تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۲۵۳۵۹
در جلسه هیات دولت:

می دانم که افرادی از اکنون کمربند را برای انتخابات سفت می کنند/ سال سختی هست و باید مواظب منافع ملی مان باشیم/ در فضایی که به تدریج انتخاباتی خواهد شد حقایق را تحریف نکنیم/ سیاه نمایی را آغاز نکنیم چون در این مدت کارهای بزرگ انجام گرفته است

۱
۰
توصیه «روحانی» به کاندیداهای ریاست جمهوری
کبنا ؛در فضایی که به تدریج انتخاباتی خواهد شد حقایق را تحریف نکنیم چون تحریف حقایق یک گناه بزرگ و نابخشودنی ملی و انقلابی است.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت، با بیان اینکه امروز بحث علم و دانش و فرهنگ و آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز ما مطرح است،‌گفت: یک اصل مهم برای ما این است که سلامت همه دانش آموزان و دانشجویان به عنوان اولویت اول مد نظر باشد. 
وی افزود: مسئله دوم این است که دانش‌آموزان و دانشجویانمان از درس عقب نمانند و طوری نباشد که ۶ ماه یا یک ترم و یا یک سال تحصیلی عقب بمانند؛ چون این برای خود دانش آموزان و خانواده ها بسیار سخت است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در ایران در هیچ زمینه ای اجبار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ما هیچ خانواده و دانش آموز را اجبار نمی‌کنیم که حتما از طریق آموزش حضوری سال تحصیلی را بگذراند و آموزش حضوری را ترجیح می دهیم. آنچه برای دولت مهم است این است که در به مدرسه و دانشگاه به روی دانشجویان و دانش آموزان باز خواهد بود و این برای ما اصلی مهم است.
* درب هیچ مدرسه‌ و دانشگاهی به روی کسی بسته نمی شود
روحانی ادامه داد: درب هیچ مدرسه‌ و دانشگاهی به روی کسی بسته نمی شود و اساتید و معلمین ما برای تدریس آمادگی دارند و البته برای سلامت جسم و نشاط دانش آموزان و آموزش دقیق و صحیح، آموزش حضوری اولویت اول ما هست.
وی با تاکید بر اینکه برخی فکر می‌کنند که اصول بهداشتی فقط در بحث کرونا است و اگر کسی کرونا نگرفت یعنی سالم است و اگر کرونا گرفت یعنی بیمار است،‌ گفت: در حالیکه بیماری های فراوانی وجود دارد و می‌خواهیم که دانش‌آموزان ما از لحاظ جسمی و روحی و نشاط دارای سلامت کامل باشند. می توانیم دانش آموزان را برای طول مدت یک سال در یک آپارتمان حبس کنیم و بگوییم که از آن خارج نشوند؛ ولی آن هم بیماری ایجاد می‌کند. ما می خواهیم روح و جسم دانش آموزان ما کاملا سالم باشد ولی در عین حال من روز شنبه به صورت روشن گفتم که ما هیچ خانواده و دانش‌آموزی را با اجبار به مدرسه نمی بریم؛ اما همه وسایل دانش را حضوری، از طریق فضای مجازی و از طریق صدا و سیما پیش روی آنها می‌گذاریم.
رئیس‌جمهور در عین حال تاکید کرد: بهترین روش آموزش حضوری است و دانش آموزانی که علاقه مند هستند و خانواده‌هایی که می‌خواهند، باید به مدرسه بیایند و آموزش حضوری ببینند اما در عین حال در این زمینه اجبار نخواهد بود.
 روحانی ضمن تشکر از معلمین و اساتید که امسال بار سنگینی را بر دوش دارند، اظهار داشت: معلمین و اساتید ساعت درس‌شان محدود شده که این مشکل برایشان ایجاد می‌کند. باید نحوه تدریس را تغییر دهند، نسبت به سلامت بچه ها مراقب باشند و بار اضافی بر دوش مدرسه آمده و در عین حال دانش آموزان عزیز ما در مدرسه باید تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت و درمان سلامتشان مورد مراقبت قرار بگیرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه فکر می‌کنم دولت و ستاد کرونا تصمیم بسیار دقیق و درستی را اتخاذ کند، گفت: انشاالله دانش‌آموزان و دانشجویان ما امسال از نعمت تحصیل برخوردار خواهند بود و اساتید و معلمین زحمت تعلیم تدریس و مراقبت بیش از سال‌های دیگر بر دوش دارند.

