کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست مبارزه با کرونا مطرح کرد

تنها واکسن کرونا / راهکارهای کاهش شیب کرونا چیست؟

19 مرداد 1399 ساعت 20:29

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت راه اندازی پویش «نذر ماسک در محرم» توسط هیئت های مذهبی تاکید کرد و افزود: در هوشمندی و تعهد کاری مدیرکل سازمان تبلیغات استان شکی نیست و می طلبد این موضوع به خوبی در مناطق شهری و روستایی استان تبیین شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشویق دستگاه‌های اجرایی که بیش‌ترین خدمات غیرحضوری را به مردم ارائه می‌دهند، خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در توسعه دولت الکترونیک ارزیابی می‌شوند و این ایام کرونا بهترین فرصت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان است.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری امروز یکشنبه ( 19 مرداد ماه 99) در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار از پلمب باغ‌های میزبان تجمع با وجود شرایط کرونایی در استان خبر داد و گفت: اکیپ‌های نظارتی در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا روند نظارت بر این مراکز را همچنان ادامه می‌دهند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: لیست قانون شکنان به مراجع قضایی تحویل داده می‌شود.
وی تصریح کرد: برگزاری هرگونه جشن عروسی ممنوع است و با افرادی که در باغ‌ها اقدام به برگزاری عروسی، دورهمی و در مجموع سبب ایجاد تجمع شوند، برخورد می‌شود.
کلانتری با اشاره به تعطیلات عید سعید غدیر خم، عنوان کرد: در این روزها شاهد ازدحام پلاک خودروهای استان‌های جنوبی کشور در استان بودیم که انتظار می‌رود  نظارت‌ها در مبادی ورودی شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424187-2.jpg
نماینده ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در ۷۲ ساعت گذشته ۶۹ جشن عروسی در استان برگزار شد، گفت: نسبت به این موضوع هشدار می‌دهم چرا که برگزاری این جشن‌ها در این شرایط کرونایی به قیمت جان عزیزانمان تمام می‌شود.
کلانتری افزود: باتوجه به برگزاری این جشن‌ها امید است شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان نباشیم.
وی تاکید کرد: هنگام برگزاری جشن عروسی برخورد با این افراد به صلاح نیست و پس از اتمام مراسم تعدادی از برگزار کنندگان به مراجع قضایی معرفی و با آنها برخورد شود تا عبرتی برای سایرین باشد.
کلانتری با اشاره به جمعیت شهری یاسوج، گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ۷۰ نفر جان هزاران نفر دیگر را به خطر می‌اندازد و تمام تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی و سایر مردمی که رعایت کردند را به هدر می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، اظهار داشت: برگزاری آئین‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درب هیچ هیئتی تعطیل نیست و تنها باید این آئین‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و کاهش ساعات برگزاری مراسم انجام شود.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424187-3.jpg
کلانتری بر ضرورت راه اندازی پویش «نذر ماسک در محرم» توسط هیئت‌های مذهبی استان تاکید کرد و افزود: در هوشمندی و تعهد کاری مدیرکل سازمان تبلیغات استان شکی نیست و می‌طلبد این موضوع به خوبی در مناطق شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تبیین شود.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موفق در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره شهید رجایی دیده می‌شوند، گفت: انتظار می‌رود صدا  وسیما و اصحاب رسانه و قلم ضمن تشویق اصناف برتر در این حوزه خانواده‌های که به دلیل خطرناک و ناقل بودن این ویروس کشنده به اجبار و در تنهایی در  فراق عزیز از دست رفته خود به سوگ نشسته‌اند را نیز به مردم معرفی کنند.
وی تاکید کرد: زمانی می‌توانیم امیدوار باشیم که شیب کرونا کاهش یافته است که حداقل ۹۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده کنند.
مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نزدیک به ۶ ماه است که جامعه پزشکی و پرستاران با این بیماری مبارزه می‌کنند، تاکید کرد: اگر آمار مبتلایان افزایش یابد وضعیت این قشر نگران کننده تر خواهد شد و باید به فکر سلامت و استراحت آنها باشیم.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در توسعه دولت الکترونیک ارزیابی می‌شوند، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که بخش اعظمی از خدمات خود را به صورت غیر حضوری ارائه می‌دهند؛ تشویق می‌شوند.
کلانتری با تاکید بر اینکه تاکنون دارو و واکسنی برای درمان کرونا کشف نشده است، گفت: فعلاً تنها واکسن این بیماری استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت نظافت فردی، عدم حضور در اجتماعات و سفر نرفتن است.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۵۸ نفر از مجموع ۶۱ نفر فوت شده کرونایی استان دارای بیماری زمینه‌ای بودند، عنوان کرد: در روند مقابله با بیماری کرونا، باید مراقب سلامت  سالمندان خانواده  و افراد دارای بیمار زمینه‌ای باشیم.


کد مطلب: 424187

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424187/تنها-واکسن-کرونا-راهکارهای-کاهش-شیب-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1