تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۴۲۴۴۱۲
کبنا از گچساران گزارش می دهد؛

اعتراض گوجه کاران لیشتری به عدم پرداخت مطالباتشان / دولت حمایت نمی کند

۱
۰
اعتراض گوجه کاران لیشتری به عدم پرداخت مطالباتشان / دولت حمایت نمی کند
کبنا ؛برخی از گوجه کاران منطقه لیشتر گچساران نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود نسبت به سازمان تعاون استان گلایه مند شده و خواستار مطالباتشان هستند.
یکی از این کشاورزان در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: 270 هکتار سطح زیر کشت کشاورزان لیشتری است، که هر هکتاری 80 تن گوجه برداشت می شود. سازمان تعاون روستایی گفت خرید حمایتی می کنیم. شرکت ها قرارداد 40 روزه با کشاورزان بستند، و قرار بود تا این تاریخ سازمان تعاون روستایی استان، به ازای هر کیلو 400 تومان پرداخت کند، علاوه بر این شرکت ها هم قرارداد یک ماهه بستند، الان از تاریخ چهل روزه ، بیشتر از سی روز می گذرد و هنوز امروز و فردا می کنند. شرکت ها واقعا دارند ظلم می کنند.
این کشاورز افزود: هر بار مسئولان می آیند 2 میلیون می دهند، و امروز و فردا می کنند، در حالی که مطالبات کشاورزان لیشتر حداقل 6 میلیارد تومان است.
https://www.tahlilbazaar.com/d/2020/06/16/3/27780.jpg
یکی دیگر از کشاورزان لیشتر اظهار کرد: ما قصد نداریم اعتراض و گلایه کنیم، ولی شما ببینید، الان زمانی است که باید کشت محصول را شروع کنیم، همه گوجه کاران برای به زیرکشت بردن محصول چک داده اند، آبرو گذاشته اند، همه طلبکار دارند، خیلی ها قرضی اورده اند و آبرو گرو گذاشته اند، این چه نوع مدیریتی است که اینهمه ما را معطل می کنند؟  
وی افزود: وقتی مراجعه می کنیم، سازمان تعاون می گوید باید دولت بدهد، دولت هم مشخص نیست که کی پول بدهد، حمایت نمی کند. شرکت ها هم همینطور، شرکت ها هم دولتی هستند، پول نمی دهند، کشاورز بارش را به شرکت داده، ولی نه شرکت ها پول می دهند و نه سازمان تعاون. از موعد مقرر گذشته ولی هنوز خبری از پول نیست، الان هیچ کس نتوانسته است کشت مجدد انجام دهد، به خاطر اینکه سازمان تعاون قرار بود پول بدهد و نداده است.
یکی دیگر از کشاورزان اظهار کرد: سازمان تعاون مراجعه کرده ایم، پیگیر هستند ولی دولت حمایت نکرده، الان خیلی از کشاورزها چک داده اند و مشکل دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این دولت جیب مردم را نزنه گوجه پیشکشش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1