کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سردار غلامعلی حیدری از فعالین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی نوشت:

فریادهای بی‌پاسخ کشاورزان چرامی / وقتی گوش هیچ مسئولی بدهکار نیست

22 مرداد 1399 ساعت 1:51

الحمدالله که ما در این استان سازمان موضوعی به نام کشاورزی و متولی نداریم اما جنابعالی ظاهراً به عنوان استاندار که تشریف دارید در خصوص انبوه التماس کمک طلب قشر زحمت کش کشاورزان شیخ حسین و موگرم و بلدان در چرام چه تدبیر دارید؟ گرچه ممکن است جنابعالی استاندار سرزمین دیگری باشی و ما ندانیم که این هم چندان عجیب نیست که ما از حقوق سرزمینی استان کهگیلویه و بویراحمد خارج شده و خود نمی‌دانیم.


سردار غلامعلی حیدری از فعالین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات کشاورزان چرام اشاره کرد و نوشت: وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و استاندار محترم نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد و آقای سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ و صدا و سیمای استان؛ اکنون که این یاداشت را در میانه فریادهای آه و اندوه غمبار صاحبان دستانی پینه بسته به سوی شما مینگارم که چین و چروک صورتهای سوخته در زیر آفتاب دیگر التیام نخواهد یافت، شاید التیام یابد اما سفره خشک شده آنان یادشان نخواهد رفت.
این روزها فریاد مردم را نسخه‌ای از صدای صحنه‌های نبردهای بی بازگشت دفاع مقدس تداعی دارم، چشم انتظاری این بخش زحمتکش آنقدر مرا خجل و شرمسار نموده که دفن شدن در ترک‌های اراضی زراعی این مردم با حیا آرزوی افتخارم گردیده و میل تزریق خون خود به گلهای سفره رنگ باخته آنان بهترین بقای عمر خود میدانم.
وزیر و استاندار و نماینده محترم؛ این روزها آنچه بدون شک بر لوح ذهن زحمتکشان و منتظران معیشت باخته هرگز پاک نمی‌شود، سکوت معنادار شما در قبال این حادثه جای بسی تعجب دارد و خدا نکند این لباس متشبه به شعار مردم نهادی با نخ بیخیالی دوخته شود که در این صورت حافظه کوتاه مدت هم آن را قاب پنجره انتظار ترک خورده شعار جهش تولیدات به یادگار می‌سازد، در سال جهش تولید به فرمان بالاترین مقام و اینگونه غمدار شدن در عرصه تولید را نمی‌شود باور داشت.
همرزم دیروز سردار سلیمانی و میدان دار امروز تولید در ادامه، اینگونه آورده است؛ کوتاه سخن کنم و از شرح ماجرا به متن بیایم تا به عنوان آسیب دیدگان امروز انتظار خود را چنین عرض کنیم؛ اول از وزیر محترم خواهشمندیم در برنامه ریزی‌های آن وزارتخانه بازنگری و در تأمین سیاست‌های وزارتخانه تولیدکنندگان را نامحرم خود ندانید و از سیاست‌های غلط سال‌های گذشته تحمیل برنامه‌های از بالا به پایین دست بردارید که رویه غلط دیروز منجر به جهش تولید نخواهد شد، اگر وقعی بر تولید هست کمی از فرصت محفلی عباسیون، حجتیون و کلانترهای پشت ساختمان اتاق ایران در حومه خیابان طالقانی را هم به کشاورزان چرام به عنوان آسیب دیدگان امروز بدهید تا ما تولید کنندگان باورمان بشود که امیدی به فردای واحدهای تولیدی هست تا جشن آزادی عوامل تولید از زیر سلطه و یوغ سیاست زدگی بی سرانجام را با شما تجربه کنیم.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد

