کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال متنی مطرح شد

انتقاد فرماندار اسبق کهگیلویه بزرگ به تبعید مجرمان به استان

24 مرداد 1399 ساعت 17:46

بدون تردید این مسئله تکدر خاطر و نگرانهای زیادی بین مردم این دیار ایجاد کرده و متاسفانه تنها مرکز استانی که در این لیست آمده یاسوج عزیز ماست که امیدواریم همانطور که ذکر کردم سهوی و از سر بی اطلاعی باشد.


 در پی انتخاب و معرفی دو شهر یاسوج و گچساران به عنوان محل تبعید مجرمان در نامه وزارت کشور به قوه قضائیه ناصر منصوری فرماندار اسبق کهگیلویه بزرگ طی نامه‌ای به مسئولان استان نسبت به این‌موضوع انتقاد کرد.
به گزارش کبنا، متن نامه منصوری به شرح زیر است؛

 
درپی انتخاب یا معرفی ۳۶ شهر برای محل تبعید مجرمان که دوشهر آن در استان همیشه آماده به خدمت وپیشگام در همه بحرانها و نیازهای کشور است. به عنوان یک شهروند این استان پرافتخار به مسئولین کشوری به خصوص وزیر محترم کشور و دادگستری و به نماینده محترم ولی فقیه دراستان و استاندار محترم و نمایندگان محترم مردم درمجلس و ائمه محترم جمعه و... یادآوری نکاتی راضروری می دانم؛ مردم استان ما تعهد و وفاداری و ولایتمداری خود را در صحنه‌های مختلف انقلاب به احسن وجه نشان داده‌اند وحضور منحصر بفرد آن‌ها در دفاع از انقلاب و بخصوص در جنگ تحمیلی هشت ساله از آمار شهدا و ایثارگران استان به نسبت جمعیت گرفته تا اخلاص و صداقت و صفا و مهمان نوازی مردم صد در صد شیعه دوازده امامی آن و همراهی تام و تمام و از سر صدق و ایمان آنها به اسلام و انقلاب، تعهد و وفاداری آنها بارها به اثبات رسیده است. با وجود چنین استان چهارفصل و منحصر به فردی با آب هوایی متنوع و مطبوع و طبیعتی بکر و چشم نواز و منابع سرشار خدادادی از جنگل و کوه و چشمه سارهای زیبا و رودخانه‌های متعدد تا گیاهان داروئی و گونه‌های متنوع جانوری و حیات وحش و معادن و ذخائر بخصوص در حوزه نفت وانرژی درشهرستانهایگچساران و بهمئی بی شک لطف بی منت و رحمت بیکران و برکت الهی بر این مردم سایه افکنده است لذا چند سؤال دراین مورد باقی است:
۱- اولاً در مورد تعداد و کمیت شهرهای محل تبعید بنده صاحب نظر و متخصص نیستم اما به عنوان یک شهروند ایرانی به ذهنم آمد که با لحاظ ۳۶ شهر درخور و مناسب تبعیدگاه در کشور ام القرای جهان اسلام که شاید بتوان گفت با لحاظ مردم آن‌ها اجباراً یا اختیارا قریب یا بیشتر از ۳ میلیون نفر کشور با این حساب در تبعیدگاهها زندگی می‌کنند چندان زیبنده به نظر نمی‌رسد ۲- آنچه ما شاهد بودیم و به یاد داریم مرکز استان ما شهر یاسوج با طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع ودل انگیز و آبشارهای زیبا و چشمه سارهایش نه تنها برای هم استانیهای که برای مردم کشور و استانهای همجوار از اصفهان گرفته تا استان‌های خوزستان و بوشهر و فارس و... محل گردشگری وتفّرج و تفریح و... بوده است شاید آنهایی که اسم یاسوج را در این لیست لحاظ کرده‌اند تاکنون خود به یاسوج سفر نکرده‌اند و به تاریخ و جغرافیای و فرهنگ مهمان نوازی این دیار آشنایی نداشته‌اند که امیدواریم اینطور باشد ۳-بدون تردید این مسئله تکدر خاطر و نگرانهای زیادی بین مردم این دیار ایجاد کرده و متاسفانه تنها مرکز استانی که در این لیست آمده یاسوج عزیز ماست که امیدواریم همانطور که ذکر کردم سهوی و از سر بی اطلاعی باشد. ۴_انتظار مردم از مسئولین مذکور در این یادداشت این است که توجه و اهتمام و حساسیت به این موضوع داشته، چون دیار و سرزمین پرافتخار استان ما بخشی از هویت ما را تشکیل می‌دهد و به فرموده پیامبر بزرگ اسلام حب الوطن من الایمان، و محافظت و مراقبت و حساسیت نسبت به محبوب امری، عقلانی، طبیعی و درونی است.
 
ناصر منصوری فعال فرهنگی اجتماعی و فرماندار اسبق کهگیلویه بزرگ
 


کد مطلب: 424367

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424367/انتقاد-فرماندار-اسبق-کهگیلویه-بزرگ-تبعید-مجرمان-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1