تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۴۲۴۲۶۴
نشست نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست وزارت صمت؛

موحد: حوزه انتخابیه من شهرک صنعتی فعال ندارد / روشنفکر: شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند /مشوق‌های لازم برای سرمایه گذاری پیش بینی شود

۳
۰
روشنفکر: شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند / موحد: حوزه انتخابیه من شهرک صنعتی فعال ندارد
کبنا ؛نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار سرمایه گذاری ایمیدرو و ایدرو در کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند.
 به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی این استان به انبار عمده فروشان و شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند، اظهار داشت: 720 واحد صنعتی دارای پروانه در این استان داریم که از این تعداد نزدیک به 500 واحد فعال و مابقی تعطیل است.
 وی با اشاره به اینکه 70 پروانه بهره برداری معدن در استان صادر شده که بیش از 50 درصد آن‌ها نیز تعطیل است، عنوان کرد: سالانه یک و نیم میلیارد متر مکعب آورد آب داریم که سهم صنعت در بویراحمد بزرگ تقریباً صفر است.
 روشنفکر ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 20 درصد نفت و گاز، 2 هزار و 100 گونه گیاهی و خوراکی و 10 درصد آب‌های سطحی همچنان از واژه محرومیت رنج می‌برد و روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از خطوط لوله سراسری به ویژه از سقاوه می‌گذرد که این ظرفیت بلااستفاده مانده است.
 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی و زمینی وضعیت مطلوبی نداریم و واقعیت امر شرایط نسبت به استان‌های توسعه یافته برای هزینه و فایده سرمایه‌گذاران مساعد نیست که انتظار می‌رود وزارت صمت برای افزایش سرمایه گذاری‌ها در استان‌های کمتر برخوردار مشوق‌های لازم را پیش بینی کنند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424264-2.jpg
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار حضور و سرمایه گذاری سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو شد و افزود: وزارت صمت در زمینه تأمین کامیون مورد نیاز کارخانه سیمان مارگون همکاری لازم را داشته باشد.
 محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام نیز گفت: ضروری است وضعیت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تعیین تکلیف شود و واقعیت امر واحد فعالی در شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه نداریم.
موحد بیان داشت: وزارت صنعت معدن و تجارت می‌تواند نقش عظیمی در توسعه و پیشرفت مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.
 موحد تصریح کرد: ضروری است هر چه سریع‌تر وضعیت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تعیین تکلیف شود تا گوشه‌ای از مشکلات اشغال جوانان در آن مناطق حل کند.
 نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: سه شهرک صنعتی در کهگیلویه بزرگ وجود دارد و فقط شهرک بردیان در شهرستان چرام از مجموعه 20 طرح موجود 5 طرح آن فعال است، و انتظار می‌رود این وزارت خانه تمامی تلاش خود را برای فعال سازی این واحدها انجام دهد.
 موحد تاکید کرد: برخی شهرکهای صنعتی در شهرستان کهگیلویه نیز زیر ساخت‌های آن تکمیل شده و آماده سرمایه‌گذاریست.
 نماینده کهگیلویه بزرگ افزود: شهرک صنعتی خلیج فارس شهرستان بهمئی متاسفانه غیرفعال می‌باشد و انتظار می‌رود سرمایه‌گذارن توسط این وزارتخانه به سمت این مجموعه سوق داده شوند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424264-1.jpg
 سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست از مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خواست در نیمه دوم شهریور با حضور نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها را بررسی و تعیین تکلیف کنند.
 مدرس خیابانی بیان کرد: امیدورام تا پایان امسال برخی از واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل این استان به چرخه تولید باز گردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باز هم جلسات نمایشی. اقای روشنفکر لطفا عملکرد بده مستند و مستدل
بهروز
Iran, Islamic Republic of
نگاه روشنفکر چطورنشسته
Iran, Islamic Republic of
اینقدر به شعور مردم توهین نکنید .ما میدونیم دیروز شما را بردن پیش وزیر به نظرتون کار شاخی انجام دادین با وزیر عکس گرفتین امروزم که رای اعتماد نیاورد از شما دونفر کاری بر نمیاد تخصصشو ندارین .
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1