انتظار داریم که بشنوید درد دل ما را که چرا سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد متولی ندارد و انگار عادت بر لگد زدن به بخت تولید و محل بخت آزمایی گردیده تا برخی چند صباحی عرصه تولیدات بخش را تنگ کنند و سپس به افتخار ضربه آنان بر پیکر تولید، حکم مشاور و یا ارتقا مسئولیت را به قیمت خداحافظی عوامل تولید را در واحدهای خود در قصر انتقالی خیابان طالقانی انشاء شود، انتظار ما این هست که اگر صاحب نفوذان تجارت مسلک درب گفت‌وگوی بخش خصوصی را با آن وزارتخانه بسته لااقل پنجره را باز کنید و گوشهای خود را به تولید کنندگان بدهید تا از مهربانی هم چیزی شنیده باشید.
و اما جناب استاندار محترم؛ از روز تشریف فرمایی شما به این استان، اینجانب به عنوان عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که جنابعالی رئیس آن شورا هستید حضور پیدا نکردم زیرا از همان اول متوجه این امر شدم که در حوزه استانداری بنا نیست به بخش خصوصی توجه شده و یا پاسخگویی برای درخواست بخش خصوصی وجود ندارد، عجیب است که شما به مناسبت ۲۲ مرداد هم ابراز نظر نموده‌اید، انگار هنوز باور نداری که مسئولیت مدیریت همه جانبه اجرایی این استان به عنوان نماینده عالی دولت در دستان شماست و یا اینکه شرح وظایف شما به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرده است؟ جناب استاندار این چه وضعیت شنیدن و پاسخ ندادن است؟ حداقل ۲۱ روز هست که در این شهرستان فریادهایی به گوش می‌رسد، آیا حق دارم بپرسم چه تدبیری برای جلوگیری از وقوع حادثه خسارت بار در زندگی کشاورزان این خطه داشتید؟
الحمدالله که ما در این استان سازمان موضوعی به نام کشاورزی و متولی نداریم اما جنابعالی ظاهراً به عنوان استاندار که تشریف دارید در خصوص انبوه التماس کمک طلب قشر زحمت کش کشاورزان شیخ حسین و موگرم و بلدان در چرام چه تدبیر دارید؟ گرچه ممکن است جنابعالی استاندار سرزمین دیگری باشی و ما ندانیم که این هم چندان عجیب نیست که ما از حقوق سرزمینی استان کهگیلویه و بویراحمد خارج شده و خود نمی‌دانیم.
و اما نماینده محترم کهگیلویه بزرگ؛ وقتی اخباری تیتر شد که نماینده کهگیلویه ۵۰۰ متر لوله برای انتقال آب به اراضی شالیکاری حوزه شیخ حسین و … چرام ارسال داشت خوشحال شدیم ولی بعد از آن نبود برنامه حمایتی از سوی شما دردآور است که مشتی خاک بر سر خود ریختم تا عزادار بحرانی در پیشرو باشم گرچه تشکر از شما به خاطر این حرکت را بارها بر زبان داشتم اما خاک بر سر ریختم که نکند همه توجه این نماینده همین چند متر لوله باشد.
جناب وزیر جهاد کشاورری و استاندار محترم و نماینده محترم؛ اکنون عاجزانه از شما تقاضا دارم تا با تشکیل کمیته‌ای مشترک چهارگانه با نماینده‌ای از کشاورزان نسبت به بررسی خسارات وارده اقدام و از محل صندوق حوادث غیر مترقبه و صنوق حمایت از کشاورزان خسارت وارده بر این قشر زحمت کش را در لوح زندگی خود مهمان فرمایید تا عذاب وجدان فردا گریبان احدی را نگیرد و دعای خیر این مردم فهیم بدرقه زندگیتان باشد.
پیش بینی حقیر این هست که این حادثه اگر جبران خسارت نشود به طور اساسی معیشت این مردم آسیب دیده و شاید دیگر هم قابل التیام نباشد.

سیاست افزایش تولیدات کشاورزی در پنج سال
به گزارش تحلیلگران؛ در پایان نظر سنجی میدانی از عملکرد سازمانها در خصوص این حادثه را به ترتیب می‌توان چنین مشاهده کرد؛ استاندار انگار هنوز به حوزه امتحان نیامده و سازمان جهاد کشاورزی متولی ندارد، صدا و سیما تاکنون به سؤالات پاسخ نداده است، نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم برای خدمات نمره قبولی دارد، امور آب استان نمره قبولی درشان گرفت، نماینده کهگیلویه به موقع آمد برای حمایت ولی سؤال اصلی این حادثه را بی پاسخ گذاشته است، خبرنگاران محلی به خاطر حضور و استمرار اطلاع رسانی نمره ۲۰ گرفتند.
آنچه را تمام کشاورزان به عنوان تشکر فریاد می‌زنند تشکر از مسئولین محلی دادستان شهر، فرماندار و امور آب، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و دهیار و شورای شیخ حسین است که از اول راه همه در کنار مردم آمدند و ماندند اما با دستان خالی و بی فایده. تقدیر از این عزیزان که دلشان به حال کشاورزان سوخت ولی با دستان خالی فقط در غم شریک بودند.
کانون و نقطه امید مردم در راهبری و حمایت از آنان «مشی ملی» بوده و هست ولی با یک دست نمی‌توان این بار سنگین را برداشت.


کد مطلب: 424268

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424268/فریادهای-بی-پاسخ-کشاورزان-چرامی-وقتی-گوش-هیچ-مسئولی-بدهکار-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1