کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آیین افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح سه راهی مهریانی اسوج؛

اظهارات صریح روشنفکر در حضور وزیر راه / واکنش جالب روشنفکر به اینکه چه کسی وزیر را به یاسوج آورد!

13 شهريور 1399 ساعت 10:12

اگر مردم به پروازها اعتماد داشته باشند، روزانه شاهد افزایش مسافر در فرودگاه یاسوج خواهیم بود. تکلیف فرودگاه یاسوج و این مطالبه مردم را مشخص کنید، اگر قرار باشد فرودگاه به تعطیلی کشیده شود، فرودگاه سودی برای مردم نخواهد داشت.


پروژه تقاطع غیر همسطح یاسوج - سه راهی مهریان (جاده اصلی سورمق، اقلید - یاسوج) با حضور نماینده ولی فقیه، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.
به گزارش کبنا، در این آئین مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در ابتدای سخنان خود، گفت: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشکر ویژه‌ای دارم، که حضور وزیر در این محل نتیجه تلاش‌های استاندار بوده است که از وی تشکر می‌کنم.
روشنفکر افزود: برای مردم این دیار مایه خرسندی و خوشحالی است که امروز با افتتاح افزایش باند از 1600 متر به 3600 متر افزایش پیدا کرد.
روشنفکر با بیان اینکه روزانه بیش از 200 نفر مسیر یاسوج به شیراز را برای عزیمت به تهران طی می‌کنند، اظهار کرد: ولی شرایط به گونه‌ای فراهم شده که روزانه می‌توانیم دو پرواز از یاسوج به تهران و بالعکس داشته باشیم. حتی این ظرفیت مسافرین برای مشهد مقدس حداقل یک روز هفته داریم.
وی افزود: اگر مردم به پروازها اعتماد داشته باشند، روزانه شاهد افزایش مسافر در فرودگاه یاسوج خواهیم بود. تکلیف فرودگاه یاسوج و این مطالبه مردم را مشخص کنید، اگر قرار باشد فرودگاه به تعطیلی کشیده شود، فرودگاه سودی برای مردم نخواهد داشت.
وی گفت: بیش از 301 هکتار از زمین‌های آبی کشاورزی در اختیار فرودگاه قرار گرفت، میلیاردها تومان هزینه این فروگاه شده است، اگر شرایط مثل گذشته شود، نمی‌تواند در توسعه استان بصورت عملی سودمند شود.
روشنفکر بیان کرد: اگر این میزان از هکتار در اختیار کشاورزی قرار می‌گرفت، بیش از 10 میلیارد تومان سود برای مردم داشت، انتظار داریم حمایت شود و تجهیزاتی که نیاز است برای روزهای برفی و بارانی مهیا شود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425116-2.jpg
وی گفت: یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا و در ایران جاده‌های مواصلاتی است، تقاضا می‌کنم در این استانی که در بن بست قرار گرفته توجه ویژه داشته باشبد، کل جاده‌های استان ما قریب 6 هزار و 500 کیلومتر است که 4 هزار و 400 کیلومتر آن جاده‌های روستایی است، که نیمی از این جاده‌های روستایی آسفالت شده است. میانگین شاخص آسفالت در ایران 80 درصد است، که نسبت به نرم کشوری بسیار پایین هستیم.
روشنفکر بیان کرد: دیگر استان‌ها دنبال توسعه آزادراه‌ها هستند، در حالی که بسیاری از جاده‌های روستایی ما خاکی است. کلیه رفت و امدها در این روستا زمینی است.
روشنفکر گفت: مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کردند اگر اعتبارات کافی برای آزادراه یاسوج شیراز اختصاص یافته شود، می‌توانیم از این شرایط و وضعیت بن بست بیرون بیاییم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425116-3.jpg
وی بیان کرد: اتصال بخش کبکیان و جاده پاتاوه به دهدشت اعتبارات اندکی نیازمند است، امیدوارم دستور ویژه‌ای در این خصوص بفرمایید.
نماینده مردم بویراحمد و دنا اظهار کرد: اگر بر مبنای اعتباراتی که در سالهای گذشته برای اتصال یاسوج به راه آهن اقلید لحاظ کرده‌اند دنبال کنیم، 50 سال طول می‌کشد که به راه آهن اقلید متصل شویم. اگر یاسوج را به اقلید وصل کنیم، هم در حوزه‌های اشتغال و اقتصاد جنوب کشور تحول خوبی ایجاد خواهد شد.


کد مطلب: 425116

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425116/اظهارات-صریح-روشنفکر-حضور-وزیر-راه-واکنش-جالب-اینکه-کسی-یاسوج-آورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1