کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست وزارت صمت؛

روشنفکر: شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند / موحد: حوزه انتخابیه من شهرک صنعتی فعال ندارد

21 مرداد 1399 ساعت 22:58

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار سرمایه گذاری ایمیدرو و ایدرو در کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند.


نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار سرمایه گذاری ایمیدرو و ایدرو در کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند.
 به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی این استان به انبار عمده فروشان و شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند، اظهار داشت: 720 واحد صنعتی دارای پروانه در این استان داریم که از این تعداد نزدیک به 500 واحد فعال و مابقی تعطیل است.
 وی با اشاره به اینکه 70 پروانه بهره برداری معدن در استان صادر شده که بیش از 50 درصد آن‌ها نیز تعطیل است، عنوان کرد: سالانه یک و نیم میلیارد متر مکعب آورد آب داریم که سهم صنعت در بویراحمد بزرگ تقریباً صفر است.
 روشنفکر ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 20 درصد نفت و گاز، 2 هزار و 100 گونه گیاهی و خوراکی و 10 درصد آب‌های سطحی همچنان از واژه محرومیت رنج می‌برد و روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از خطوط لوله سراسری به ویژه از سقاوه می‌گذرد که این ظرفیت بلااستفاده مانده است.
 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی و زمینی وضعیت مطلوبی نداریم و واقعیت امر شرایط نسبت به استان‌های توسعه یافته برای هزینه و فایده سرمایه‌گذاران مساعد نیست که انتظار می‌رود وزارت صمت برای افزایش سرمایه گذاری‌ها در استان‌های کمتر برخوردار مشوق‌های لازم را پیش بینی کنند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424264-2.jpg
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار حضور و سرمایه گذاری سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو شد و افزود: وزارت صمت در زمینه تأمین کامیون مورد نیاز کارخانه سیمان مارگون همکاری لازم را داشته باشد.
 محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام نیز گفت: ضروری است وضعیت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تعیین تکلیف شود و واقعیت امر واحد فعالی در شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه نداریم.
موحد بیان داشت: وزارت صنعت معدن و تجارت می‌تواند نقش عظیمی در توسعه و پیشرفت مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.
 موحد تصریح کرد: ضروری است هر چه سریع‌تر وضعیت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تعیین تکلیف شود تا گوشه‌ای از مشکلات اشغال جوانان در آن مناطق حل کند.
 نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: سه شهرک صنعتی در کهگیلویه بزرگ وجود دارد و فقط شهرک بردیان در شهرستان چرام از مجموعه 20 طرح موجود 5 طرح آن فعال است، و انتظار می‌رود این وزارت خانه تمامی تلاش خود را برای فعال سازی این واحدها انجام دهد.
 موحد تاکید کرد: برخی شهرکهای صنعتی در شهرستان کهگیلویه نیز زیر ساخت‌های آن تکمیل شده و آماده سرمایه‌گذاریست.
 نماینده کهگیلویه بزرگ افزود: شهرک صنعتی خلیج فارس شهرستان بهمئی متاسفانه غیرفعال می‌باشد و انتظار می‌رود سرمایه‌گذارن توسط این وزارتخانه به سمت این مجموعه سوق داده شوند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424264-1.jpg
 سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست از مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خواست در نیمه دوم شهریور با حضور نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها را بررسی و تعیین تکلیف کنند.
 مدرس خیابانی بیان کرد: امیدورام تا پایان امسال برخی از واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل این استان به چرخه تولید باز گردد.
 


کد مطلب: 424264

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424264/روشنفکر-شهرک-های-صنعتی-شهر-ارواح-شده-اند-موحد-حوزه-انتخابیه-شهرک-فعال-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1