کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد:

رتبه اول بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ازدواج

15 مرداد 1399 ساعت 14:47

مدیرعامل بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک کشاورزی رتبه اول را در پرداخت قرض الحسنه ازدواج را در اختیار دارد. این بانک 504 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در سال 98 پرداخت کرده است.


مدیرعامل بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک کشاورزی رتبه اول را در پرداخت قرض الحسنه ازدواج را در اختیار دارد. این بانک 504 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در سال 98 پرداخت کرده است.
به گزارش کبنا، بهنام فرح بخش صبح امروز (چهارشنبه 15 مرداد ماه 99) در جمع خبرنگاران با اشاره به وصول مطالبات بانک‌ها، اظهار کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند. مردم باید بدانند که پرداخت تسهیلات از سوی مردم سبب پرداخت مجدد تسهیلات از سوی بانک‌ها می‌شود، و این رونق اقتصادی و تولید را در پی دارد.
مدیرعامل بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت به موقع تسهیلات از سوی مردم چرخه اقتصادی به خوبی به گردش در می‌آید. و این به نفع جامعه است. لذا باید رسانه‌ها پرداخت به موقع اقساط تسهیلات را فرهنگ سازی کنند واجازه ندهند که مطالبات بانک‌ها به تعویق بیفتد. 14 هزار میلیارد تومان کل مطالبات بانک از مردم است. این تسهیلات اگر به بانک عودت داده شود، یقیناً توان بانک برای پرداخت تسهیلات بیشتر به جامعه هدف و مردم بیشتر خواهد شد. و اثر خودش را در جهش تولید می‌گذارد.
وی گفت: بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در بین بانک‌های استان دارد. در سال 98، 504 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت کردیم.
وی به عملکرد بانک کشاورزی در چهار ماه ابتدایی سال 99 اشاره کرد و گفت: در این چهار ماهه عملکرد خوبی داشتیم.1090 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت داشتیم. که 161 میلیارد ریال مربوط به تسهیلات ازدواج است.
فرح بخش گفت: در بحث بیمه محصولات کشاورزی قریب به به 80 هزار فقره بیمه نامه صادر شده است، که سهیمه بیمه گذار (کشاورز) 135 میلیارد ریال بوده است. تا الان 17 میلیارد ریال خرامت پرداخت کرده‌ایم و پیش بینی می‌شود که 331 میلیارد ریال خرامت پرداخت کنیم. این در حالی است که 82 میلیارد تومان تا الان تأیید نهایی شده است. اگر دقت شود، می‌بینم که بیمه محصولات کشاورزی کاملاً به نفع کشاورزان است. سهیمه کشاورزان ما 135 میلیارد ریال بوده که در این چهار ماه چیزی حدود 100 میلیارد ریال ما برای خرامت محصولات کشاورزی اختصاص داده‌ایم.
فرح‌بخش اظهار کرد: سال گذشته 7 هزار و 70 میلیارد ریال تسهیلات به 18 هزار و 456 بهره‌بردار بخش کشاورزی پرداخت شد.
مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در همین سال 970 میلیارد ریال برای استمهال و تعیین تکلیف بدهی کشاورزان استان اختصاص یافت که از این میزان 732 میلیارد ریال جذب شده که از این مبلغ، بدهی 8 هزار و 701 نفر تسویه شده و جزء استان‌های موفق در این زمینه بودیم.
وی در خصوص بخشودگی زیر یک میلیارد ریال گفت: 35 میلیارد ریال جذب شده که بدهی 204 تعیین تکلیف شد، ضمن اینکه در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک هزار و 362 زوج با پرداخت 504 میلیارد ریال پرداخت شد که بانک کشاورزی رتبه اول بانک‌های در پرداخت تسهیلات ازدواج را کسب کرد.
این مسوول بیمه کردن محصولات زراعی و باغی را از جمله حمایت‌های بانک از بهره‌برداران بخش کشاورزی دانست و عنوان کرد: در این زمینه پارسال 90 هزار فقره بیمه‌نامه صادر و 283 میلیارد ریال حق بیمه پرداخت شد که از این میزان 174 میلیارد ریال سهم دولت و 109 میلیارد بیمه‌گذار بود.
فرح‌بخش با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان گفت: با توجه به اینکه استان ظرفیت‌هایی در بخش کشاورزی دارد لذا به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود با توجه به شرایط استان نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.
مدیر شعب بانک کشاورزی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: 57 هزار تن برداشت گندم در سطح استان داشتیم که تاکنون یک هزار و 420 میلیارد ریال بهای گندم پرداخت شده و پرداخت نیز تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.
وی به مطالبات شعب بانک کشاورزی اشاره کرد و افزود: مردم بدانند هر چه سریعتر نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات اقدام کنند توان ما برای پرداخت تسهیلات به دیگر متقاضیان افزایش می‌یابد و این امر به رونق اشتغال و تولید در استان کمک می‌کند، سال گذشته مطالبات غیرجاری بانک از 1845 میلیارد ریال به 1586 میلیارد ریال کاهش داشت و اوایل امسال با توجه به کرونا این مبلغ به دو هزار و 400 میلیارد ریال رسید و میزان مطالبات کنونی نیز 2048 میلیارد ریال است.
وی در ادامه با اشاره به ابتلای 8 نفر از کارکنان بانک کشاورزی به ویروس کرونا گفت: خدمات بانک در ایام کرونا تعطیل نشد و به مردم توصیه می‌کنیم که تا حد امکان با توجه به الکترونیکی بودن خدمات بانک کشاورزی از مراجعه حضوری به شعب بانک بپرهیزند و در صورت مراجعه هم مسائل بهداشتی را رعایت کنند.
این مسوول در پاسخ به سوالی در خصوص نقش بانک کشاورزی در تحقق جهش تولید و 33 پروژه استانی شعار سال گفت: از مجموعه 33 پروژه 12 تا 14 پروژه در حوزه محرومیت‌زدایی، تولید و اشتغال مربوط به بانک کشاورزی است که در صورت به نتیجه رسیدن نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و رفع محرومیت از چهره استان دارد.


کد مطلب: 424052

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424052/رتبه-اول-بانک-کشاورزی-کهگیلویه-بویراحمد-پرداخت-تسهیلات-ازدواج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1