گرفته‌ایم، ولی می دانیم وقتی ظرفیت اضافی در نظر گرفته شود، کیفیت خدمات ممکن است افت پیدا کند.
شایسته است همه ما در این شرایط سخت به جای اینکه مدام از دیگران بخواهیم کاری انجام دهند یا منتظر باشیم دیگران برای ما کاری انجام دهند، از خودمان شروع کنیم و گامی در راستای کنترل و پیشگیری از آسیب بیماری کرونا برداریم.
بی تردید تا زمانیکه به مسوولیت همگانی برای مقابله با این بیماری نرسیم، نمی‌توانیم آسیب‌های ناشی از آن را کنترل کنیم.
اگر به این نتیجه نرسیم که تک تک ما در مقابل سلامتی خودمان و سایر همنوعان، هم شهری‌ها، اعضای خانواده مسوول هستیم، نمی‌توانیم کار مهمی کنیم.
استفاده از قوه قهریه فقط تا جایی می‌تواند اثر گذار باشد، بالاخره ممکن است هر چیزی را که محدود کنیم، کسانی باشند که  راهی برای دور زدنش پیدا کنند.
ما نیازمند همکاری و همراهی تمامی مردم در شهرستان به خصوص کسانی که در فضای مجازی فعال هستند، هستیم.
قطعاً مشکلات سیستم بهداشت درمان در شهرستان محروم کهگیلویه زیاد است و ما از همه انها آگاهیم.
در حد بضاعت خودمان، در حد توان دانشگاه علوم پزشکی، توان شهرستان، برای حل بخشی از مشکلات شهرستان تلاش کردیم و در ادامه هم از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.
به گزارش کبنا از دهدشت، پرسش و پاسخ مدیران در فضای مجازی کهگیلویه اقدامی قابل تحسین است، پیش از این نیز ایرج کاظمی جو، رییس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه پاسخگوی شهروندان بود.


کد مطلب: 425421

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425421/طیب-زادگان-مسئولیت-پذیری-همگانی-راه-مقابله-کرونا-یاریتان-نیازمندیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1