تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۴۲۴۰۹۵

خوزستان از نظر آبزی پروری رتبه نخست کشوری را کسب کرد

۰
خوزستان از نظر آبزی پروری رتبه نخست کشوری را کسب کرد
کبنا ؛مدیرکل شیلات خوزستان گفت: خوزستان در سال ۱۳۹۸ با تولید ۱۳۰هزار تن آبزی پروری ماهیان گرمابی و صید رودخانه‌ها و تالاب‌ها مقام نخست کشوری را کسب کرد.
فتح الله ابوعلی، افزود: زیرساخت های مناسبی  به لحاظ  وجود آب‌های شیرین و مجاورت با سواحل در صنعت آبزی پروری خوزستان وجود دارد که می‌تواند پرورش آبزیان را به ۲ برابر تولید فعلی افزایش دهد.
وی اظهار داشت: پارسال ۴۹ هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد ولی به علت ضرورت صیانت از ذخایر دریایی و سنگینی ناوگان صید و صیادی برنامه‌ای برای افزایش صیدآبزیان دریایی نداریم.
ابوعلی بیان کرد: به منظور بازسازی ذخایر آبزیان رهاسازی ۲۳ میلیون بچه ماهی در منابع آبی و تالاب ها در سال جاری هدف گذاری شده که تاکنون ۱۳ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان رهاسازی شده است.
مدیرکل شیلات خوزستان به چشم انداز شیلات خوزستان در آینده اشاره کرد و گفت:برنامه هایی برای توسعه تولیدات شیلات در خوزستان تدوین شده است و طبق برنامه پرورش متراکم ماهی در قالب هشت سایت در هشت شهرستان اندیکا، مسجدسلیمان، لالی، گتوند، شوشتر، بهبهان، دزفول و اندیمشک هدفگذاری شده است که ظرفیت تولید هر سایت در سال حدود ۱۰هزار تن است.
به گزارش ایرنا کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با اهدا لوح سپاس از استاندار خوزستان برای توسعه آبزی‌پروری و کسب رتبه نخست خوزستان در زمینه شیلات در کشور تقدیر کرد.
احداث بزرگترین مجتمع آبزی پروری خوزستان در دزفول - خبرگزاری مهر ...
وزیر جهاد کشاورزی در این لوح سپاس که چهارشنبه شب توسط نبی الله خون میرزایی رییس سازمان شیلات ایران در آیین عقد تقاهم نامه اجرای طرح‌های توسعه توسعه متوازن در شهرستان ماهشهر در تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اهدا شد آورده است "بدین‌وسیله از اقدام‌های ارزشمند شما وهمکاران در تمهید زیرساخت های آبزی پروری و صید و صیادی که گامی در مسیر توسعه پایدار بخش کشاورزی استان محسوب و منجر به کسب رتبه نخست شیلات استان در آبزی پروری کشور در سال ۱۳۹۸ گردید تقدیر می‌شود.
در اجرای طرح های توسعه متوازن ماهشهر۱۶تفاهم نامه با اعتباری بالغ بر ۲ هزارو  ۳۰۰میلیارد ریال با دستگاه‌های اجرایی از جمله شیلات، فنی و حرفه ای، کمیته امداد، ورزش و جوانان، نیروی انتظامی ، بهداشت و درمان و آموزش پرورش در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی به امضا رسید.
 مدت زمان اجرای این تفاهم نامه ها ۲ تا سه سال پیش بینی شده که بیشتر درمناطق کم برخوردار و کمتر توسعه شهرستان ماهشهر  اجرا می‌شوند.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1