* قدرت ملی و مردم ما در شرایط سخت تاریخی همواره توانمندی خودشان را به رخ قدرتهای بزرگ کشیده‌اند
روحانی خاطر نشان کرد: قدرت ملی و مردم ما بحمدالله در مقاطع مختلف و در شرایط سخت تاریخی همواره توانمندی خودشان را به رخ قدرتهای بزرگ جهانی کشیده‌اند.
وی افزود: ماه شهریور یک ماه درس‌آموز برای همه هست. یک بار در سال ۵۷ در همین شهریور رژیم گذشته قدرت مردم را نادیده گرفت و فکر کرد در میدان ژاله و خیابان نیروی هوایی اگر تیراندازی کند و عده‌ای را مصدوم و مجروح کند و عده‌ای دیگر را به شهادت برساند جلوی راه مردم را سد کرده و مردم ترسان و هراسان به خانه بر خواهند گشت و انقلاب و نهضت تعطیل می شود.
روحانی ادامه داد: این خطای بزرگی بود که آن روز آن رژیم انجام داد و مردم قدرت و توانمندی و ایستادگی خودشان را نشان دادند. یک بار دیگر یک ارتش بعثی در این منطقه  در یک اشتباه محاسباتی نسبت به قدرت ملت و نیروهای مسلح ما در ۳۱ شهریور سال ۵۹ به کشورمان حمله کرد و مردم ما با رشادت و ایستادگی خودشان و توانمندی شان به مردم نشان دادند که عزت مردم و استقلال کشور و اراده ملی ما لگدکوب نخواهد شد و در جنگ هشت سال پیروز شدند.
روحانی در همین زمینه افزود: یک بار دیگر تروریست ها به کمک ابر قدرت ها در همین شهریور اراده ملی و مردم ما را امتحان کردند و در شهریور سال ۶۰ فکر کردند که با انفجار و شهادت رئیس جمهور منتخب مردم و نخست وزیر و عزیزان دیگر و اراده خود را بر این ملت تحمیل کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه شهریور ماه اراده ملی و شکست دشمنان ما و ماه درس آموز برای همه هست که ملت ایران برای اهداف ملی، استقلال و عزت، نظام منتخب خود و حفظ سرزمین خود از همه توان و امکان خود استفاده خواهد کرد، گفت: امروز هم بعضی ها یک بار دیگر اراده مردم را به آزمون گرفته اند. خطای محاسباتی آمریکا از سال ۹۷ یعنی از دو و نیم سال پیش بر این مبنا بود که فکر کرد با فشار اقتصادی بر مردم و تحمیل تحریم ظالمانه و ملت بزرگ ایران را به زانو در می‌آورد.
وی افزود:‌ آن سال و سال بعد گذشت و سال سوم که امسال هست و در میانه این سال هستیم، مردم ما مقاوم در برابر همه فشارها ایستادگی کرده‌اند. دشمنان به خواسته‌شان نخواهند رسید. البته عِرض خود می برند و زحمت ما می دارند. به ملت ما رنج و زحمت وارد می کنند قیمت خود را هم به طور کامل برده‌اند. 
روحانی افزود: در شورای امنیت و سازمان ملل و در افکار عمومی و سطح جهان و حتی در پیش ملت خودشان آبرو و حیثیت خودشان را برده اند. برای مردم ما هم رنج و مشکلات درست کرده اند اما به اهدافشان نخواهند رسید و نرسیده‌اند و حتماً پشیمان هستند و حتماً باید برگردند و حتماً باز خواهند گشت. 

