کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اطلاعیه انیستیتو پاستور درباره ادعای تاثیر نیش زنبور بر کرونا + فیلم

14 مرداد 1399 ساعت 15:36

آقای عظیم اکبرزاده خیاوی، متخصص بیوشیمی اخیرا مدعی شده بود که زهر(نیش) زنبور عسل در افزایش ایمنی بدن مقابل کرونا و درمان این بیماری موثر است.


انستیتو پاستور ایران درباره محتوای منتشر شده اخیر با موضوع تاثیر نیش زنبور عسل بر درمان کرونا ویروس در یکی از شبکه های سیما و فضای مجازی اعلام کرد: آقای دکتر عظیم اکبرزاده خیاوی که این موضوع را مطرح کرده است، وابستگی علمی به انستیتو پاستور ایران ندارد.
به گزارش کبنا و به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ نامبرده عضو هیئت علمی بازنشسته این انستیتو بوده و ادعاهای مطرح شده در این ارتباط، در انستیتو پاستور ایران مورد بررسی و تایید قرار نگرفته است.
دفتر روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: بررسی تاثیر درمانی هر دارو یا مداخله پزشکی بر ویروس کرونا و بیماری های مشابه باید پس از بررسی طرح تحقیقاتی مربوطه در شورای پژوهشی مراکز تحقیقاتی و دریافت مجوز از کمیته های اخلاق پزشکی انجام شود و تا زمانی که این مراحل انجام نشود و نتایج احتمالی درمانی مطالعات به تایید مراجع ذی صلاح در کشور نظیر سازمان غذا و دارو نرسیده باشد و به شیوه نامه های درمانی کشور وارد نشود، این روش های درمانی، ادعاهای اثبات نشده محسوب می شود و مورد تایید نیست و توصیه نمی شود.
آقای عظیم اکبرزاده خیاوی، متخصص بیوشیمی اخیرا مدعی شده بود که زهر(نیش) زنبور عسل در افزایش ایمنی بدن مقابل کرونا و درمان این بیماری موثر است:

-
ماجرای درمان کرونا با نیش زنبور چه بود؟


کد مطلب: 424013

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424013/اطلاعیه-انیستیتو-پاستور-درباره-ادعای-تاثیر-نیش-زنبور-کرونا-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1