کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد :

شفاف‌سازی یزدان‌پناه در باره پاداش کرونا / 4 هزار بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

21 مرداد 1399 ساعت 21:39

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان مرز ۴ هزار بیمار کرونایی را پشت سر گذاشته و بیش از این آمار در استان کرونا گرفته‌اند.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان مرز ۴ هزار بیمار کرونایی را پشت سر گذاشته و بیش از این آمار در استان کرونا گرفته‌اند.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه در برنامه استودیو سلامت شبکه استانی دنا با اشاره به اینکه بدترین وضعیت به لحاظ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری است، گفت: در پایانه‌های مسافربری برون شهری ۵۰ درصد، پایانه‌های درون شهری ۶۳ درصد و مطب‌های پزشکان ۸۵ درصد پروتکل‌ها رعایت می‌شود در صورتی که در چند هفته گذشته رعایت پروتکل‌ها در مطب‌ها ۲۵ درصد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای کاهش ازدحام جمعیت در مطب‌ها نوبت‌دهی به صورت الکترونیکی شود، افزود: البته امکانات برای نوبت‌دهی الکترونیکی و حضور بیماران در ساعات خاص در همه مناطق استان وجود ندارد.
وی با اشاره به رعایت ۸۱ درصدی پروتکل‌ها در داروخانه‌ها و ۹۰ درصدی بیمارستان‌ها گفت: بهترین وضعیت به لحاظ رعایت پروتکل‌ها در بیمارستان امام سجاد یاسوج بوده که بالای ۹۰ درصد پروتکل‌ها رعایت می‌شود، ایده‌آل این است که در اصناف مختلف پروتکل‌ها بیش از ۹۵ درصد رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد مرز ۴ هزار بیمار کرونایی را پشت سر گذاشته به در پیش بودن ماه محرم اشاره کرد و یادآور شد: محرم جزعی از فرهنگ دینی و مذهبی ما است و تا جایی که به سلامت مردم آسیب وارد نشود آن را اجرا کنیم البته در ستاد ملی کرونا که شنبه هفته آینده برگزار می‌شود تصمیم‌ نهایی در خصوص محرم و همچنین بازگشایی مدارس انجام می‌شود.
این مسوول بیان کرد: برای شکست کرونا سه حوزه بیماریابی و انجام تست‌ها، رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتر انجام شود اینکه تعدادی از مردم ماسک بزنند و تعدادی استفاده نکنند جلوی بیماری گرفته نمی‌شود موقعی می‌توانیم جلوی شیوع بیشتر بیماری را بگیریم که بیش از ۹۰ _۹۵ درصد مردم ماسک بزنند.
بزدان‌پناه در بخش دوم سخنان خود به مطالبات و پاداش کرونای  کادر درمانی و حواشی ایجاد شده اشاره کرد و افزود: سیاست دانشگاه علوم پزشکی بر شفافیت مالی است و ما چیز محرمانه‌ای نداریم و پرداختی هم روی سامانه قرار دارد و همه می‌توانند دسترسی داشته باشند.
13 بیمار کرونایی جدید در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دو مرتبه پاداش درمان کرونا برای کادر درمان و یک مرتبه برای حوزه بهداشت پرداخت شد که برای سه ماه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداختی به معاونین و کادر درمان بوده و تنها مسوول فنی آزمایشگاه مولکولی یاسوج که شبانه‌روز کار می‌کرد و دانشیار دانشگاه است برای چهار ماه ۱۶ میلیون و ۸۰۰ تومان دریافت کرده است.
این مسوول عنوان کرد: ۲۳ هزار نمونه در آزمایشگاه یاسوج انجام شد که قیمت دولتی هر آزمایش ۲۰۶ هزار تومان است در حالی که وزاتخانه اعلام کرده ما می‌توانیم ماهی ۸ میلیون به مسوول آزمایشگاه بدهیم اما ۴ میلیون پرداخت کردیم که هیچ بی‌عدالتی در پرداخت پاداش‌ها صورت نگرفته و تخلفی رخ نداده است.
وی عنوان کرد: وزارتخانه همچنین اعلام کرده بود که برای مقابله با ویروس کرونا پاداش ۸ میلیونی برای معاونین و رئیس دانشگاه در نظر گرفته شود اما برخی از معاونین نپذیرفتند و برخی‌ها هم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت کردند و اندازه یک پرستار پاداش تشویقی دریافت کردند.
وی از پرداخت مطالبات پرستاران خبر داد و افزود: برای خرید یک دستگاه مولکول‌شناسی دیگر با وزارت بهداشت رایزنی کرده‌ایم.


کد مطلب: 424263

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424263/شفاف-سازی-یزدان-پناه-باره-پاداش-کرونا-4-هزار-بیمار-کرونایی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1