تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۴۲۴۲۹۸
یادداشت ارسالی؛

دهدشت شهر بدون شهردار و بلاتکلیفی شهر و شهرداری

سجاد برخه
۹
۱
دهدشت شهر بدون شهردار و بلاتکلیفی شهر و شهرداری
کبنا ؛پس از حواشی فراوان خروجی جلسه شورای شهر دهدشت برای سکانداری شهرداری انتخابی شوکه کننده و تعجب برانگیز بود که منجر به واکنش های زیادی شد که چنین واکنش هایی با این نوع انتخاب اجتناب ناپذیر و قابل پیش بینی بود!
انتخابی که مسلمأ خود اعضای شورا قریب به یقین آمادگی نقدها و حاشیه های پیامدی آن را داشته اند ، و حال باید پاسخگوی اذهان عمومی برای دفاع از انتخابشان باشند! 
آن هم انتخابی که تاییدیه اش هنوز صادر نشده و شهر و شهرداری در بلاتکلیفی بسر می برند!
علت این بلاتکلیفی را باید در نحوه و معیار انتخاب اعضای شورا جستجو کرد!
خبطی مهم که در این انتخاب واقع شده ،تخطی از قانون برای اهراز شرایط شهردار است،
طبق آیین نامه بشماره۱۳۰۷۳۰/ت۵۴۱۵۳ مورخه ۱۳۹۷/۰۴/۱۰ هیئت وزیران برای شهر های بالای ۵۰هزار نفر جمعیت، شهردار باید دارای سابقه مدیریت میانی ۵سال باشد، لذا بر اساس آیین نامه فوق الذکر شهردار منتخب از آیتم قانونی تصدی شهرداری برخوردار نمی باشد.
مجالی در این مقال برای پرداختن به سوابق شهردار منتخب و حواشی ایجادی زمان انتخابات مجلس یازدهم ایشان نیست،توخودحدیث مفصل بخوان از این مجمل!
لازم است اشاره ای گذرا به جایگاه گرایشات قومی قبیله ای در میزان تاثیر پذیری انتخاب ها داشته باشیم چرا که این نوع نگاه آفتی ست برای عدم شایسه سالاری واین شورا نیز از این نوع نگاه بی نصیب نبوده!
نکته دیگری که به دلیل اظهارات برخی دوستان باید عنوان شود این است که ؛داشتن مدرک تحصیلی عمران دلیلی قانع کننده برای این انتخاب نیست و همانطور که همه واقفیم، شهرداری دارای معاونت های عمرانی و فرهنگی و...می باشد، که حضور در این سمت ها نیازمند گرایش تخصصی ست.
اینکه علیرغم میل باطنی چهره ای فرهنگی و محبوب توسط اعضای شورا دعوت شود و سپس تحت فشار سیاسی تغییر موضع داده شود،کاری ناپسند است که ضربه مخربی ست برپیکره اعتماد عمومی،ونشان می دهد در ذهن اکثریت اعضاء شورا شایستگی چه معنایی داشته است!
مع الوصف منتظر نظر مسئولین مربوطه برای حکم شهردار منتخب هستیم. از مسئولان اجرایی ،نظارتی و همچنین حاج آقا موحد نماینده محترم تقاضا داریم با توجه به حساسیت موضوع، نگاه ویژه ای به این داستان داشته باشند.
بدون شک قانون فصل الخطاب است!
همه قانون مند و قانون مدار باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

روح الله
Iran, Islamic Republic of
شوراچه ربطی به موحد داره.اگر من باهمه انهارابطه دارم ۹۰درصد بجزیک نفر همه برخلاف موحدهستند..پس کبنا وراک نیوز شلوغی نکنید
سجاد
United States
شورا ربطی به موحد نداره،ولی نظارت برای جلوگیری از قانون گریزی ربط داره
United States
نه آن درست بود و نه این.جنابعالی هم مثل اعضای شورا با انتخاب از پیش به حوزه شهرداری برخورد می فرمایی.شهر داری دهدشت می بایست به دلیل کمبود منابع مالی به شخصی با خلاقیت و توانایی خلق پول واگذار می شد.متاسفانه با ورود افراد آبرومند برای هر دو طرف رقابت و فشار بر خانواده های اعضای شورا عملا کار از کارشناسی خارج شد.در کجای دنیا بدون حتی یک جلسه با کاندیداها شورا شهردار انتخاب می کند؟به حال مردم دهدشت و انتخابهایشان باید شیون کرد.با نگاه ظاهری به طرفین رقابت حداقل شخص انتخابی، سابقه چند پیمانکاری را داراست شخص فرهنگی مورد حمایت جنابعالی جز ریاست اداره ارشاد دهدشت چه هنری داشته است؟آیا واقعا فکر می فرمایید که با این افراد دهدشت پیشرفتی خواهد داشت؟مگر آقای برخه رئیس آب و فاضلاب نبود؟شورا می بایست استعداد یابی می کرد که نکرد.انتخاب فعلی هم انتخاب میرزا... هست و اعضای شورا فقط امضا زدند
سجاد
United States
مسئله،مسئله حمایت نویسنده از شخص خاصی نیست،مسئله تاثیر پذیری اعضای شورا از فشار سیاسی افراد برای انتخاب است،قانون گریزی که اتفاق افتاده!
آقایی که انتخاب شد صرف اینکه چند جا پیمانکار خرد بوده که نمیشه حرف
جهانتاب
Iran, Islamic Republic of
شک نکن هر کس بیاد بهتر از شهردار قبلی هستش فرار را برقرار ترجیح داد..همچون که در زمان انتخابات مجلس برای خودش بازار گرمی راه انداخت وبعد....همون که دور دهم مجلس به عدل رای نداد و شد همه کاره عدل....اثبات شده های عزیز با چه رویی مطلب میگذارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه قانون بود خوب اجرا می شد و اعضای شورا آگاه بودند که باید قبل از رفتن باید حسابی سین جیم می شد..
Iran, Islamic Republic of
کبنا همون کامنتو نذاری بهتره تا ایقد سانسور کنی
سجاد
United States
پیداس مطلب اصلا به مذاقتون خوش نیومده و نسبت فامیلی دارید با جناب داورپناه،احتمال قریب به یقین هم از سفره پهن شده زمان انتخابات روستای کلایه هم مطلع هستین!
واقع بین باشید و قانون مند بدور از تعصب
محمد دستوریان
Iran, Islamic Republic of
تاسف برای دهدشت برای آرا عمومی و فقر و بدبختی که ۱۶ سال جز مخروبه ای بر جای نگذاشتند
از گذشته تا به امروز شهرداران بسیاری بر این مسند تکیه دادند و هیچ کدام شامل این همه حب و بغ طیف های سیاسی نه مردم نشدند
امروز هم اگر شما به این قوانین استناد کرده اید برای مردم نیست بلکه از شکستی که به یک باره در یک شب با هوشیاری و آگاهی اعضای شورا بر دیگران وارد شد و شوک آن شکست نماینده کهگیلویه را وادار به ملاقات با معاون وزیر کرد
شکست های دگر در راه است آماده باش ای آن که جز مخروبه بر جای گذاشتن کارت نیست
سجاد
Iran, Islamic Republic of
شما که دیگه بغضتون کاملا هویداست جناب دستوریان!!
شکست و پیروزی برای شهری که محروم است معنایی ندارد بزرگوار!حرف از لیاقت و شایستگی ست نه تعصب و قومیت گرایی!
تا نگاه نگاهی همچون شماهاست دهدشت پیشرفت نخواهد کرد...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1