کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رسانه‌ها خبر می‌دهند

اعتراف «موسوی» به دریافت رشوه ۶۵ میلیاردی از شهرداری

22 مرداد 1399 ساعت 0:05

سید ابوالفضل موسوی نماینده سابق مجلس به دریافت ۶۵ میلیارد تومان رشوه در دوره قالیباف اعتراف کرده است.


 سید ابوالفضل موسوی نماینده سابق مجلس به دریافت ۶۵ میلیارد تومان رشوه در دوره قالیباف اعتراف کرده است.
 به گزارش کبنا، سایت خبری فراز نوشت: موسوی که از ۲۰ روز پیش در بازداشت است به دریافت رشوه ۶۵ میلیاردی از طریق شرکت رسا تجارت و شرکت پژوهاب اعتراف کرده است.
 این مبلغ به شکل هلوگرام و به نام سید حسین موسوی برادر او صادر شده که در حال حاضر متواری است. 
قرار بود این عضو کمیسیون عمران مجلس به تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری دوره قالیباف رأی منفی دهد.
 قالیباف در آن زمان پس از رأی منفی مجلس به تحقیق و تفحص؛ طی نامه‌ای از لاریجانی تشکر کرد.
 قالیباف اکنون رییس مجلس است.
روزنامه جمهوری اسلامی  در این باره نوشته بود: ماجرای پرداخت ۶۵ میلیارد تومان به یک رئیس کمیسیون مجلس برای پس گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص که سیدمصطفی میرسلیم مطرح کرد، هنوز شفاف‌سازی نشده است.

میرسلیم


این روزنامه در ادامه نوشت: افکار عمومی در انتظار است اولاً مشخص شود این ادعا درست است یا نه؟ ثانیاً اگر درست است پرداخت‌کننده ۶۵ میلیارد تومان رشوه چه کسی بوده؟ ثالثاً آن رئیس کمیسیون که رشوه گرفته چه کسی بوده؟ و سرانجام اینکه برای مشخص شدن صحت و سقم ادعای آقای میرسلیم، دستگاه قضائی چه وظیفه‌ای دارد؟

نعمت احمدی، حقوق‌دان، با اشاره به این موضوع اظهار داشت: آقای میرسلیم ادعایی مبنی بر این داشته است که یکی از روسای کمسیون مجلس دهم،‌ بالغ بر ۶۵ میلیاردتومان رشوه گرفته است، مساله‌ای است که نظام را با اتهام سفت و سختی روبرو می‌کند. به هر حال ایشان یا سخنی کذب گفته است یا اینکه واقعا چنین تخلفی در مجلس گذشته اتفاق افتاده است.
وکیل پایه یک دادگستری در ادامه سخنانش گفت: قوه‌ قضاییه حتما باید درباره این موضوع بررسی‌های لازم را انجام دهد. حتی می‌توان گفت، ورود دستگاه قضایی به ادعای میرسلیم از هر ضرورتی، ضروری‌تر است. چون سکوت نهاد قضایی باعث می‌شود مردم پیش خود بگویند فساد به حدی عادی شده است که مطرح شدن چنین ادعایی حساسیت‌برانگیز نمی‌شود. یعنی این موضوع در دو حالت باید ختم شود؛ یا فاسدی که رشوه گرفته است به پای میز محاکمه برود یا کسی که با چنین ادعای کذبی موجب تشویش اذهان عمومی شده است، باید تاوان هزینه‌سازی خود را بپردازد.
او همچنین تصریح کرد: متاسفانه فضای کشور ما به شنیدن خبر اختلاس و متهم شدن این و آن، عادت کرده است. به طوری که آقای روحانی در مناظره‌های انتخاباتی ۹۶ به یکی از رقبایش گفت «من اگر در سالِ فُلان پرونده‌ات رو می‌کردم، شما الان اینجا ننشسته بودید!» این مسایل باعث بدبینی مردم به نظام شده و در شرایطی که همیشه در تامین مایحتاج اولیه‌شان مشکل دارند، پیش خود می‌گویند بیت‌المال توسط عده‌ای به تاراج می‌رود. همه می‌دانند در نتیجهِ چنین ذهنیتی اعتماد عمومی به سیستم روز به روز کمتر خواهد شد.
نعمت احمدی در پایان صحبت‌هایش ابراز امیدواری کرد،‌ دستگاه قضایی تکلیف رشوه ۶۵ میلیارد تومانی را برای اذهان عمومی روشن کند.


کد مطلب: 424266

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424266/اعتراف-موسوی-دریافت-رشوه-۶۵-میلیاردی-شهرداری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1