کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت بیماری کرونا را تشریح کرد

مرگ 3 نفر بر اثر کرونا / وضعیت کهگیلویه و بویراحمد قرمز می‌شود

8 شهريور 1399 ساعت 21:00

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در این استان خبر داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش کبنا، دکتر پرویز یزدانپناه گفت: 3 بیمار 46، 90 و 36 ساله که دو نفر با داشتن بیماری زمینه‌ای و یک نفر بدون بیماری زمینه‌ای بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست دادند.

 وی اظهار داشت: در هشتمین روز از شهریورماه، 238 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 108 نفر مبتلای قطعی هستند و 14 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: جواب ۱۸۸ نمونه  کووید ۱۹ آزمایشگاه سلولی مولکولی نشان دهنده  افزایش درصد و موارد مثبت در بویراحمد (۵۳ درصد)، کهگیلویه (۳۸ درصد)، چرام (۷ درصد) و لنده (۲ درصد) بوده که بالاترین درصد موارد مثبت در طی ۶ ماه گذشته در استان است.
 
وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 4351 مورد گزارش شده است.
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424948-2.jpg
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یاسوج با اشاره به افزایش تعداد موارد بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان هشدار داد و گفت: با ادامه این روند، استان بزودی وارد وضعیت قرمز می‌شود. همچنین لازم است مردم بدانند از ظرفیت حداکثری تخت‌های بیمارستان‌ها استفاده شده است، تخت‌های مراقبت‌های ویژه در آستانه تکمیل ظرفیت هستند و نیروهای بهداشتی درمانی خسته و کارآیی اولیه را ندارند.

وی ضمن تسلیت ایام تاسوعا وعاشورای حسینی به مردم شریف استان، افزود: شایسته است از عزاداران حسینی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و تبلیغات اسلامی به سبب نظارت دقیق بر مراسم‌های عزاداری تشکر وقدردانی نماییم.
 
دکتر یزدان پناه خاطر نشان کرد: لازم است مراسم‌هایی مانند تشییع جنازه در استان تحت نظارت کامل و با مجوز فرمانداری‌ها، دادستانی، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت شهرستان‌ها برگزار شود تا شاهد مرگ و میرهای افسار گسیخته در هفته‌های آینده نباشیم.


کد مطلب: 424948

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424948/مرگ-3-نفر-اثر-کرونا-وضعیت-کهگیلویه-بویراحمد-قرمز-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1