تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۴۲۴۰۶۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران:

صادرات 6 میلیون دلاری تولیدات کهگیلویه و بویراحمد / وضعیت بازار را قبول ندارم / ساخت دومین واحد بیواتانول زیستی کشور در باشت

۱
۰
وضعیت بازار را قبول ندارم / ساخت دومین واحد بیواتانول زیستی کشور در باشت
کبنا ؛سالار حسین پور روز چهارشنبه ( 15 مرداد ماه 99) در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: عملیات اجرایی کارخانه بیواتانول این شهرستان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار از مهرماه سال ۱۳۹۸ در شهرک صنعتی خان احمد آغاز شده است.
وی افزود: محصول این کارخانه بنزین گیاهی است که افزون بر ایجادفرصت های شغلی جدید باعث ارزش افزوده برای تولیدات کشاورزی در گچساران و باشت خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۵۷ درصد اقتصاد مملکت در حوزه صنعت، معدن و تجارت است و این بیانگر جایگاه این سازمان است.
خسین پور گفت: برخی وظایف ما آنی  است و برخی‌ها برنامه‌ریزی شده لذا هوشیاری و هوشمندی بسیار بالایی را می‌طلبد.
وی عنوان کرد: در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا بلافاصله خط تولید یک واحد آرایشی بهداشتی به ژل بهداشتی تبدیل شد و کارخانه الکل بعد از 10 سال  نیمه فعالی فعال شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:  برای تولید ماسک واحدهای کارگاهی فعال و همه حوزه‌ها پای کار آمدند، همچنین واحد دستمال کاغذی در گچساران به ماسک صنعتی تبدیل شد و روزانه ۴۱ هزار ماسک صنعتی تولید می‌شود.
حسین پور افزود: برخی مشکلات و تنگناها از نیروی انسانی گرفته تا تجهیزات تاثیرات خود را می‌گذارد تا رضایت نسبی مردم ایجاد شود.
 از ابتدای امسال ۴۶ مورد جواز صنعتی و معدنی با اشتغال ۹۰۱ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۵ میلیارد تومان صادر کردیم.
وی تاکید کرد: در مجموع از ابتدا تاکنون ۵۲۸ مورد جواز صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 162 میلیارد تومان صادر و دست سرمایه‌گذاری داده شده که برای هشت هزار و ۱۱۶ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه‌های مهم در دست احداث سازمان صنعت، معدن و تجارت شامل پتروشیمی گچساران  با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی، پتروشیمی دهدشت یکی دیگر از واحدهای مهم استان است میزان  پیشرفت فیزیکی این طرح پایین است اما با تغییر سرمایه‌گذار و واگذاری طرح به شرکت هلدینگ خلیج فارس پیشرفت طرح تسهیل یابد.
سهم ۸ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی از صادرات نفت
حسین پور گفت: از دیگر پروژه‌ها آب معدنی ستنگان و آهک هیدراته چرام که بخشی از فسفات چرام است تا پایان بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسند.
حسین پور ابراز داشت: پروژه بیواتانول زیست باشت (تولید الکل) دیگر پروژه مهم استان است که تمام محصولات آن صادراتی بوده، شرکت ایدرو مجری این طرح است و حجم پیشرفت ۱۵ درصد دارد که این دومین واحد بیواتانول زیستی در کشور است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین شرکت نیترات در دیشموک به زودی راه‌اندازی می‌شود البته استان از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای محروم مانده است.
وی افزود: از پروژه‌های  اقتصاد مقاومتی نیز می‌توان به پتروشیمی گچساران، آب ستنگان و بیواتانول باشت سه پروژه مهم اقتصاد مقاومتی است که به صورت روزانه رصد می‌شوند.
حسین پور گفت: مهم‌ترین معادن این استان شامل بوکسیت، فسفات، سنگ گچ، آهک، شن و ماسه و سلستین است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا سال‌های گذشته مطالعاتی بر روی معادن استان انجام نشده بود اما اکنون مطالعات اطلاعات تفصیلی هفت هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های معدنی آن یعنی حدود ۵۰ درصد از وسعت کهگیلویه و  بویراحمد در حال انجام است. هر چند کهگیلویه و بویراحمد از نظر معادن جزو مناطق بسیار غنی کشور محسوب نمی‌شود اما پتانسیل‌های مطلوبی در این حوزه وجود دارد. بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۲۰ معدن تعطیل فعال می‌شوند و در بخشی از این معادن از ظرفیت ایمیدرو  (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) در جهت ایجاد زیرساخت‌ها استفاده خواهد شد.

صادرات 6 میلیون دلاری تولیدات کهگیلویه و بویراحمد

سالار حسین‌پور در ادامه به تشریح وضعیت استان در بازرگانی خارجی و حوزه تجارت پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و 661 هزار دلار به وزن 190 تن محصول از گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد صادرات شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حجم صادرات استان محصول سیمان است، افزود: 4 میلیون و 300 هزار دلار سیمان صادر شده است که این محصول از گمرک استان صادر نشده است.
وی با بیان اینکه در مجموع 6 میلیون و 800 هزار دلار صادرات استان چه از گمرک و چه خارج از گمرک استان بوده، افزود: کالاهای صادراتی از گمرک استان پودر و عصاره شیرین بیان، محصول آرایشی و بهداشتی، روغن و قطره‌های خوراکی، اسانس و زعفران بوده اما سیمان از گمرک بوشهر صادر شده است.
این مسوول به دلایل صادرات سیمان از گمرک بوشهر اشاره کرد و افزود: سیمان باید در گمرک دپو و سپس به وسیله کشتی‌های چند هزار تنی بارگیری شوند، کارخانه سیمان گواهی مبدأ را از استان ما می‌گیرد یعنی کالا اگر صادر شود به نام استان است اما در میزان صادرات لحاظ نمی‌شود.
وی عنوان کرد: برای صادرات سیمان از گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد صحبت‌هایی انجام شده اما دوستان ما در کارخانه‌های سیمان می‌گویند چون کلین‌گر صادر می‌کنند به صورت 24 ساعته بارگیری دارند اما گمرک استان برای 8 ساعت می‌تواند نیرو در اختیار ما قرار دهد در حالی که نیاز به نیروی 24 ساعته داریم.
حسین‌پور با اشاره به هدف‌گذاری 11 میلیون دلاری صادرات تا پایان سال جاری گفت: این میزان صادرات تنها در بخش صنعتی پیش‌بینی شده است و امیدواریم صادرات بخش کشاورزی و صنایع دستی به کمک تولید استان بیاید.
وی خاطرنشان کرد: دو برابر سال گذشته صادرات غیرنفتی انجام شده البته برای افزایش صادرات استان برنامه‌هایی در دست داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خوب الان وضعیت بازار قبول نیاری بنظرت ایخی ایما مردم چکنیم؟؟
وجات بریم قیمتل بازار کنترل کنیم؟؟
ایخی ایما وجات بریم گشت روزانه تنظیم بازار و برخورد با متخلفین انجام بیمو تا ثبات قیمت برقرار وابو ؟؟
اصلا جای خوشحالی یه که یه مسئولی شرایط قبول نیاره و احساس ناراحتی کرده..
کلا از درون متحول وابیوم..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1