کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

خطر ساختمان های ناایمن ادارات کهگیلویه بیخ گوش مسوولان!

19 مرداد 1399 ساعت 22:38

در حالی که قدمت بسیاری از ساختمان های شهرستان کهگیلویه زیاد است و تارپود این بناها سست شده است اما ظاهرا هنوز برنامه ای برای بازسازی و احیای بافت فرسوده شهرستان طراحی نشده است‌.


در حالی که قدمت بسیاری از ساختمان های شهرستان کهگیلویه زیاد است و تارپود این بناها سست شده است اما ظاهرا هنوز برنامه ای برای بازسازی و احیای بافت فرسوده شهرستان طراحی نشده است‌.
برخی از مراکز اداری کهگیلویه  علاوه بر مشکل کمبود پارکینگ با مشکلات فراوانی چون نبود آسانسور،کم بودن و خراب بودن سرویس های بهداشتی و... مواجه هستند که روند کاری پرسنل و ارباب رجوع را کند می کند.
در این ساختمان ها هیچ بهینه سازی برای معلولان هم صورت نگرفته است و در برابر خطرات وقوع زلزله و اتش سوزی نیز مقاوم و ایمن نیستند.
فرماندار کهگیلویه نیز در گفتگو و با رسانه ها گفته بود بسیاری از ادارات شهرستان فضای فیزیکی مطلوبی ندارد که میطلبد مدیران این دستگاه ها نوسازی این ساختمان ها را از ادارات کل پیگیری کنند.
رییس اداره دامپزشکی کهگیلویه نیز با اشاره به نامناسب بودن فضای این اداره اظهار کرد:میزان تخصیص اعتباری سالیانه این اداره بسیار پایین است،با توجه به گستردگی شهرستان , جمعیت بالای دام و طیور صنعتی و سنتی و تعداد زیاد دامداران , این اداره نقشی مهم و کلیدی در تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه , اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها دارد که برای انجام امورات خود میزان اعتبارات بسیار پایین بوده و باید چاره ای اندیشیده شود.
سید علی اکبر حسینی با اشاره به بازدید فرماندار و گلایه از ناایمن بودن ساختمان اداره دامپزشکی،گفت:طی تماس تلفنی،فرماندار  با مدیر کل دامپزشکی خواهان پیگیری در خصوص تامین اعتبار جهت بازسازی این اداره قدیمی شد.
از آن‌‌جا که توجه به بافت‌های فرسوده و آموزش جهت نوسازی از ملزومات امروز محسوب می‌شود و وقوع هرگونه زلزله یا بلایای طبیعی در این بافت‌ها که فاقد هرگونه اصول معماری و شهرنشینی است، می‌تواند فاجعه‌ای بزرگ ایجاد کند باید در این راستا تسهیلاتی به منظور اینکار توسط دولت در نظر گرفته شود.


کد مطلب: 424188

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424188/خطر-ساختمان-های-ناایمن-ادارات-کهگیلویه-بیخ-گوش-مسوولان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1