*  آمریکا راهی ندارد که در پایان این کوچه برگردد
وی گفت: این راه برای آمریکا بن بست است و آمریکا راهی ندارد که در پایان این کوچه برگردد وگرنه با سد و دیواره محکمی روبرو است و در این شرایط سختی که امسال بودیم مردم ما به خوبی نشان دادند و من می خواهم از ملت بزرگ ایران و همه قوا کارگزاران و دستگاه اجرایی که همه توان خودشان را به کار گرفتند تشکر کنم.
روحانی ادامه داد: در این ۷ ماه گذشته که من با کرونا مواجه بودیم و هم با تحریم و هم ماه فروردین و اردیبهشت تا خرداد ما تقریباً دروازه‌های صادرات و واردات ما بسته بود و هنوز هم مثل روز اول نشده ولی تقریباً می‌توانیم بگوییم که یک شرایط عادی هست و خوشبختانه کشور ما در ماه های رشد اقتصادی قرار گرفت.

* در بخش اقتصادی، صنعتی و خدمات و کشاورزی دارای رشد هستیم
رئیس جمهور افزود: البته در ماه‌های اول به دلیل تشدید مسئله کرونا و تحریم مشکلاتی در رشد اقتصادی داشتیم اما در ماه مرداد و الان که در شهریورماه هستیم در بخش اقتصادی و صنعتی و خدمات و کشاورزی و در بسیاری از موارد ما دارای رشد هستیم.
وی تا کید کرد: اینکه شرکت‌های بورسی صنعتی ما در مرداد امسال نسبت به مرداد سال قبل ۲.۸ دهم رشد دارند نشان دهنده این است که ملت ما در مسیر کاهش تولید است و این به معنای آن است که دشمنان ما شکست خورده اند ولو اینکه در تبلیغات خودشان و یکسری کانال‌هایی که درست کرده‌اند که اصلاً این کانال‌ها علیه منافع استقلال ایران ساخته شده است و اسمش کانال های ضد ایرانی است، می خواهند به یک نگرانی دامن بزنند و یک مسئله پیش آمده را بزرگ و بزرگتر کنند و در بازارهای مختلف ما التهاب بیافرینند و آرامش را از مردم بگیرند. همیشه هم رسوا و مفتضح می‌شوند. در همه زمینه ها که در مورد ملت ایران کار کرده اند و ملت ایران به آنها پاسخ قوی و محکم داد.

* آنهایی که به برگزاری عزداری محرم انتقاد می‌کردند آبروی خودشان رفت
روحانی ادامه داد: این شبکه ها در ماه رمضان وارد شدند و گفتند چرا می‌خواهند در مساجد را باز کنند و سلامت مردم از بین رفت ولی در نهایت آبروی خودشان رفت، در محرم گفتند می‌خواهند عزاداری کنند و مردم همه اصول را مراعات کردند و آبروی خود شان رفت. در روزی که مغازه ها میخواستند باز شود جیغ شان بلند شد که نان مردم یا جان مردم؟ باز آبروی خودشان رفت وقتی دیدند هم جان مردم و هم مال مردم هست. 
وی گفت: در روزهای اخیر هم که دنبال بحث آموزش بودند و خیلی عصبانی هستند و ناراحتند که کشور در مسیر درست حرکت می کند، عصبانی هستند که مردم به حرف‌های واهی آنها توجه نمی کنند و راه خودشان را می روند.

