تاریخ انتشار
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۴۲۴۶۹۵
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در نشست ستاد مقابله با کرونا:

شهریور مرگبار بویراحمد / صنوف پرخطر یاسوج یک هفته تعطیل می‌شود / آرامستان‌ها تعطیل است / برخورد با مدیران سهل‌انگار

۹
۴
شهریور مرگبار بویراحمد / صنوف پرخطر یاسوج یک هفته تعطیل می‌شود / آرامستان‌ها تعطیل است / برخورد با مدیران سهل‌انگار
کبنا ؛به گفته مسئولان علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت شهرستان بویراحمد به لحاظ شیوع کرونا قرمز است، پرویز یزدان پناه می‌گوید: «تعداد موارد مثبت کرونا در استان چهار هزار و ۹۰۰ مورد است، و در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۰۴ نمونه گرفته شده، ۶۰ مورد مثبت بوده که از این تعداد ۴۷ نفر در شهرستان بویراحمد و بسیاری از آنان مربوط به خانه سالمندان سروک بوده است.  همین مسئله سبب شد تا بعد از ظهر امروز (شنبه 1 شهریور ماه 99) به ریاست شاهرخ کناری فرمانداری بویراحمد و با حضور معاون دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
 به گزارش کبنا، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این نشست با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و تبریک روز پزشک، هشدارهای جدی را به مسئولان و مردم در خصوص شیوع کرونا داد و اظهار داشت: اگر کرونا در شهرستان ما شیوع بیشتری پیدا کرده است، ام مرگ و میرهای ما خیلی پایین‌تر از کشور است. 73 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند که 22 نفر از آنها در شهرستان‌ بویراحمد بودند.
کناری در همان ابتدای صحبت‌هایش از شهریور مرگبار در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: بر اساس آنچه که مسئولان بهداشت و درمان می گویند، شاید شهریور مرگباری در شهرستان بویراحمد داشته باشیم. در ابتدای شیوع کرونا همه مسئولان و مردم پای کار بودند و شرایط استان و شهرستان هم شرایط خوبی بود، اما متأسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتیف الان شرایط سختی داریم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424695-2.jpg
وی افزود: یک شب 72 عروسی در سطح شهرستان بویراحمد برگزار که همه آنها را جمع آوری شد. در واقع این‌ها جشن عروسی نیست بلکه جشن مرگ باید نامیده شود.
شاهرخ کناری در ادامه با گلایه شدید از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم، اظهار داشت: در نیمه دوم مرداد ماه تعداد بیماران بستری در بیمارستان کرونایی شهید جلیل یاسوج به 210 نفر رسید که این در 12 روز اتفاق افتاد.
وی تاکید کرد: تعداد بیماران کرونای بستری شده در بیمارستان یاسوج از 80 به بالای 90 درصد رسیده و هم اکنون 15 نفر در بخش ICU بستری است. این پیامد به جهت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است.
 فرماندار بویراحمد بیان کرد: کرونا چهره خشن خود را به نمایش گذاشته و اکنون افراد زیر 18 سال هم به این بیماری گرفتار شده‌اند.
کناری در ادامه برای مدیران شهرستان بویراحمد خط و نشان هم کشید و گفت: اگر صنف زیر مجموعه دستگاه دولتی پروتکل‌ها را رعایت نکند و بر خلاف سیاست‌های ستاد ملی کرونا عمل کند، با مدیران مربوطه برخورد قانونی می‌شود. به طور مثال اگر یک مکان تفریحی و گردشگری پروتکل‌ها را رعایت نکند و تخلف داشته باشد، باید با مدیر گردشگری برخورد شود.
وی خطاب به مسعودی کوشک معاون دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: اگر در فرمانداری بویراحمد نسبت به مقابله و پیشگیری از کرونا کوتاهی می‌شود، با فرماندار برخورد کنید. دیگر فرصت آزمون و خطا تمام شده است. اگر کسی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، در واقع امنیت سلامت مردم را تهدید کرده است.
. کناری به نام بردن از صنوف مختلف، اظهار داشت: صنوف پرریسک به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند. این صنوف شامل؛ قهوه خانه، گیم نت‌ها، اماکن ورزشی، رستوران، کافی شاپ ها، بستنی فروشی‌ها، قیلان سراها، موبایل فروشی، باغ‌های تفریحی و گردشگری هستند.
فرماندار بویراحمد گفت: در صورت همکاری و برگشتن شرایط عادی این صنوف دو باره به فعالیت خود ادامه می‌دهند. زمان فعالیت پاساژها نیز تا ساعت 18 عصر می‌باشد. جمعه بازار یاسوج نیز باید تا ساعت 18 فعالیت کند و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند، تعطیل می‌شود.
