تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۴۲۴۰۵۰
آمارهای مبتلایان به کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته؛

۲۶۹۷ ابتلا و ۱۸۵ فوتی جدید کرونا در کشور / پرهیز از سفر در تعطیلات پیش‌رو

۰
۲۶۹۷ ابتلا و ۱۸۵ فوتی جدید کرونا در کشور / پرهیز از سفر در تعطیلات پیش‌رو
کبنا ؛
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۳۱ نفر از آنها بستری شدند.
وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر رسید.
لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.
وی همچنین گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
لاری افزود: ۴۱۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته لاری، تا کنون دو میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی در توضیح استان های در وضعیت قرمز بیماری نیز گفت: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.
لاری گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
وی درباره وضعیت بیماری در استان های بوشهر و زنجان که در وضعیت هشدار قرار دارند، گفت: در استان بوشهر در اسفند ماه گذشته شاهد خیز نسبتا متوسط در موارد ابتلا و بستری بودیم که این روند از فروردین ماه تا حدی رو به کاهش رفت. از اوایل خردادماه همسو با سایر استانهای کشور روند موارد ابتلا به بیماری و بستری در این استان به شکل صعودی درآمد؛ به طوری که تعداد موارد ابتلا و بستری روزانه در اواسط تیر ماه به بیشترین زمان خود از زمان شیوع بیماری رسید.
لاری ادامه داد: با اقدامات انجام شده در سطح ستاد استانی کرونا و به خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی از طرف مردم، آمار ابتلا و بستری در این استان شیب نسبتا نزولی پیدا کرده است. هم اکنون شش شهرستان این استان در وضعیت قرمز و دو شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. تعداد موارد بستری روزانه در برخی شهرستان های این استان نظیر بوشهر، برازجان و گناوه دارای شدت بیشتری است.
وی افزود: طبق گزارشات واصله، به طور متوسط ۷۵ درصد استان بوشهری ها از ماسک استفاده می کنند و امیدواریم  با استفاده جدی تر و همگانی تر از ماسک توسط مردم و رعایت پروتکلهای بهداشتی، شاهد تداوم روند کاهشی ابتلا و بستری در این استان باشیم.
لاری درباره استان زنجان نیز گفت: در این استان شاهد خیز نسبتا متوسط بیماری در اسفندماه سال گذشته بودیم و از فروردین ماه روند موارد ابتلا و بستری رو به کاهش رفت. از اوایل خردادماه نمودار موارد ابتلا به این بیماری مجددا در این استان به شکل صعودی درآمد؛ به طوری که میانگین موارد ابتلا و بستری در اواسط تیر ماه به یشترین میزان خود از زمان شیروع بیماری رسید. با اقدامات خوب انجام شده در ستاد استانی، افزایش تست و غربالگری و مراقبت های بیشتر و همکاری خوب مردم استان زنجان، نمودار موارد بستری روزانه نسبتا روند کاهشی یافته و به طور میانگین ۸۰ درصد استان زنجانی ها از ماسک استفاده می کنند که امیدواریم با افزایش این درصد شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری در این استان باشیم.
وی نسبت به خستگی کادر درمان هشدار داد و گفت: خطر خستگی تیم مدافعان سلامت یکی از دغدغه ها و مسایل نگران کننده این روزهای ماست. درخواست داریم که با رعایت اصول سه گانه فاصله  گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دستها و استفاده از ماسک از فشار کاری این عزیزان بکاهیم تا مراقبتهای بهتر و بیشتری به بیماران بستری در بیمارستان ها ارایه شود.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلات پیش رو تاکید کرد: در تعطیلات پیش رو از سفر غیرضروری به استانهای دارای وضعیت قرمز و هشدار بپرهیزید. / ایسنا
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1