کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نادر طالب‌زاده به‌نقل از کارشناسان آمریکایی:

شلیک موشک نیمه‌هسته‌ای از اف-۱۶ انفجار بیروت را رقم زد

20 مرداد 1399 ساعت 12:30


مستندساز و مجری تلویزیونی در اظهاراتی گفت: موشک دوم که انفجار مهیب بیروت را رقم زد، از نوع نیمه‌ هسته‌ای «دلای لا» بود که از یک فروند اف-۱۶ شلیک شد.
نادر طالب‌زاده در برنامه «عیدانه» شبکه افق صدا و سیمای جمهوری اسلامی درباره تحولات لبنان گفت: انفجار بیروت حادثه بسیار مشکوکی است. با چند نفر از کارشناسان آمریکایی که مصاحبه کردیم و در حال آماده کردن مشروح آن برای پخش هستیم، گفتند که این حادثه حادثه ساده‌ای نبود. موشک دوم، موشک نیمه‌هسته‌ای «دلای لا» بود که از اف ۱۶ پرتاب شد.
وی افزود: اینکه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به لبنان برود و در امور داخلی این کشور دخالت کند، چیزی نیست که انسان بنشیند و در قبال آن تحرکی انجام ندهد. باید از نظرات بسیاری از کارشناسان بیدار غربی درباره این حادثه در رسانه‌های داخلی استفاده کرد. نباید ترسید و باید افشاگری کرد و از حالت رکود درآمد. تمام هیبت امیرالمؤمنین(ع) در ایستادگی در مقابل ظلم است و باید این مسیر را ادامه دهیم.
موشک ذکر شده، نوعی موشک کروز است که توسط صنایع نظامی اسرائیل ساخته شده و برای هدف قرار دادن اهداف متحرک و با قابلیت جابجا شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطای اصابت (دایره خطای احتمالی)این نوع موشک کمتر از ۱ متر اعلام شده‌ است. / آنا
 


کد مطلب: 424205

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424205/شلیک-موشک-نیمه-هسته-ای-اف-۱۶-انفجار-بیروت-رقم-زد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1