تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۴۲۴۴۳۹
آمارهای مبتلایان به کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته؛

کاهش مرگ و میر روزانه کرونا در کشور/ ۱۴۷ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

۰
کاهش مرگ و میر روزانه کرونا در کشور/ ۱۴۷ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته
کبنا ؛
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۹ نفر از آنها بستری شدند.
وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ نفر رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۶۳۹ نفر رسید.
لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۹۷ هزار و ۴۸۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
وی افزود: ۳۸۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری گفت: تا کنون دو میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.
لاری گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
وی در توضیح وضعیت بیماری در استان یزد گفت: استان یزد در اسفندماه سال گذشته شاهد خیز شدید و قابل توجه در موارد ابتلا و بستری این بیماری در اغلب شهرستانها بود که با همکاری مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایتهای ستاد استانی، از اوایل فروردین تا اواسط خرداد ماه شاهد سیر نزولی موارد ابتلا و بستری در اغلب شهرستانها بودیم. اما علیرغم توصیه های اکید بهداشتی، از خردادماه نمودار ابتلا و بستری در این استان روند صعودی گرفته و با وجود آنکه طی دو هفته تا حدی از شیب صعودی آن کاسته شده، اما همچنان وضعیت بیماری در اغلب شهرستانهای این استان شکننده و حساس است؛ به طوری که در هفته گذشته دو شهرستان دیگر به شهرستان های در وضعیت قرمز این استان اضافه شده است و اکنون هشت شهرستان از جمله ابرکوه، بافق، خاتم، مهریز، میبد و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و دو شهرستان از جمله شهرستان اردکان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند.
وی میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی را ۷۰ درصد و وسایل حمل و نقل عمومی را ۷۵ درصد و همچنین استفاده از ماسک توسط متصدیان و شاغلان واحدهای صنفی و صنعتی را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در ادارات و سازمانهای دولتی و کمترین میزان در مراکز خدمات بیمه و دفاتر پیشخوان دولت است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هیات های عزاداری یزد به برگزاری مراسم پرشور در ماه محرم معروف هستند. حال با توجه به شرایط حاکم و همه گیری بیماری کووید -۱۹ در سراسر کشور، توصیه و درخواست مان از مسوولان و مردم این استان آن است که کمک کنند تا عزاداری در ایام پیش رو مطابق با ضوابط ستاد کرونا باشد.
وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی مردم کشورمان در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مرتب دستها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم. / ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1