تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۴۲۴۳۱۳
فاطمه هاشمی خطاب به پرویز فتاح؛

عوامل دو فقره آتش زدن دفتر آيت‌ا...هاشمی را معرفی كنيد

۰
عوامل دو فقره آتش زدن دفتر آيت‌ا...هاشمی را معرفی كنيد
کبنا ؛ چند سال است که آيت‌ا... هاشمي در قيد حيات نيست اما ناگفته‌هاي زندگي اين شخصيت بزرگ تاريخ ايران به‌زودي پايان نمي‌گيرد و اسرار مگوي زيادي که او تمايل به علني شدن آنها براي حفظ آرامش جامعه نداشت به‌تدريج بازگويي مي‌شود مانند آنچه ديروز فاطمه هاشمي در نامه به رئيس بنياد مستضعفان ذکر کرد: «دوبار آتش زدن دفتر آيت‌ا... هاشمي»! آيت‌ا... هاشمي در طول دوران حياتشان در سمت‌هاي مهم و تاثيرگذار حضور داشتند اما زندگي شخصي ايشان فارغ از تجملات بود. آيت‌ا... هاشمي را مي‌توان به‌عنوان يک نماد امانتداري و حق‌‌طلبي هم معرفي کرد چنانکه آنچه در دوران مسئوليت تحويل مي‌گرفت، پس از پايان حضورش تحويل مي‌داد و هيچگاه نخواست تا ملک و امتيازي نصيب خود کند. به همين دليل بود که اظهارات اخير پرويز فتاح رئيس بنياد مستضعفان براي آناني که از روحيات آيت‌ا... شناخت داشتند غيرقابل باور و تاييد بود. بر همين اساس ديروز فاطمه هاشمي فزرند ارشد آيت‌ا... در نامه‌اي به پرويز فتاح اظهارات او را نادرست خواند. در نامه فاطمه هاشمي خطاب به فتاح آمده است: اظهارات اخير جنابعالي در مورد برخي اموال بنياد مستضعفان، هرچند آنچنان آش شوري شد که با واکنش‌هاي منفي از سوي مخاطبان، دستگاه‌ها و نهادهاي حتي همسو با جنابعالي قرار گرفت تا جايي که مجبور به حذف و سانسور اين سخنان از بخش بايگاني رسانه‌اي خود شدند، ولي بيانات مجدد شما در مورد کاخ مرمر و آثار باستاني آن، در خوشبينانه‌ترين حالت، حکايت از بي‌اطلاعي يا کم‌اطلاعي جنابعالي دارد. شما که خود در مقطع رياست آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني بر مجمع تشخيص مصلحت نظام در همان ساختمان، با ايشان ديدار و گفت‌وگو داشتيد، بايد به خوبي بدانيد که اولا: اين ساختمان بعد از انقلاب اسلامي، مدتي در اختيار کميته انقلاب و سپس قوه قضائيه و دادستان کل انقلاب قرار گرفت و سال‌ها مرحوم آيت‌ا... موسوي اردبيلي به‌عنوان رئيس قوه قضائيه، آيت‌ا... يوسف صانعي به‌عنوان دادستان کل کشور و آيت‌ا... محمدي يزدي به‌عنوان رئيس قوه قضائيه، در آن مستقر شدند و اتفاقا در آن سال‌ها به‌ويژه در زمان استقرار آيت‌ا... يزدي، تغييرات و تخريب‌هاي زيادي در آثار باستاني اين بنا، بدون اطلاع سازمان ميراث فرهنگي آن زمان ايجاد شد که بعدها، بنياد مستضعفان به‌عنوان مالک و سازمان ميراث فرهنگي به‌عنوان متولي نگهداري کاخ، به دستور آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني و با همت و مديريت پيگير مرحوم دکتر حبيبي، اقدام به مرمت و بازسازي قسمت‌هاي تخريب‌شده آن کردند.
دختر هاشمی رفسنجانی: حوله پدرم آلوده به رادیو اکتیو بود | Euronews
پدرم نقشي در انتخاب ساختمان نداشت
در ادامه اين نامه تصريح شده است: بعيد است، جنابعالي از سابقه کاربري اين ساختمان قبل از مرحوم آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني و مرمت‌هاي صورت‌گرفته در آن، بي‌اطلاع باشيد که هر بار به‌عمد، از ايشان نام مي‌بريد!! بر شما پوشيده نيست که اين ساختمان دولتي پس از پايان دوره رياست‌جمهوري آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني، بنا به توصيه شوراي عالي امنيت ملي، به دلايل رعايت مسائل حفاظتي و امنيتي، در اختيار ايشان قرار گرفت و آيت‌ا... هاشمي، در انتخاب آن، هيچ نقشي نداشتند. اظهارات جنابعالي، هنگامي قابل تامل‌تر و داراي جهت‌گيري‌هاي جناحي و سياسي بيشتر مي‌شود که در هيچ‌يک از اظهارات‌تان، به ساير اماکن و کاخ‌هاي موجود در همان محدوده خيابان پاستور که اتفاقا هنوز در دست برخي مقامات قرار دارد و در حال حاضر کاربري اداري پيدا کرده است، هيچگونه اشاره‌اي نمي‌کنيد، از جمله: ساختمان نظام مافي، کاخ نخست‌وزيري، کاخ قوه قضائيه و کاخ فرح و ... اگر جنابعالي واقعا تا اين حد نگران کاخ‌ها و آثار باستاني موجود در آنها هستيد، بهتر است پرونده 2 فقره آتش زدن کاخ مرمر در زمان استقرار آيت‌ا... ‌هاشمي را از دستگاه‌هاي ذيربط و بايگاني بنياد بخواهيد تا بدانيد چه کساني براي تهديد جان ايشان، حتي حاضر شدند آثار باستاني منحصر‌به‌فرد آن را با افراد مستقر در آن به آتش بکشند و مرحوم آيت‌ا... هاشمي، چه اهتمام و جديتي براي ترميم تابلوهاي نفيس نقاشي به آتش کشيده شده و فرش‌هاي آن مجموعه انجام دادند.
فيلم آتش‌زنندگان را ببينيد
فاطمه هاشمي خطاب به فتاح آورده است: شما حتي مي‌توانيد فيلم و تصاوير فرد يا افراد آتش‌زننده را که از طريق دوربين‌هاي مداربسته ثبت و ضبط شده و در اختيار مقامات انتظامي و امنيتي آن زمان قرار گرفت (که البته هيچ‌گونه پيگيري هم انجام نشد) بخواهيد و خود، به عنوان متولي امر، پيگير قضائي پرونده تخريب‌کنندگان آثار باستاني باشيد و بدون ملاحظه کاري و ترس، نتيجه را در اظهارات‌تان به افکار عمومي اطلاع دهيد. همچنين بد نيست در کنار حساسيتي که به حفظ و بازپس‌گيري اماکن دولتي داريد، نيم‌نگاهي هم به برخي اماکن و اموال متعلق به بيت‌المال بنياد داشته باشيد که طي اين سال‌ها به افرادي خاص به ثمن بخس واگذار شده و هنوز کسي به سراغ آنان نرفته است يا کساني که بنياد خود املاک دولتي را در اختيارشان گذاشته و در آن ساکن شده‌اند. از جنابعالي به‌عنوان فردي مدعي رعايت انصاف و پايبندي به ارزش‌هاي اسلامي و اخلاقي، انتظار مي‌رود بر سبيل انصاف، حقيقت و وجدان بيدار سخن بگوييد و حرکت کنيد.

منبع: آرمان ملی
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1