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424695-3.jpg
وی بر افزایش گشت‌های بهداشت و تعزیرات تاکید کرد و گفت: گشت مشترک بهداشت و تعزیرات حکومتی از سه نوبت به 5 نوبت برسد. و هر صنفی که دستور العمل های بهداشتی را رعایت نکند، جزء صنوف پرخطر شناسایی می‌شوند و برخورد می‌شود.
شاهرخ کناری فرمانداری بویراحمد از مسئولان اتاق اصناف و شهرداری یاسوج خواست تا به زیر مجموعه‌های خود رعایت بهداشت را متذکر شوند و افزود: اگر رانندگان تاسی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشد، و یا مسافری بدون ماسک سوار شود، باید برخورد لازم انجام بگیرد. ما نمی‌توانیم هزاران نفر را مقصر بدانیم، بلکه مسئولان امر باید پاسخگو باشند.
 وی از مسئولان شهرداری یاسوج همچنین خواست که آرامستان‌ها را کاملاً تعطیل کنند.
کناری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت تاکید کرد و گفت: برخی از جایگاه داران سوخت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. بانک‌ها 84 درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند که البته افت داشت. با دستگاه‌های دولتی که در مقابله و پیشگیری از کرونا کاهلی می‌کنند، برخورد می‌شود.
 کناری در بخش پایانی صحبت‌هایش از مسئولان علون پزشکی خواست تا بیمارستان معینی را کنار بیمارستان شهید جلیل یاسوج برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی مشخص کنند که در صورت لزوم از آن استفاده شود.
وی همچنین بر توجه و نظارت بر خانه سالمندان و زندان یاسوج تاکید کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت دست اندرکاران سایت کبنا نیوز
خواهش میکنم به گوش مسئولین برسانید که علاوه بر صنوف پرخطر بالا در شهرستان کهگیلویه باید به کلینیک های پزشکی و مراکز سنوگرافی و بنیاد مسکن هم اشاره کرد که کل مراجعین را در زمان مشخص و با ریسک بالا جمع میکنن برای نوبت دهی درصورتی که می‌توان هرکسی در هر موقعی مراجعه کنه بهش برای روز یا روزهای بعد نوبت بدن نمیدونم چه دلیلی داره که میگن باید دریک زمان مشخص و مخصوص همان روز جمع بشن برای نوبت دهی
اجرکم عندالله
وحید
Iran, Islamic Republic of
لطفا ورود خروجی های شهر کنترل شود ماشین های با پلاک متفاوت وارد استان می‌شوند در جلوی در های ورودی جمعه بازار فروشگاه های بزرگ از مواد الکل زا استفاده کنند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
یه فکری بحال زندانیان کنید اقای دادستان محترم گناه داره بخاطر یه چک یه دعوا یه خودرو یا یه جرم سبک اینها گرفتار زندان بشن فکر کنم همون شورای حل اختلاف بتونه رسیدگی کنه و زندانی در کار نباشه ممنون از توجهی ک میکنید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بخاطر عروسی ها نبود، اوج شروعش وقتی بود که خوردیم به تعطیلات و شما عرضه نداشتین راه های استان رو ببندین و هرچی مسافر از اهواز و اصفهان و شیراز بود ریختن تو شهر، دقیقا از هفته ی بعدش آمارش بطور چشمگیری رفت بالا، لطفا نظر منو حذف نکنید رسانه ی مردمی
......
Iran, Islamic Republic of
سلام .خواهش میکنیم بازرسی استانداری از ادارات شهرستان سرکشی و بازدید کنه ببینه بخشنامه ها رو مدیران اجرا کردن یا نه ...برخی مدیران سختگیری بیجا میکنند و با جان کارمندان بازی میکنند.
مسعود موسی خانی
Romania
به زور از کار افتادن زیاد میدونستم آقایان ریس دفتر شد مشاور
Iran, Islamic Republic of
دولت میتونه خیلی از اماکن پرخطر را تعطیل کنه
اما خبر از خیلی ها که کرونا گرفتند وبه خطر نداری مجبورند بیماری خود را پنهان کنند ومشغول کار باشند ندارد
Iran, Islamic Republic of
نظر بنده این است ک شغلهای پر خطر هر زودتر تعطیل شود در ضمن دولتم باید همکاری کند ن وعده الکی بدهد ما امیدی ب دولت نداریم
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا به مردم نیازمند کمک کنید تا زنجیره کرونا قطع شه.
مسئولین هم یکم شهرو ضد عفونی کنند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1