* باید مواظب منافع ملی مان باشیم
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه مردم با کمال اطمینان می‌دانند باید چه کار می کنند و می دانند امسال سال سختی است و همه باید در کنار هم دست هم را بگیریم، اظهار داشت: من در اینجا از همه آن‌هایی که قلم، بیان و تریبون در اختیار دارند خواهش می کنم که سال سختی هست و باید مواظب منافع ملی مان باشیم.
روحانی افزود: من هم می دانم که به انتخابات نزدیک می شویم و می دانم که افرادی از اکنون کمربند را برای انتخابات سفت می کنند. اشکالی ندارد؛ انشالله انتخابات خوب و با رقابتی خواهیم داشت اما در فضایی که به تدریج انتخاباتی خواهد شد، انتظارات را بی جهت بالا نبریم. در فضایی که به تدریج انتخاباتی خواهد شد حقایق را تحریف نکنیم چون تحریف حقایق یک گناه بزرگ و نابخشودنی ملی و انقلابی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه سیاه نمایی را آغاز نکنیم چون در این مدت کار بزرگ انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: این هفته بیست و سوم است و ما فردا افتتاح های ملی خواهیم داشت و همانطور که تقریباً در همه پنجشنبه‌های هفته افتتاح ملی داشتیم این هفته هم داریم و هفته‌های آینده هم خواهیم داشت. علاوه بر اینکه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف خودشان افتتاح های مختلفی دارند و آنها هم بسیار مهم است، همین امروز هم تعاونی‌ها افتتاح بزرگی خواهند داشت و ۳۸۳ طرح تعاونی افتتاح می‌شود که ارزش امروز این طرح ها ۱۸ هزار میلیارد تومان است و ۲۶ هزار نفر اشتغال جدید در کنار این طرح ایجاد خواهد شد. 
روحانی تاکید کرد: این حرکت ها هر روز به خوبی انجام می‌گیرد و ما پیش می رویم. ما در این فرصت علی‌رغم همه مشکلات و تحریم تا جایی که توانستیم به واحدهایی که صدمه دیده‌اند وام دادیم و به مردمی که مستأجر بودند و برای اجاره و ودیعه مشکل داشتند تلاش کردیم که در ودیعه با آنها کمک کنیم و وام در اختیار آنها بگذاریم.
برنامه‌های سفر ریاست جمهوری به استان گیلان
* بورس فراز و نشیب دارد و نباید کوتاه مدت به آن نگاه کرد
وی با بیان اینکه تلاش کردیم سهام عدالت آزاد شود و در اختیار مردم قرار بگیرد تا از این سهام استفاده کنند،‌گفت: بورس فراز و نشیب دارد و نباید کوتاه مدت به آن نگاه کرد و تاکید ما به مسولان بورس این است از سرمایه مردم مراقبت کنند. از همه تریبون‌دارها می‌خواهم مردم را یاری کنند و اجازه ندهیم اگر فضایی به وجود آمده آن فضا را دچار مشکل و سختی کنیم.
رییس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفاه روستاییان گفت:‌ اینکه شرایط عضویت در صندوق بیمه برای ۱ میلیون و۴۰۰ هزار خانواده روستایی آماده شده، یعنی یک رفاه و اطمینان جدید و یک آینده خوب برای روستاییان و اینکه روستاییان هر روز از لحاظ آب، برق، تلفن، راه، جاده، آموزش و درمان در رفاه بیشتر قرار می‌گیرند.
روحانی افزود: این جزو افتخارات دولت و کشور است که در این شرایط خاص به روستاییان کمک می کنیم و کاری می‌کنیم تا از رفاه بیشتری برخوردار باشند. همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند سال ۹۹ را با وجود همه مشکلات سال جهش تولید می‌دانیم و از همه مسئولان می‌خواهیم رونق تولید و جهش تولید را یک هدف بزرگ قرار دهند تا شاهد حرکت خوب در زمینه تولید و شرکت های دانش بنیان باشیم.
رییس جمهور تاکید کرد: جمعیت، درآمد و تعداد شرکت‌های دانش بنیان افزایش یافته است و این یعنی مردم تحت تاثیر تحریم و کرونا نیستند و با رعایت پروتکل بهداشتی همه توان خود را برای توسعه کشور به کار گرفتند و می‌گیرند.
مرجع : جهان نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما

نام شناس
Iran, Islamic Republic of
ایشان از الان ردِ صلاحیت شده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1